ارزیابی فوتبال کشور در لیگ برتر است

تبریز – رئیس هیئت فوتبال آذربایجان شرقی گفت: ارزیابی فوتبال کشور در لیگ برتر است و در فوتبال کشور توجه بیش ازحدی به تیم های لیگ برتری وجود دارد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،جواد ششگلانی صبح جمعه در جمع خبرنگاران گفت: همه به دنبال نتیجه گیری در لیگ برتر هستند و ارزیابی فوتبال کشور در لیگ برتر است و مردم هم موفقیت یک استان را در لیگ برتر می بینند.

وی افزود: واقعا ایا این مطلب قابل قبول است که دیگر فعالیت ها نادیده گرفته شود و فقط نتیجه گیری لیگ برتر مدنظر قرار بگیرد؟ ! البته این سیاست در تمام کشور جاری و ساری نیست.

ششگلانی ابراز داشت: در فوتبال کشور متاسفانه به دنبال شکل گیری تیم ملی است و اصلا فکر نمی کند که ساختار باشگاهی به چه شکل است آیا طبق قوانین کنفدراسیون اداره می شود یا نه.   ظاهرا برای فدراسیون هم این موضوع تعریف نشده که وظایف فدراسیون در قبال باشگاه ها چیست.

وی با بیان اینکه بارها گفته ام که فوتبال ما متفاوت از فوتبال دنیاست، ادامه داد: می خواهیم سیاست های آنها را پیاده کنیم نمی توانیم چون زیرساخت ها مشخص نیست و عوامل متعدد وجود دارد که نمی شود طبق سیاستهای فوتبال اروپا پیش رفت.

ششگلانی ابراز داشت: از صفایی فراهانی بپرسید اولین مخالف این قضیه من بودم و توجیه هم داشتم و میگفتم که بستر مناسب نیست. بخشنامه شده بود که طی سه سال حرفه ای شویم اما کلا همان را قاضی کنیم ببینیم حرفه ای شده ایم؟

وی ادامه داد: غیر از پرسپولیس و استقلال که وابسته به وزارت ورزش هستند و مدیرعامل و هیئت مدیره منصوب می کند کجایش حرفه ای است؟ سهامدار آنها چه کسی است؟ تنها از دولت ارتزاق می کنند.

وی گفت: تراکتورسازی سوم لیگ برتر است حالا بیایید ببینید ساختار دارد؟ ! تا این موارد حل نشده ما فقط باید به همدیگر انتقاد کنیم. نه شما و نه من سیاستگذار نیستیم. رسانه ها باید واقع بین باشند. چرا تراکتورسازی نتیجه نگرفته تماشاگر به هیئت فوتبال حمله می کند. این را رسانه ها باید انتقال دهند.

ششگلانی ابراز داشت: تراکتورسازی و ماشین سازی نتیجه نگرفته اند هییت فوتبال مقصر است اما شهرداری صعود کرده خبری از هیئت فوتبال نیست. این نشان می دهد که آشنایی با وظایف هیئت فوتبال وجود ندارد. اگر تراکتورسازی در خرمشهر پیروز می شد بازهم هواداران به هیئت فوتبال حمله می کردند؟

 وی ادامه داد: خود باشگاه مسئول نداشت که آنجا پاسخگوی هواداران باشد و ما در دسترس بودیم. من که مسئول کوچ تیم نیستم و بازیکن و مربی را من نباید بیاورم. به هواداران گفتم آدرس را اشتباهی آمده اید باید به کانون هواداران بروید. مگر من در باشگاه تراکتورسازی تصمیم گیرنده هستم؟ !/مهر