بهنام‌فر: تیمی که براساس عدالت بسته نشود نتیجه نمی‌گیرد/ داوری‌ها اشتباهات فاحشی نداشتند

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته گفت: اعتقادم این است که اگر تیم براساس عدالت بسته نشود قطعاً نتیجه نخواهیم گرفت.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهران بهنام‌فر ، در مورد شرایط انتخابی تیم ملی کاراته جوانان که روز پنج‌شنبه برگزار شد و نفرات نهایی اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا مشخص شد، گفت: انتخابی تیم ملی کاراته در بخش جوانان روز پنج‌شنبه در ۴ وزن برگزار شد. در وزن ۷۶+ کیلوگرم ما ۲ نماینده داشتیم که یک  نفر از آن دو نفر با توجه به عملکردی که داشت به یک وزن پایین‌تر آمد و در واقع در وزن -۷۶ کیلوگرم مبارزه کرد. اساس انتخابی‌های تیم ملی به این صورت بود که هر کاراته‌کایی ۳ بار باید با حریف خود بازی کند و هر کدام از آنها بتوانند ۲ بار برنده شوند فیکس وزن خود خواهند شد.

وی در ادامه صحبت‌های خود افزود: البته ما در ۲ وزن به واسطه اینکه یکی از بازیکنان در مسابقات کشوری و انتخابی مرحله اول موفق شده بود یک شرایط ویژه‌ای گذاشته بودیم که اگر حریف خود را ۲ بار شکست دهد تازه شرایط آنها مساوی شود و در واقع عدالت با این کار رعایت شده باشد چون بازیکنان وزن – ۶۱ و -۷۶ کیلوگرم در انتخابی نفر اول وزن خود شده بودند.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته عنوان کرد: در سایر اوزان همان ۳ بازی انجام شد من از روند پیشرفت تیم به طور کلی رضایت دارم با توجه به اینکه اساس تمرینات ما تا این لحظه رضایت‌بخش بوده و ما روی تمرینات بدنسازی و هوازی کار کرده بودیم و به همین دلیل بچه‌هایی که در مسابقات حضور پیدا کردند با ۵۰ درصد آمادگی خود در انتخابی شرکت کردند به همین دلیل من از عملکرد آنها رضایت دارم. به هر حال امیدوارم در مسابقات قهرمانی آسیا آنها را بتوانیم به اوج آمادگی برسانیم و ان‌شاءالله نتیجه قابل قبولی کسب کنیم.

بهنام‌فر در پاسخ به این سؤال که آیا به نظر شما عدالت در برگزاری انتخابی‌ها رعایت شد یا خیر، گفت: قطعاً‌ تفکرات ما همین است که عدالت در مسابقات رعایت شود. اساس براین بود که بازیکنی که برنده شود انتخاب می‌شود. به هر حال خودمان مسابقات اینچنینی را زیاد داشته‌ایم و زیاد دیده‌ایم. اعتقاد من این است تیمی که براساس عدالت بسته نشود قطعاً نتیجه هم نخواهد گرفت باید همین باشد و اگر غیر از این باشد مشکل است. به واسطه همین هیچ اعتراضی ما در مسابقات نداشتیم و حتی بازیکنانی که به عنوان نفر دوم انتخاب شدند از روند انتخابی‌ها رضایت کامل داشتند و هیچ فردی معترض نبود. ما تصمیم گرفته‌ایم بازیکنانی که در این مرحله در اردوها حضور دارند با رضایت فدراسیون کاراته بدون انتخابی در اردوهای تیم ملی اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا حضور داشته باشند.

سرمربی تیم ملی جوانان کاراته در پاسخ به این سؤال که آیا از قضاوت داوری در این مسابقات رضایت داشتید یا خیر، گفت: داوری‌ها عاری از اشتباه نبود اما اشتباه فاحشی که منجر به حذف بازیکن باشد نداشتیم من تمام مسابقات را نگاه کردم و خوشبختانه هیچ مشکلی نبود از کادر داوری تشکر می‌کنم به هر حال مسئله‌ای که منجر به اعتراض باشد را نداشتیم اشتباهات کوچکی وجود داشت اما در کل رضایت‌بخش بود.

وی در پاسخ به این سؤال که گویا مباحثی مطرح شده مبنی براینکه ۴ نفر از کاراته‌کاها از استان آذربایجان غربی بوده‌اند آیا این موضوع ارتباطی به جواد سلیمی دارد یا خیر، گفت: بله، ۴ نفر از کاراته‌کاها از استان آذربایجان غربی هستند اما آنها بازیکنان ارومیه‌ای نیستند، داستان از این قرار است که ۲ نفر از آنها از استان مازندران هستند و با توجه به اینکه آنها با هیأت‌های خود به مشکل خورده‌اند ناچار شدند برای حضور در این مسابقات از استان آذربایجان غربی شرکت کنند اینکه شاید خیلی‌ها بگویند چون جواد سلیمی از استان آذربایجان غربی است به همین دلیل این ۴ نفر انتخاب شده‌اند اینطور نیست./فارس