کلاف سردرگم برگزاری دربی مازندران؛ با تماشاگر مهمان یا بدون آن‌ها؟

طبق اعلام رئیس کمیته مسابقات، درصورت عدم حضور هواداران تیم مهمان در ورزشگاه، بازی به تعویق خواهد افتاد…

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،با صحبت‌های جدید رئیس هیئت فوتبال استان مازندران و رئیس برگزاری مسابقات کلاف سردرگم برگزاری بازی دربی مازندران میان نساجی و خونه به خونه پیچیده‌تر از قبل شد. طبق آخرین تصمیم شورای تامین شهرستان قائمشهر، قرار شده است این دیدار بدون حضور تماشاگران خونه به خونه برگزار شود و این تصمیم به استانداری مازندران نیز اعلام شده است. این درحالی است که طبق قانون فدراسیون فوتبال، هر تیم مهمان حق حضور هواداران خود به میزان ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه را دارد.

 

غلام‌رضا بهروان (رئیس هیئت فوتبال استان مازندران):
«ما در هیئت فوتبال چنین تصمیمی نگرفته‌ایم و این موضوع را به شدت تکذیب می‌کنم. شورای تأمین قائمشهر این تصمیم را گرفته و فقط در نامه‌ای به ما این تصمیم را اعلام کرده است. شورای تأمین مرجع بالا دست ما است و می‌تواند چنین تصمیمی بگیرد، اما هیئت فوتبال هیچ دخالت در این تصمیم نداشته است. شورای تأمین این تصمیم را به استانداری هم اعلام کرده و گفته است در بازی قائمشهر تماشاگران بابلی حضور نداشته باشند و در بازی برگشت هم تماشاگران قائمشهری به بابل نروند. مگر روی پیشانی تماشاگران نوشته است که بابلی هستند یا قائمشهری؟ شورای تأمین قائمشهر هم می‌گوید که تماشاگران بابلی به صورت سازمان‌دهی شده به ورزشگاه نیایند. ما در هیئت فوتبال وظیفه داریم سکوهای پشت نیمکت تیم میهمان را خالی نگه داریم که این کار را هم خواهیم کرد.»

سعید فتاحی (رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ):

«فصل قبل خواهش کردیم که یگان ویژه در ورزشگاه حاضر شود که شورای شهر بابل قبول نکرد. امسال ما نامه‌نگاری‌های خود را با هیئت فوتبال و اداره کل تربیت بدنی استانی انجام دادیم که تدابیر لازم برای برگزاری بازی اندیشیده‌ شود. از تماشاگران خواهش می‌کنم که از فوتبال لذت ببرند و حواشی را کنار بگذارند. این بازی با حضور تماشاگران دو تیم برگزار خواهد شد. بنده شخصا در  ورزشگاه حاضر خواهم شد و انشالا به مشکل نخواهیم خورد. در هر صورت، وظیفه تامین امنیت ورزشگاه بر عهده شورای تامین است و آن‌ها باید امنیت ورزشگاه را تامین کنند. در صورتی که شورای تامین موافق برگزاری بازی با حضور هواداران دو تیم نباشد، این بازی به تعویق خواهد افتاد و در تاریخ و مکان دیگری برگزار خواهدشد.»نساجی اسپرت