اخوت فوتبالی از نوع پیروانی

سایت فیفا از خانواده سرمربی تیم زیر ۲۰ ساله‌های ایران به عنوان الگویی بارز از یک خانواده‌‌ تمام فوتبالی یاد کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سایت فدراسیون جهانی فوتبال درباره امیرحسین پیروانی که شاگردانش این روزها در جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌های کره جنوبی بازی می‌‌کنند گزارشی منتشر و در آن به پیوندی خانوادگی که میان اعضای خانواده او با دنیای فوتبال وجود دارد اشاره کرده است.

فیفا نوشته است: برای برخی خانواده‌ها، ورزش در رگ‌های‌شان جریان دارد و وقتی صحبت از پیروانی‌ها به میان می‌آید، سخت می‌شود از آنها الگو‌های بهتری پیدا کرد. امیرحسین پیروانی اکنون سرمربی نماینده ایران است که در‌ آستانه رقم زدن بهترین حضورش در تاریخ جام جهانی زیر ۲۰ ساله‌ها است اما او با پیشینه‌ای کاملاً ورزشی به اینجا رسیده است. او یکی از هشت پسر خانواده پیروانی است که سه نفر آنها در دنیای فوتبال درخشیده‌اند. مسن‌ترین عضو این خانواده غلام است – کسی که ۱۶ سال از امیرحسین بزرگتر است – و بعد از دوران بازیگری‌اش به عنوان یک مدافع، وارد جرگه مربیگری شد. برادر جوانتر، افشین هم در جام جهانی ۱۹۹۸ بازی کرد و ارتباطش با دنیای فوتبال را با مربیگری در یکی از تیم‌های بزرگ فوتبال ایران مانند پرسپولیس حفظ کرده است.

امیرحسین پیروانی درباره خانواده فوتبال دوست خود و مقطع کوتاهی که با دو برادر خود توانست در یک تیم (برق شیراز) بازی کند، به سایت فیفا گفت: غلام دفاع میانی بود، افشین دفاع راست و من هافبک دفاعی. برای هواداران ما دیدن اینکه سه نفر از ۱۱ بازیکن تیم‌شان در زمین بازی برادرند، فوق‌العاده بود. اولین باری که مسیر کاری ما از هم جدا شد تا در تیم‌های متفاوت بازی کنیم، خیلی سخت بود به خصوص که باید روبه‌روی هم بازی می‌کردیم اما در فوتبال شما باید مسائل خانوادگی را کنار بگذارید.

دوئل ‌روی نیمکت

سایت فیفا در ادامه به وجه اشتراک دیگر سه عضو فوتبال خانواده پیروانی یعنی فعالیت آنها به عنوان مربی پس از آویزان کردن کفش‌هایشان اشاره کرده است.

امیرحسین پیروانی در این باره به سایت فیفا گفت: همه برای غلام به عنوان یک مربی احترام قائل هستند و در خانواده ما هم او جایگاهی مانند یک سمبل و الگوی معنوی داشته است. من هم همیشه یک مربی منظم و منضبط بوده‌ام و پیامم برای بازیکنان داخل زمین بازی هم همین است. برای من در زمینه هدایت تیم‌هایم دو چیز بسیار مهم است: یکی خودباوری و دیگری تلاش. در عصر ارتباطات کنونی، مسائل تکنیکی و تاکتیکی فراگیر شده اما دو فاکتوری که من به آنها اشاره کردم، چیزهای واقعاً مهمی هستند و همان دو چیز باعث بالا رفتن سطح کیفی بازی تیم ما بوده است./تسنیم