با هشدار سازمان لیگ مسئولان مازندران مجاب شدند/ورزشگاه ۷ تیربابل بازسازی می شود !

ظاهرا قرار است بعد از مدت ها دستی به سر و روی ورزشگاه هفتم تیر بابل کشیده شود. شاید لازم بود تا از سوی سازمان لیگ اولتیماتوم جدی با تعیین مهلت زمانی داده شود تا مسئولین مجاب شوند بالاخره مشکلات دیرینه ی این ورزشگاه را حل کنند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)-سعیده فلاح : ظاهرا قرار است بعد از مدت ها دستی به سر و روی ورزشگاه هفتم تیر بابل کشیده شود. شاید لازم بود تا از سوی سازمان لیگ اولتیماتوم جدی با تعیین مهلت زمانی داده شود تا مسئولین مجاب شوند بالاخره مشکلات دیرینه ی این ورزشگاه را حل کنند.

ورزشگاه هفتم تیر بابل که تنها ورزشگاه در حد نرمال برای برگزاری مسابقات مهم فوتبال در این شهر است، با توجه به مشکلات و نارسایی هایی که به لحاظ ایمنی و رختکن های نامناسب داشت، مدت ها بود که با این وضعیت میزبان مسابقات گوناگون بود، درحالیکه از مولفه های لازم برای یک ورزشگاه استاندارد برخوردار نبود و چه بسا تاکنون هم دردسرهایی را بوجود آورده بود.

اما چندهفته پیش بود که کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال اعلام کرد ورزشگاه هفتم تیر بابل شرایط برگزاری ‏مسابقات لیگ دسته اول فوتبال را ندارد و طی اطلاعیه ای صراحتا اعلام کرد : به ‏دلیل مشکلات ایمنی، امنیتی و رختکن‌های نامناسب در ورزشگاه هفتم ‏تیربابل و با وجود تأکید مکرر سازمان لیگ و بازدیدهای دوره‌ای و ‏میدانی توسط ناظر سازمان از این ورزشگاه تاکنون اقدام اصولی و ‏مثبتی از سوی هیأت فوتبال مازندران و مدیریت باشگاه خونه به ‏خونه در جهت حل مشکلات این ورزشگاه صورت نگرفته است.‏

به این ترتیب سازمان لیگ تا اطلاع ثانوی شرایط برگزاری مسابقات ‏لیگ دسته اول کشور را در ورزشگاه هفتم تیر بابل نامناسب دانسته و ‏تا زمان ایجاد تغییرات ساختاری در ورزشگاه هفتم تیر بابل نسبت به ‏معرفی ورزشگاه واجد شرایط جهت برگزاری مسابقات باشگاه خونه به ‏خونه برای دیداری لیگ دسته اول در فصل ۹۷-۹۶ تا روز دوشنبه ۹ ‏مرداد ۹۶ اقدام لازم را انجام بدهند.‏

حال با وجودی که چند روز از مهلت مقرر از سوی سازمان لیگ گذشته مسئولین استان تازه به فکر این اولتیماتوم افتاده و جلسه ای را به این منظور برگزار کردند.

جلسه بررسی وضعیت میزبانی تیم خونه به خونه بابل در رقابت‌های لیگ یک فوتبال کشور چهارشنبه‌ ۱۱ مرداد در دفتر امام جمعه بابل و با حضور فرماندار، شهردار، رئیس اداره ورزش شهرستان و رئیس هیأت فوتبال مازندران برگزار شد.

امام جمعه بابل در این جلسه اظهار کرد: باید بهترین تصمیم را درباره میزبانی بازی‌های تیم خونه به خونه گرفته شود تا اثرات خوب اجتماعی را در بر داشته باشد.

حجت‌الاسلام حسن روحانی از رئیس هیأت فوتبال مازندران خواست تا با اخذ مهلت از فدراسیون فوتبال زمینه رفع نواقص موجود زمین فوتبال ۷ تیر بابل و میزبانی مجدد بابلی‌ها در بازی‌های لیگ یک کشور را فراهم کند.

رئیس هیأت فوتبال مازندران هم در این جلسه با تقدیر از امام جمعه بابل به جهت دغدغه ورزش دوستان شهرستان و همچنین تقدیر از فرماندار به عنوان رئیس شورای تأمین شهرستان در هر چه بهتر برگزار کردن  بازی‌های سال گذشته و همکاری تنگاتنگ،اظهار کرد: بابل یکی از قطب‌های فوتبال فعلی استان است و ورزشگاه ۷ تیر بابل از ورزشگاه‌های قدیمی کشور است که نواقصی دارد که باید رفع شود.

غلامرضا بهروان افزود: اخیراً بازرسانی که از سازمان لیگ آمدند، ۳۲ مورد اشکال از این ورزشگاه مشاهده کردند.

 رئیس هیأت فوتبال مازندران با بیان اینکه از سازمان لیگ فرصت پنج هفته‌ای برای برطرف کردن نارسایی‌ها گرفتیم، تصریح کرد: مسؤولان شهرستان به اتفاق مالک باشگاه خونه به خونه دست در دست هم داده و هر چه زودتر به ترمیم نواقص موجود پرداخته تا شهروندان بابلی از میزبانی بازی‌های لیگ یک کشور محروم نشوند.

فرماندار ویژه بابل نیز اظهار کرد: بابل شهرستان بزرگی است و ما درصددیم که برای حفظ اعتبار بابل بزرگ مسابقات باشگاه خونه به خونه در همین شهر برگزار شود.

محمد تقی عباسپور گفت: در همین راستا به اتفاق تمامی دست‌اندرکاران به‌ویژه رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان و همچنین به کمک مالک باشگاه، تمام سعی خود را بکار گرفته تا ظرف ۳۵ روز آینده نواقص موجود را برطرف کنیم.

بهرحال امیدواریم این هشدار سازمان لیگ جدی گرفته شود و به این ترتیب سر و سامانی به اوضاع آشفته این ورزشگاه داده شود.