پیشکسوت فوتبال ایران: ازبکستان قدرت همیشگی را ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران گفت: تیم ملی فوتبال ازبکستان قدرت همیشگی خود را ندارد و این مساله شانس ما را برای پیروزی مقابل این تیم افزایش می دهد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،رسول کربکندی  در خصوص دیدار تیم های ملی فوتبال ایران و ازبکستان، گفت: رقابت تیم های ملی ایران و ازبکستان همیشه نزدیک بوده است و دلیل آن عدم وجود شباهت میان آنها است. به دلیل نداشتن شباهت همیشه بازی های ایران و ازبکستان گره می خورد و کم گل به پایان می رسد.
وی ادامه داد: با وجود اینکه ازبکستان برای این دیدار انگیزه بسیار زیادی دارد، اما باید بگویم این تیم مانند گذشته قدرتمند نیست و شانس تیم ملی کشورمان را برای پیروزی در این مسابقه بسیار بیشتر می دانم.
سرمربی اسبق تیم فوتبال ذوب آهن،‌ گفت: خوشبختانه تیم ملی با پایان یافتن لیگ برتر اردوی بسیار خوبی را در اتریش برگزار کرده و پس از آن با پشت سر گذاشتن یک بازی دوستانه خوب مقابل مونته نگرو راهی دیدار با ازبکستان خواهد شد.
وی تصریح کرد: تیم ملی فوتبال ایران امروز بازیکنان جوان و آینده داری در اختیار دارد و کارلوس کی روش برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی خود کار بسیار دشواری در پیش دارد.
کربکندی در رابطه صعود احتمالی تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی گفت: زمانی که بازیکن سالاری در تیم ملی از بین رفت باید روزهای خوب این تیم را پیش بینی می کردیم و این اتفاق باعث شد هر بازیکنی چارچوب خود را بداند و جایگاه بزرگ خود را در تیم ملی درک کند.
کربکندی تاکید کرد: یکی دیگر از نکاتی که در موفقیت تیم ملی فوتبال ایران نقش بسیار زیادی داشت و بیشتر افراد آن را نادیده گرفتند برنامه های سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در بررسی دقیق مسابقات لیگ برتر بود.
وی افزود: کی روش به بهترین شکل در این چند سال لیگ برتر را زیر نظر قرار داده و با دعوت از آماده ترین نفرات و میدان دادن به آنها فضای رقابتی خوبی ایجاد کرد.
تیم ملی فوتبال ایران باید روز دوشنبه در چارچوب رقابت های انتخابی جام جهانی در ورزشگاه آزادی تهران از ساعت ۲۱:۱۵ به مصاف ازبکستان برود./ایرنا