سلطانی‌فر: نتایج کاروان ایران در بازی‌های همبستگی بالاتر از پیش بینی‌ها بود

وزیر ورزش و جوانان نتایج کاروان ایران در چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی را بالاتر از پیش‌بینى‌ها عنوان کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی‌فر در نشست رؤسای فدراسیون‌ها که بعد از طهر امروز (چهارشنبه) برگزار شد، از زحمات دست اندرکاران کاروان ایران همچنین ورزشکاران ،مربیان و سرپرستان تقدیر کرد و تلاش آنها را ستود.

وزیر ورزش و جوانان پیش‌بینی مدال‌های کاروان ورزشی ایران در بازی‌های همبستگی کشور های اسلامی را پیش از اغاز بازی‌ها، ۸۴ مدال عنوان کرد و اظهار داشت :در این دوره از بازی ها تعداد مدال‌های ایران به ٩٨ رسید و ٣٦ مدال طلا را که پیش بینی کرده بودیم به ٣٩ مدال تبدیل شد از طرفی در بانوان هم رشد بسیار خوبی داشتیم و این درخشش، باعث شد که نسبت به موفقیت‌های بانوان در رویدادهای مختلف پیش‌رو امیدوارتر باشیم.

وی حضور برخی رشته‌ها با تیم جوان شده و تیم دوم و نتایجی که به ارمغان آوردند را مثبت ارزیابی کرد و تصریح کرد: در کشتی آزاد و و فرنگی در میان قدرت‌های خوب این رشته قهرمان شدیم. در والیبال تیم جوانان ایران کاری کرد کارستان و حریفانش از کشورهای اسلامی را یکی پس از دیگری مغلوب و حتی در فینال آذربایجان میزبان را شکست داد.

وزیر ورزش و جوانان گفت: شنا، شیرجه، واترپلو و ووشو را از جمله تیم‌هایی بودند که نتایج بهتر از بیش‌بینى‌ها بدست آوردند و بوکس و دوومیدانی از جمله رشته‌هایی بودند که در این دوره نتایج ضعیف‌تری گرفتند.

سلطانی‌فر ادامه داد: نتایج تکواندو باعث شد عملکردش در یکی دوسال اخیر را ترمیم کند. از طرفی جودو و کاراته هم برابر انتظارات ظاهر شدند.

وی تصویب پاداش وزارت ورزش و جوانان برای مدال اوران را که در ادوار گذشته این بازی‌ها وجود نداشته، انگیزه خوبی برای قهرمانان دانست و گفت: مدال آوران این دوره از بازی‌ها به ترتیب ۲۰، ۱۲ و ۸ سکه طلا پاداش می‌گیرند. تلاش می‌کنیم این جوایز در رویدادهای بعدی پررنگ‌تر شود./تسنیم