صفری: کار بسیار سختی برای صعود از مرحله مقدماتی داریم/ زمان محدودی برای آماده سازی داشتیم

بازیکن سرعتی تیم ملی والیبال بانوان گفت: تمام تلاش ما برای صعود از مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیاست.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،شکوفه صفری  اظهار داشت: در شرایطی عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شویم که زمان اردوهای تمرینی ما بسیار محدود است. به طور حتم اگر اردوهای آماده‌سازی تیم ملی بزرگسالان زودتر برگزار می‌شد با آمادگی بالاتری عازم فیلیپین می‌شدیم.

وی افزود: استارت اردوها در حالی زده شد که تعدادی از بازیکنان دعوتی مدتها دست به توپ نشده بودند و تمرینات توپی نداشتند. یکی از این بایکنان من بودم که پس از پایان مسابقات لیگ در تعطیلات به سر می‌بردیم. البته تمرینات بدنسازی داشتم. به همین دلیل هفته اول تمرینات تازه با شرایط وفق پیدا کردیم و خداروشکر در این مرحله از اردوها تمرینات را به خوبی دنبال می‌کنیم.

بازیکن سرعتی تیم ملی والیبال بانوان ادامه داد: با توجه به محدودیت زمانی کار بسیار سختی در پیش داریم. تیم ایران برای صعود به مرحله بعد باید از سد تیم چین تایپه بگذرد. این تیم یکی از تیم‌های سرعتی است که بازیکنان توپ گیر خوبی نیز دارد. شکست این تیم کار سختی است اما برای صعود باید این تیم را شکست داد.

صفری گفت: در جام باشگاه‌های آسیا بازیکنان تیم سرمایه توانستند در مرحله مقدماتی نماینده چین تایپه را شکست بدهند. این نتیجه روحیه ما را برای پیروزی دوباره بالاتر برده است. اگرچه در همین مسابقات که چندی پیش برگزار شد در بازی دوم برابر نماینده چین تایپه شکست خوردیم.

وی یادآور شد: این تیم و دیگر تیم‌های شرق آسیا پشتوانه سازی های خوبی دارند و در هر مسابقه‌ای با چهره‌های جدیدی از بازیکنان این تیم‌ها روبه‌رو می‌شویم. این سطح بالای تیم‌ها  را می‌رساند. این در حالی است که پشتوانه‌های تیم بزرگسالان ما چندان قدرتمند نیستند.

بازیکن تیم ملی بانوان تصریح کرد: در این شرایط به مصاف رقبای آسیایی می‌رویم که به لحاظ روحی شرایط بسیار خوبی داریم. اما ای کاش تمرینات تیم ملی کمی زودتر برگزار می‌شد. مثلا اردوها از اردیبهشت ماه آغاز می‌شد و در این مدت می‌توانستیم حتی بازی‌های تدارکاتی بیشتری را هم داشته باشیم. البته مسئولان فدراسیون همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا پیش از اعزام مسابقه تدارکاتی داشته باشیم.

شکوفه صفری گفت: ما برای صعود از مرحله مقداتی عازم فیلیپین می‌شویم و همه بازیکنان تیم و کادرفنی برای این هدف همدل شده‌اند .بازیکنان تیم ما با جان و دل مسابقه می‌دهند و امیدوارم بتوانیم بهترین نتایج را کسب کنیم. البته شرایط ما را هم باید در نظر گرفت.

/تسنیم