در کدام رشته‌ها بیشترین تست دوپینگ گرفته شده است؟/اخذ ۳۰۰ هزار نمونه در سال ۲۰۱۶

آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) لیست خود را در خصوص تعداد نمونه‌های گرفته شده در سال گذشته منتشر کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،

گزارشات منتشر شده از بازی‌‌های المپیک ریو ۲۰۱۶ نشان می‌دهد، آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ از رشته‌های بوکس، کشتی و وزنه‌برداری نمونه‌های بیشتری گرفته است.

کشتی با ۲٫۷، بوکس با ۲٫۰ و وزنه‌برداری با ۱٫۹ درصد بیشترین نمونه‌ها را در المپیک ریو داشتند. براساس اعلام آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ (WADA) از اسکیت بردینگ سال گذشته تنها ۲ نمونه گرفته شده و در سال ۲۰۱۵ نیز هیچ نمونه‌ای گرفته نشده است. این رشته به بازی‌های المپیک اضافه شده و یکی از ۵ رشته‌ای است که در بازی‌های المپیک توکیو ۲۰۲۰ حضور خواهد داشت.

براساس اعلام وادا، ۳۰۰ هزار و ۵۶۵ نمونه سال گذشته گرفته شده است. دوومیدانی، دوچرخه‌سواری و فوتبال رشته‌هایی بودند که بیشترین نمونه را در سال ۲۰۱۶ داشتند.

در این ۳ رشته تعداد نمونه‌های گرفته شده برای آزمایش دوپینگ به شرح زیر است: ۳۳ هزار و ۲۲۷ نمونه در فوتبال، ۳۱ هزار و ۴۳۳ نمونه در دوومیدانی و ۲۳ هزار و ۱۳۲ نمونه در دوچرخه‌سواری.

ورزش‌های آبی نیز در لیست وادا در رده بعدی قرار دارد. در این رشته ۱۵ هزار و ۱۷۴ نمونه گرفته شده این در حالی است که در وزنه‌برداری ۸ هزار و ۸۳۴ نمونه و در راگبی ۷ هزار و ۳۶۶ نمونه اخذ شده است.

بسکتبال و کشتی دیگر ورزش‌هایی هستند که براساس برنامه المپیک سال گذشته از آنها بیش از ۵ هزار نمونه گرفته شده است. در ورزش‌های زمستانی نیز اسکی با ۴ هزار و ۷۳۸ نمونه در صدر قرار دارد.

/فارس