مظفری: کامرانی‌فر با شهامت به داوران جوان میدان می‌دهد/ سال‌هاست دستمزد داوران تغییری نکرده

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران گفت: رئیس دپارتمان داوری با شهامت به داوران جوان میدان می‌دهد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،نوید مظفری در مورد مردودی برخی از داوران مشهور لیگ برتر در تست آمادگی جسمانی و اینکه قرار است داوران جوان لیگ برتر هفدهم را قضاوت کنند، گفت: به هر حال داوری ما نیاز به پوست‌اندازی داشت، میدان دادن به جوانان شهامت می‌خواهد که کامرانی‌فر این شهامت را داشت. تا چه زمانی می‌خواستیم فقط ۲-۳ داور بازی‌های مهم و حساس ما را سوت بزنند، فطعاً حضور داوران جوان با اشتباهاتی هم همراه خواهد شد اما همانطور که تیم‌ها از استفاده از بازیکنان جوان ممکن است متضرر شوند، جوانگرایی در داوری هم هزینه دارد.

وی افزود: من زمان انتقاد، انتقاد می‌کنم اما اکنون باید بگویم کامرانی‌فر تحولات خوبی در داوری ایجاد کرده است. چندین سال بود که شیوه داوری ما یک‌نواخت بود، نباید فقط به این امید داشته باشیم هرازگاهی از ایران در جام جهانی حضور داشته باشد، داوری ایران می‌تواند در هر جام جهانی یک نماینده داشته باشد.

داور بین‌المللی سابق فوتبال ایران در مورد افزایش پیدا نکردن دستمزد داوران اظهارداشت: سال‌هاست که دستمزد داوری فوتبال ایران به همین شکل است در حالیکه فیفا همواره تأکید دارد که رئیس کمیته داوران عضو هیأت رئیسه هم باشد تا بتواند از داوران دفاع کند و حرفش در هیأت رئیسه خریدار داشته باشد اما اصفهانیان هست که هست. چرا دستمزد داوری داوران زیاد نمی‌شود؟ چرا این کمیته داوران هیچ پیشرفتی نمی‌کند؟

وی افزود: نمی‌گویم داوران با پول داوری زندگی می‌کنند، خوشبختانه همه آنها تحصیل کرده‌اند و مشاغل دیگری هم دارند اما حق‌الزحمه داوری هم باید شایسته داوران ما باشد. منظورم این نیست که یک داور به اندازه یک فوتبالیست درآمد داشته باشد اما باید دستمزدها متناسب با زحمات داوران باشد.

مظفری در مورد اجرای قانون ویدئو چک در فوتبال گفت: اجرای این قانون در فوتبال هزینه‌های زیادی دارد و نیاز به زیرساخت‌های فراوانی است. ویدئو چک قرار است از ابتدای این فصل در بوندسلیگا اجرا شود اما قطعاً بسیاری از کشورها نمی‌توانند به دلیل هزینه‌های زیاد آن را اجرا کنند. مانند همان قانون تکنولوژی عبور توپ از خط دروازه که در بسیاری از کشورها به دلیل هزینه زیاد اجرایی نشد. شاید در آسیا کشورهایی مثل کره و ژاپن بتوانند ویدئو چک در فوتبال را اجرا کنند.

 

/فارس