زهرا یزدانی در کشتی با کمربند بازی‌های داخل سالن آسیا نقره گرفت

«زهرا یزدانی» نماینده ایران در کشتی با کمربند بازی‌های داخل سالن آسیا که در ترکمنستان جریان دارد، با شکست از نماینده میزبان مدال نقره گرفت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بانوان کشتی‌گیر ایرانی در چهارمین روز از بازی‌های داخل سالن آسیا به دو مدال برنز دست یافتند و زهرا یزدانی کشتی‌گیر نیز به فینال رسید. پنجمین دوره بازی‌های داخل سالن آسیا به میزبانی ترکمنستان در حال برگزاری است و امروز (سه‌شنبه) در چهارمین روز از بازی‌ها، بانوان کشتی‌گیر ایران در بخش کشتی سنتی (کشتی با کمربند) به مصاف حریفان رفتند.

در وزن ۵۵ کیلوگرم که ۹ نفر حضور دارند زهرا یزدانی در دور اول با مرجان ایناتیلا یوا از ترکمنستان رفت. نماینده وزن-۵۵ کیلوگرم در مسابقات کشتی با کمربند بخش آزاد مقابل حریفی از ترکمنستان با اقتدار پیروز شد.

او مبارزه دوم خود را نیز با پیروزی پشت سرگذاشت و مدال برنز خود را قطعی کرد. یزادنی در نیمه نهایی با نماینده ازبکستان دیدار دارد و با غلبه بر حریف خود راهی فینال شد. یزدانی در دیدار فینال مقابل زارینا عبدالرحمانوا از ترکمنستان قرار گرفت اما با ناداوری نتیجه را واگذار کرد. او با چشمانی اشکبار روی سکو رفت و مدال نقره را به گردن آویخت.

اشک‌های زهرا یزدانی ۱۸ ساله (دختر دایی رضا یزدانی پلنگ جویبار) پس از ناداوری به سود میزبان در فینال و کسب مدال نقره.


گفتنی است؛ وی به معنای واقعی کلمه از خانواده ورزش برخاسته است. او دختر دایی رضا یزدانی و خواهر بزرگتر امیرمحمد یزدانی نایب قهرمان نوجوانان جهان است.

این دختر نوجوان کشتی‌گیر با ۱۸ سال سن و در برابر هزاران تماشاگر ترکمن که با تشویق‌های بی امان سر و صدای زیادی در سالن مسابقات به راه انداختند، در نهایت موفق به کسب جایگاه دوم و مدال ارزشمند نقره شد.

بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی ترکمنستان 2017؛ زهرا یزدانی

بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی ترکمنستان ۲۰۱۷؛ زهرا یزدانی

بازی‌های داخل سالن آسیا و هنرهای رزمی ترکمنستان ۲۰۱۷؛ زهرا یزدانی

پیش از این زهرا مجدی و سعیده رحیمی نیز به مدال برنز کشتی با کمربند بانوان در چارچوب بازی‌های داخل سالن آسیا ۲۰۱۷ دست یافته بودند.