جوادی حذف شد/صعود پورصادقی و درویش پور به نیمه نهایی

در ادامه مبارزات روزدوم از رقابتهای تکواندو بازیهای کشورهای اسلامی یک عضو تیم بانوان ایران از دور رقابتها حذف شد و تکواندوکار سنکین وزن تیم مردان با رسیدن به نیمه نهایی برنز خود را قطعی کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پریسا جوادی تکواندوکار وزن ۶۷- کیلوگرم تیم ملی کشورمان در گام نخست ۱۰ بر ۴ نتیجه را به «فریده عزیزوا» از آذربایجان واگذار کرد و از دور رقابتها کنار رفت. این تکواندوکار آذری قهرمان سابق نوجوانان جهان ، برنز جهان، سه مدال از قهرمانی اروپا و سه مدال از رقابتهای گرندپری در کارنامه دارد.

اما در بخش مردان و در وزن ۶۸- کیلوگرم، سیدحسین احسانی در اولین دیدار «ارسلان اسدخان» از پاکستان  را ۲۶ بر ۶ از پیش رو برداشت و راهی مرحله بعد شد. وی در مرحله یک چهارم نهایی برنده مبارزه عمان و ترکیه را پیش رو دارد.

سودابه پورصادفی در وزن ۴۹- کیلوگرم در نخستین مبارزه خود برابر «هدی اوآلی» از مراکش ۱۳ بر ۳ به پیروزی دست یافت و به نیمه نهایی راه پیدا کرد تا مدال برنز خود را قطعی کند.

علیرضا درویش‌پور در وزن ۸۰- کیلوگرم، پس از انصراف «ماریو فریرا» از موزامبیک راهی دور دوم شد و در این مرحله ۱۶ بر ۱۲ مقابل «صالح شربتی» از اردن به پیروزی دست یافت و به نیمه نهایی راه یافت. مدال برنز درویش پور قطعی شده و او برای رسیدن به دیدار نهایی باید با «میلادبیگی» تکواندوکار ایرانی الااصل آذربایجان پیکار کند.

برای تکواندو ایران تا کنون توسط ناهید کیانی و مهدی اسحاقی دو نشان طلا، طیبه پارسا و  فاطمه مداحی هم دو نشان برنز کسب کردند. محمد دهقانی و پریسان جوادی  هم از دور مسابقات حذف شده اند./مهر