جودو نابینایان وکم بینایان کشورمان بالاتر از حد انتظار ظاهر شد

دو مدال انفرادی احسان موسی نژاد و محمد رضا خیراله زاده تبدیل شد به دوبل. تیم جودوی نابینایان و کم بینایان مازندران عنوان نایب قهرمانی تیمی آسیا-اقیانوسیه را بدست آورد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،تیم ملی جودوی نابینایان وکم بینایان دردومین روز رقابتهای قهرمانی آسیا –اقیانوسیه که در ازبکستان برگزار می شود صاحب یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز دیگر شد.

در وزن ۱۰۰ – کیلوگرم احسان موسی نژاد با کسب ۲ برد متوالی مقابل رقبای قدرتمند خود از تایلند به عنوان قهرمانی و مدال ارزشمند طلا دست یافت.
در وزن ۸۱ – کیلوگرم امید جعفری که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود، در دور دوم توشیف نماینده قدرتمند ازبکستان را با ضربه فنی مغلوب کرد و فینالیست شد ولی در مسابقه فینال به حریف مطرح خود از کره جنوبی باخت و صاحب گردن آویز نقره شد.
در وزن ۹۰ – کیلوگرم محمد علی شنانی در دور نخست نماینده کره جنوبی را با ضربه فنی شکست داد،در دور دوم در حالی که با جودوکار ازبکستان به تساوی رسیده بود با رای ناحق داوران حریفش برنده اعلام شد تا او به مسابقه رده بندی برود و در این مرحله با غلبه بر جودوکاری از تایلند به مدال برنز دست یافت.
و بالاخره در وزن ۱۰۰ + کیلوگرم محمدرضا خیرالله زاده در دور اول استراحت داشت،در دور دوم به ازبکستان باخت و به دیدار رده بندی راه یافت که در این مرحله با عبور از نماینده عراق مدال برنز گرفت.
بدین ترتیب تیم ملی جوودوی نابینایان و کم بینایان کشورمان با احتساب یک مدال طلای سعید رحمتی و یک برنز بنی طبا که در روز نخست حاصل شد در مجموع صاحب ۲ مدال طلا،یک نقره و ۳ برنز شد و برای اولین بار در رده سوم ایستاد که این یک نتیجه بسیار ارزشمند و قابل قبول برای تیم ایران محسوب می شود.

دو مدال انفرادی احسان موسی نژاد و محمد رضا خیراله زاده تبدیل شد به دوبل. تیم جودوی نابینایان و کم بینایان مازندران عنوان نایب قهرمانی تیمی آسیا-اقیانوسیه را بدست آورد.

 جودو نابینایان وکم بینایان کشورمان بالاتر از حد انتظار ظاهر شد

مربی تیم ملی جودو نابینایان وکم بینایان با اشاره به عملکرد این رشته در رقابتهای قهرمانی آسیا-اقیانوسیه که رنکینگ جهانی و پارالمپیک نیز محسوب میگردد گفت: در ازبکستان موفقیت بزرگی برای جودوی کم بینایان ونابینایان ایران رقم خورد و این نتایج فراتر از انتظارات ما بود و نشان دادیم که در دنیا حرفهای زیادی برای گفتن داریم.
امیر عباس انوری یکی از مربیان خوش آتیه و آینده دار مازندرانی نابینایان وکم بینایان است که خود هم در عرصه قهرمانی سالهای زیادی افتخار آفرید و هم اکنون نیز به عنوان مربی شاگردان او موفق به کسب مدال های رنگارنگ در بازیهای کشورهای اسلامی –و رقابتهای قهرمانی آسیا-اقیانوسیه در ازبکستان برای کشور عزیزمان شدند.
او که در مقطع دکترا در حال تحصیل می باشد یکی از مقالاتش در دانشگاه های انگلستان ،یونان ،کاناداو استرالیا پذیرفته شده انوری شاگردان زیادی در رشته کشتی آزاد و فرنگی ،كاراته ،تکواندو ،جودو ، فوتبال و … دارد که در سطح ملی از جایگاه خوبی برخوردار هستند.
وی در سال ۲۰۱۲ توانست قهرمان كشتى با كمربند آسيا شود، در کارنامه خود علاوه بر کسب چندین مقام قهرمانی در جوجیتسو کشور ،آسیا و جهان در رشته کشتی با کمربند نیز صاحب افتخارات زیادی در عرصه آسیا و جهان می باشد او تحصیلات عالیه در ورزش دارد و در بدن سازی و تغذیه نیز صاحب تجربه گران بهایی است
انوری در رشته گراپلینگ(فدراسیون کشتی ) به عنوان مربی سازنده در اردو تیم ملی نیز حضور دارد.
مربی تیم ملی نابینایان وکم بینایان در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون در خصوص نتایج کسب شده در رقابتهای قهرمانی آسیا- اقیانوسیه افزود: نمایندگان کشورمان درازبکستان نشان دادند که اگر در شرایط خوبی قرار داشته باشند کارهای بزرگی انجام خواهند داد. ضمن قدردانی کادرم از بهترین امکانات اردویی و ماحصل نتایجی که کسب شد و حالا هم امیدواریم نگاهها به جودو نابینایان وکم بینایان تغییر کند.
انوری گفت:ما پاسخ اعتماد مسئولین فدراسیون را مثبت دادیم و در حال حاضر جودو جایگاه خود را در جایگاه بین المللی ثبت کرد و مطئنم با حمایتهای بی شائبه رییس فدراسیون آقای مظلومی به جایگاهی فراتر از حال خواهیم رسید.
انوری درپایان گفت :خوشحالم که توانستم مزد نبودنهایم برای همسر و فرزند کوچکم را این چنین پر بار جبران کنم .