ابراهیم‌زاده: ازبک‌ها با بازی بسته ایران عصبی می‌شوند/ در حملات از به‌هم‌ریختگی حریف استفاده می‌کنیم

مربی پیشین تیم ملی معتقد است که بازی بسته ایران مقابل حریفان می‌تواند باعث عصبانی شدن ازبکستانی‌ها شود تا از به‌هم‌ریختگی این تیم برای رسیدن به گل استفاده کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،منصور ابراهیم‌زاده در خصوص دیدار امشب ایران مقابل ازبکستان در انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه اظهار داشت: اول از همه باید نگاهی به جدولی داشت که با ۱۷ امتیاز صدرنشین هستیم. کره‌جنوبی ۱۳امتیازی و ازبکستان ۱۲امتیازی است و از این گروه فقط دو سهمیه مستقیم به جام جهانی صعود می‌کند. مسلماً ما اگر پیروز شویم صعود کردیم و شکی در این نیست.

وی افزود: باید بازی را هم بررسی کنیم و به این مسئله توجه داشته باشیم که دیدگاه کی‌روش همیشه این بوده که ابتدا گل نخوریم. تیم ملی بیشتر به‌دنبال بازی کردن فوتبالی بسته است و اگر ازبکستان به گل نرسد، امکان عصبی شدن و گل خوردن آنها بیشتر وجود دارد، در این صورت ما می‌توانیم در ضدحملات و شروع مجددها به موفقیت برسیم و گل بزنیم. البته بسته بازی کردن ما چنین معنایی نیست که ما حمله نمی‌کنیم، بلکه حملات ما کاملاً برنامه‌ریزی شده است و بیشتر در حملات سعی می‌کنیم از به‌هم‌ریختگی تیم حریف استفاده کنیم.

مربی پیشین تیم ملی در واکنش به این مسئله که با توجه به اینکه ازبک‌ها در اواسط فصل فوتبالی خود هستند و بازیکنان ایرانی لیگی فشرده را پشت سر گذاشته‌اند آیا خستگی بازیکنان روی آنها تأثیری دارد یا نه، گفت: بازیکنانی که در تیم ملی ما حضور دارند، بسیار آبدیده هستند. آنها در همین شرایط هم از شرایط جسمانی خوبی برخوردارند و مشکلی وجود ندارد. چون با بازی بعدی هم فاصله داریم و دیدار با ازبکستان تک‌بازی است، می‌توانیم با شرایط خوبی این بازی را پشت سر بگذاریم و برای بازی بعدی خودمان را ترمیم کنیم.

ابراهیم‌زاده درباره نحوه بازی ازبکستانی‌ها خاطرنشان کرد: ازبکستان تعدادی بازیکن باتجربه دارد. این بازیکنان اگر فضا نداشته باشند، دچار مشکل می‌شوند و کاری از دست‌شان ساخته نیست، اما اگر فضا بدهیم بسیار خطرناک هستند. آنها دوره قبلی انتخابی جام جهانی هم ما را یک بر صفر در تهران شکست دادند و خطرناک هستند که باید مراقب بازیکنان باتجربه‌شان باشیم./تسنیم