کنسرسیوم روسی برنده حق پخش جام کنفدراسیون‌ها شد

مذاکره چالش‌برانگیز فیفا با روس‌ها بر سر حق پخش تلویزیونی جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ سرانجام با خوشی و عقد قرارداد پایان یافت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،فیفا به‌صورت رسمی اعلام کرد که کنسرسیوم تلویزیونی ۲sport2 متشکل از MATCH TV ،VGTRK و شبکه ۱ روسیه مجوز پخش دیدارهای جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ را دریافت کردند.

تمامی بازی‌های این رقابت‌ها به‌صورت رایگان برای مردم از شبکه یک و MATCH TV تلویزیون روسیه قابل دریافت خواهد بود. پخش رادیویی نیز توسط VGTRK صورت خواهد گرفت.

فیلیپ فلوک، مدیر تجاری فیفا پس از عقد قرارداد با کنسرسیوم روسی گفت: ما از همکاری با این شرکای معروف در کشور میزبان جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ و پخش رایگان بازی‌ها برای بینندگان هیجان‌زده هستیم. ما و همکاران طرف قرارداد فیفا اطمینان داریم که میلیون‌ها نفر از مردم روسیه از بازی‌های فوق‌العاده جام کنفدراسیون‌ها و اتمسفر استثنایی ورزشگاه‌ها لذت خواهند برد.

یکی از مقامات تلویزیونی روسیه نیز درباره توافق حق پخش دیدارهای جام کنفدراسیون‌های ۲۰۱۷ با فیفا و تأثیرگذاری آن روی مذاکره برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ گفت: این مذاکره هیچ ارتباطی به جام‌جهانی ۲۰۱۸ نداشت و روی آن تأثیر نمی‌گذارد. قرارداد پخش آن رقابت‌ها نیاز به مذاکره و نشست‌های متفاوتی دارد.

جام کنفدراسیون‌ها ۲۷ خرداد تا ۱۱ تیر ماه سال جاری به‌میزبانی روسیه در شهرهای مسکو، سن‌پترزبورگ، کازان و سوچی برگزار خواهد شد. در گروه A تیم‌های ملی روسیه، پرتغال، نیوزیلند و مکزیک حضور دارند. تیم‌های ملی گروه B را نیز شیلی، کامرون، آلمان و استرالیا تشکیل می‌دهند./تسنیم