به شاگردانم نمره ۲۰ می‌دهم/ نسل قدرتمندی از ژیمناستیک در راه است

سرمربی تیم جوانان ژیمناستیک از عملکرد شاگردانش در رقابت‌های قهرمانی آسیا تایلند راضی است و به آنها نمره ۲۰ می‌دهد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ژیمناستیک ایران پایان اردیبهشت در دو رده سنی جوانان و بزرگسالان در رقابتهای قهرمانی آسیا تایلند شرکت کرد و در هر دو رده به موفقیتهای زیادی دست پیدا کرد. شاید بتوان عملکرد تیم جوانان با سرمربی فنی و آشنا به امور داوری بین المللی را یک نقطه عطف در این رده سنی دانست. حسن میرقائمی که با فدراسیون قبلی قطع همکاری کرده بود حالا دوباره کار خود را در رده سنی جوانان به عنوان سرمربی آغاز کرد و موفق شد به یکی از بهترین نتایج تاریخ این رده سنی در مسابقات قهرمانی آسیا دست پیدا کند.

شاگردان وی در بخش تیمی به رتبه پنجم رسیدند و در بخش انفرادی نیز در ۴ وسیله به فینال راه پیدا کردند که یکی از فینالیستها با اختلاف تنها پنج صدم، چهارم شد.

حسن میرقائمی سرمربی تیم ژیمناستیک جوانان  در این خصوص گفت: خوشبخانه در مسابقات قهرمانی ژیمناستیک آسیا به قول های خود عمل کردیم و نتیجه ای را که می خواستیم به دست آوردیم.

وی افزود: در بخش انفرادی این مسابقات یک مقام چهارمی ارزشمند در وسیله پارالل داشتیم که ژیمناستمان با اختلاف ۵ صدم و جریمه بالای داوران از رفتن روی سکو بازماند. ما سه ژیمناست در چهار وسیله در فینال داشتیم که در بارفیکس هفتم شدیم. در پارالل چهارم، در خرک حلقه پنجم و در پرش خرک هشتم شدیم. در بخش تیمی نیز به عنون پنجمی رسیدیم. در دوره قبلی با حضور ۱۲ تیم دهم شدیم اما امسال به رتبه پنجم رسیدیم در حالی که شانس مدال نیز داشتیم.

میرقائمی در پاسخ به این سئوال که آیا نسل فعلی جوانان می تواند جایگزینی برای بزرگسالان باشد؟ گفت:این نسل، نسل قوی و با استعدادی است. مشکل ژیمناست‌های ما کم مسابقه دادن است. باید بتوانیم اردوی برون مرزی داشته باشیم. روی ژیمناستهای نسل قبلی سالها کار شده و ما در چند ماه بازیکنان جوانمان را به اینجا رساندیم. بی شک اگر به آنها بها بدهند به بهترین جایگاه ها می رسند.

وی ادامه داد: دور جدید اردوها از تیرماه و بعد از امتحانات ژیمناستها آغاز می شود. تیم جوانان خود را برای رقابهای قهرمانی آسیا که در سال ۲۰۱۸ در اندونزی برگزار می شود آماده می کند. کسب ورودی جوانان جهان در این رقابتها برای ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک جوانان در پاسخ به این سئوال که به شاگردانتان چه نمره ای می دهید؟ گفت: به شاگردانم نمره ۲۰ می دهم. انها با اینکه بی تجربه بودند اما خیلی خوب کار کردند. به وعده هایی که به فدراسیون داده بودم عمل کردم واز این بابت خوشحالم. امیدوارم با کسب کرسی های بین المللی و اعزام های برون مرزی بیشتر و کسب تجربه بتوانیم به موفقیت های بیشتری در سطح بین المللی دست پیدا کنیم./مهر