رکوردشکنی شیرین قنبرزاده/کیوان مازندرانی نقره ای شد !

تیم ملی دو و میدانی ایران با کسب ۱ مدال طلا، ۱ نقره و ۳ نشان برنز و شکستن ۴ رکورد ملی به کار خود پایان داد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،در خاتمه روز پایانی مسابقات دو ومیدانی پنجمین دوره بازی های داخل سالن آسیا، ملی پوشان دو و میدانی ایران با کسب ۱ مدال طلا، ۱ نقره و ۳ نشان برنز به کار خود پایان دادند.

در این رقابت ها، حسن تفتیان (۶۰ متر – مدال طلا)، کیوان قنبر زاده (پرش ارتفاع – مدال نقره)،  رضا قاسمی (۶۰ متر – مدال برنز)، حسین کیهانی (۳۰۰۰ متر – مدال برنز )، امیر مرادی ( ۸۰۰ متر- مدال برنز) کسب کردند.

رکوردشکنی شیرین قنبرزاده با کسب مدال نقره

نماینده مازندرانی دو و میدانی ایران در مقابل قهرمان پرش ارتفاع جهان رقابتی جذاب و به یادماندنی از خود به نمایش گذاشت. قنبرزاده با عبور از مانع ۲٫۲۶ متر موفق شد رکورد ملی پرش ارتفاع داخل سالن ایران را که با حدنصاب ۲٫۲۴ متر در دوم بهمن ماه ۱۳۹۴ به ثبت رسیده بود شکسته و به مدال نقره این دوره از بازی ها دست یابد. کیوان با ثبت این رکورد حتی رکورد بازی های داخل سالن آسیا را هم شکست اما به دلیل خطاهای بیشتر از مجدالدین سوری، عنوان رکورد دار بازی ها را به این پرنده واگذار کرد. مجدالدین غزال با رکورد ۲٫۲۶ متر و تعداد خطاهای کمتر از کیوان قنبرزاده قهرمان پرش ارتفاع این دوره از مسابقات شد.

 

برنز امیر مرادی در ۸۰۰ متر

دونده دوی ۸۰۰ متر ایران در فینا با رقبای آسیایی خود به رقابتی تنگاتنگ و نفس گیر پرداخت و سرانجام با فاصله صدم  های ثانیه به عنوان سومی رسید. امیر مرادی موفق شد با ثبت زمان ۱:۴۹٫۵۱ دقیقه پس از دوندگانی از قطر و سریلانکا به مدال برنز دست یابد. جمال حیران قطری با زمان ۱:۴۹٫۳۳ دقیقه به عنوان نخست رسید و اکانایاکا هرات از سریلانکا نیز با رکورد ۱:۴۹٫۴۵ ثانیه دوم شد.

 

بی احتیاطی رقیب، مدال مسلم را در ربود

نیادوست، نماینده دوی ۱۵۰۰ متر ایران و یکی دیگر از مدعیان کسب مدال در مرحله فینال بود که با شایستگی از مرحله مقدماتی به دور نهایی راه یافته بود. او در رقابت با سایر دوندگان به دلیل بی احتیاطی یکی از رقبایش به زمین خورد و مجدد با قرار گرفتن در کورس رقابت در پایان این مسابقه با ثبت زمان ۳:۵۸٫۶۵ دقیقه به عنوان ششمی دست یافت و از دست یابی به مدال این دوره از بازی ها بازماند.

 

لازم به یادآوری است، حسن تفتیان در ۶۰ متر با ثبت رکورد ۶٫۵۵ ثانیه، حسین کیهانی در ۳۰۰۰ متر با ثبت زمان ۸:۰۷٫۰۹ دقیقه، علی خدیور در ۴۰۰ متر با ثبت رکورد ۴۷٫۰۴ ثانیه و کیوان قنبرزاده با ثبت رکورد ۲٫۲۶ متر، رکوردهای ملی داخل سالن ایران را در این دوره از بازی ها بهبود بخشیدند.