ثبت اولین مدال طلای بانوان کاروان ورزشی ایران به نام تکواندو/جوادی قهرمان شد

پریسا جوادی نماینده وزن ۶۲- کیلوگرم کشورمان با پیروزی برابر دارنده برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷ ، اولین مدال طلای بانوان کاروان ورزشی ایران را به نام تکواندو ثبت کرد و بر روی سکوی قهرمانی این وزن ایستاد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پنجمين دوره بازي‌هاي داخل سالن و هنرهاي رزمي آسيا ۲۰۱۷ از روز یکشنبه – ۲۶ شهريورماه با حضور ۶ هزار ورزشكار در “عشق آباد” تركمنستان آغاز و به مدت ۱۱ روز پیگیری مي‌شود.

رقابت‎های تکواندو در بخش کیوروگی با حضور ۲۵۸ هوگوپوش از روز دوشنبه – ۲۷ شهریورماه آغاز و فردا (پنجشنبه) به پایان می‌رسد که نماینده وزن ۶۲- کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها موفق شد بر سکوی سومی این رقابت‌ها بایستد.

پریسا جوادی در نخستین گام موفق شد «مالیا پاسِکا» از تونگا را قاطعانه و ۳۱ بر صفر شکست دهد، در دومین دیدار « آمیدا عبولائوآ» ازبک را ۱۰ بر ۵ مغلوب خویش ساخت و راهی مرحله نیمه نهایی شد.

تکواندوکار وزن ۶۲- کیلوگرم در نیمه نهایی «تاناپا سائلائو» از تایلند را در دیداری حساس و در راند طلایی از پیش رو برداشت و فینالیست شد. فینال این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که نماینده شایسته کشورمان برابر «منگیو ژانگ» از چین دارنده مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۱۷ با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ پیروز شد و بر سکوی قهرمانی ایستاد.

هدایت تیم زنان برعهده «مهرو کمرانی» به عنوان سرمربی است.

گفتنی است؛ اين رقابت‌ها G1 است و به دارندگان مدال طلا، نقره و برنز به ترتيب ۱۰، ۶ و ۳٫۶ امتياز در راستای افزایش رنکینگ المپیکی تعلق می‌گیرد.

 

جوادی: در ثانیه‌های پایانی تنها به طلا فکر می‌کردم

بانوی تکواندو کار کشورمان گفت: در ثانیه‌های پایانی تنها به طلا فکر می‌کردم.

،پریسا جوادی بانوی تکواندوکار کشورمان در وزن منهای ۶۲ کیلوگرم پس از پیروزی مقابل حریف قدرتمند چینی و کسب مدال طلا به المپیک ایران گفت: با حریف سخت و مدال آوری در فینال رقابت کردم. رقابت من به ثانیه های پایانی کشیده شد و شرایط بسیار سختی داشتم اما تنها به مدال طلا فکر می‌کردم. نزدیک شدن امتیاز حریفم در تایم سوم انگیزه‌ام را برای برد بیشتر کرد.

وی ادامه داد: حس بسیار خوبی دارم و دلم می خواهد هم تیمی دیگرم که دوست بسیار خوبی برای من است نیز این احساس را فردا تجربه کند. مسابقات بزرگی را تجربه کردم و این مدال برای من فوق العاده بود.