سعیدی: رفتن جیوگا خیانت به مردم ایران است/با حضور او می‌توانیم در جهان هم حرفی برای گفتن داشته باشیم

ملی‌پوش روئینگ ایران گفت: نمی‌دانیم چرا وقتی با جیوگا مدال‌ها زیادی گرفته‌ایم او باید از ایران برود؟

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،موضوع همکاری مشروط فدراسیون قایقرانی با جیوگانیک مربی خارجی تیم ملی روئینگ باعث شد تا ورزشکاران دختر و پسر این رشته روز رفتن این سرمربی در استادیوم آزادی جمع شده و اعتراض خود را اعلام کنند.

این مربی خارجی در حالی وارد ایران شد که قرار بود تا بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ با فدراسیون ایران همکاری داشته باشد اما برخی مسائل باعث شد تا فدراسیون بلیت خروج از کشور را برای وی بگیرد. به دنبال این اتفاق ورزشکاران روئینگ اعلام کرده‌اند در صورتی که جیوگا ایران نباید در تمرینات شرکت نمی‌کنند.

سیاوش سعیدی ملی‌پوش روئینگ ایران در گفت‌وگو با فارس درباره اتفاقات ایجاد شده، اظهار داشت: ما شنیده‌ایم جیوگا قرار نیست به ایران برگردد؛ سوال ما ورزشکاران این است که چرا با این همه مدال او باید برود؟ برگشتن جیوگا به ایران به صلاح مردم ایران است چرا که تاکنون سابقه نداشته ملی‌پوشان ما در مسابقات قهرمانی آسیا به این صورت مدال‌آوری کنند.

وی افزود: بازی‌های آسیایی مهمترین رقابت پیش روست. در حالی که تمامی کشورها برای این بازی‌ها ۷-۸ سال برنامه‌ریزی می‌کنند اگر جیوگا به ایران برنگردد زمان زیادی را برای این مسابقات نخواهیم داشت. نبود جیوگا خیانت به ایران است. با حضور او شانس طلا برای کاروان ایران در بازی‌های آسیایی زیاد است که همین در جدول به ارتقاء ایران کمک می‌کند. محسن شادی که شانس کسب مدال طلاست در صورت بازگشت جیوگا در تمرینات شرکت می‌کند.

ملی‌پوش روئینگ ایران در ادامه صحبت‌هایش عنوان کرد: کمتر از ۴ ماه تمرین کردیم و در مسابقات قهرمانی آسیا اول شدیم. اگر جیوگا به ایران برگردد در ۱۰ ماهی که برای بازی‌های آسیایی فرصت داریم می‌توانیم حتی در جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم. ما پیش از این همیشه در مسابقات قهرمانی آسیا چهارم می‌شدیم اما با حضور جیوگا مدال‌های زیادی کسب کردیم. جیو نباشد همه بچه‌ها تصمیم گرفتند کار نکنند و من هم همین تصمیم را دارم.

/فارس