گرایلی فینالیست شد/ تیم‌های میکس ایران راهی نیمه نهایی شدند/ برنز پورصادقی و درویش‌پور قطعی شد+اسامی مدال‌آوران

روز ششم مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی آغاز شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،امروز (چهارشنبه) ششمین روز مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی در آذربایجان برگزار می‌شود.

تیراندازی:

رقابت های تیراندازی در رشته ۱۰ متر تپانچه بادی در بخش میکس آغاز شد. در این رقابت ها ۷ کشور ایران، آذربایجان، عراق، ترکیه، اردن، قطر و عمان در قالب ۱۲ تیم دو نفره به تیراندازی پرداختند که در نهایت هر دو تیم کشورمان راهی مرحله نیمه نهایی شدند.تیم‌های ایران متشکل از گلنوش سبقت‌الهی و محمد احمدی و همین طور هانیه رستمیان و وحید گل خندان بودند که به ترتیب ۴۷۷ و ۴۸۰ امتیاز به دست آورده و راهی مرحله نیمه نهایی شدند.

کشتی:

-در وزن ۵۹ کیلوگرم که ۹ کشتی گیر حضور دارند، محمد نوربخش پس از استراحت در دور نخست در دور دوم به مصاف مراد ممدوف قهرمان جوانان جهان و زیر ۲۳ سال اروپا از آذربایجان رفت که این دیدار را با نتیجه ۱۰ بر ٤ واگذار کرد.

-در وزن ۷۱ کیلوگرم محمدعلی گرایلی در دور اول به مصاف ایکر سونمز از ترکیه رفت و با نتیجه ٣ بر یک توانست از سد این حریف بگذرد. وی در دور بعد و در مرحله نیمه نهایی با برنده رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از آذربایجان و بودجمیلین از الجزایر مبارزه می کند.وی در مرحله نیمه نهایی رسول چونایف دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان از آذربایجان را نیز با نتیجه ٦ بر ٥ شکست داد و راهی فینال شود.

-در وزن ۸۰کیلوگرم که ۷ کشتی گیر حضو دارند، یوسف قادریان در کشتی نخست با برهان آکبوداک دارنده مدال نقره جوانان جهان و مدال نقره زیر ۲۳ سال اروپا از ترکیه کشتی گرفت و توانست این حریف قدرتمند را ٣ بر یک شکست داده و راهی دور بعد شود.وی در مرحله نیمه نهایی به مصاف آتایف از ترکمنستان می رود. در پایین جدول این گروه رفیق حسین اف دارنده مدال نقره بازی های اروپایی از آذربایجان حضور دارد.

-در وزن ۹۸ کیلوگرم مهدی علیاری در دور نخست به مصاف سلیمان دمیرچی از ترکیه رفت و با نتیجه ٢ بر یک کشتی را واگذار کرد.

شنا:

– مهدی انصاری در مرحله مقدماتی شنای ۵۰ متر پروانه با ثبت زمان ۲۴ ثانیه و ۹۷ صدم ثانیه به عنوان نفر پنجم به نیمه‌نهایی این ماده راه پیدا کرد.بهترین رکورد انصاری در ۵۰ متر پروانه ۲۴ ثانیه و ۶۶ صدم ثانیه است که این رکورد را ۲۹ اکتبر ۱۹۹۴ به ثبت رسانده است.

دو و میدانی:

-مرحله مقدماتی رقابت‌های دوی ۲۰۰ متر در دو بخش مردان و بانوان از صبح امروز در ورزشگاه المپیک باکو آغاز شده است.در این رقابت قرار بود حسن تفتیان و فرزانه فصیحی حضور داشته باشند که انصراف دادند.تفتیان روز گذشته در فینال دوی ۱۰۰ متر مصدوم شد. همچنین مجید کیهانی رئیس فدراسیون دوومیدانی خبر انصراف فصیحی را تایید کرد.

-تکواندو

-علیرضا درویش‌پور نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم تیم تکواندوی ایران در نخستین دیدار باید برابر ماریو فریراز موزامبیک به روی شیاپچانگ می‌رفت اما حریفش انصراف داد. درویش پور در مبارزه دوم به مصاف برنده دیدار عمان و اردن می‌رود که در صورت پیروزی مدال برنز وی قطعی می شود. براین اساس درویش پور در مبارزه دوم خود به مصاف حریفی از اردن رفت و با نتیجه ۱۶ بر ۱۲ به پیروزی رسید و برنزش را قطعی کرد.

– پریسا جوادی تکواندوکار وزن ۶۷- کیلوگرم کشورمان در نخستین مبارزه برابر فریدا عزیزوا به روی شیاپچانگ رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۴ شکست خورد و حذف شد.

-سیدحسین احسانی در وزن ۶۸- کیلوگرم، برابر “ارسلان اسدخان» از پاکستان مبارزه خود را آغاز کرد که در نهایت با نتیجه ۲۶ بر ۶ به پیروزی رسید و راهی دور دوم شد. وی در دور دوم مبارزه خود به مصاف نماینده عمان یا ترکیه می‌رود که در صورت پیروزی برنز وی قطعی می شود.

-سودابه پورصادقی در وزن ۴۹- کیلوگرم در نخستین مبارزه مقابل “هدی اوآلی» از مراکش رفت. این بانوی هوگو پوش با نتیجه ۱۸ بر ۳ مقابل حریفش به برتری رسید و برنزش را قطعی کرد. وی در مبارز دوم خود باید به مصاف برنده دیدار عمان، فلسطین یا آذربایجان برود.

مدال‌های ایران در این دوره از مسابقات تا این لحظه به شرح زیر است:

مدال طلا
نرجس امام قلی نژاد (تفنگ بادی ۱۰ متر)، نسرین دوستی (وزن ۵۰کیلوگرم کاراته)، سعید مولایی (طلای ٨١- کیلوگرم جودو)، سجاد گنج زاده (کاراته)، نجمه خدمتی (تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر)، گلنوش سبقت الهی(۱۰ متر تفنگ بادی)، پوریا نوروزیان( ۵۰ متر سه وضعیت)، ایوب موسوی(دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداری)، ناهید کیانی(تکواندو وزن ۵۴ کیلوگرم)، مهدی اسحاقی(تکواندو)

مدال نقره
الهه احمدی (تفنگ بادی۱۰ متر بانوان) رزیتا علیپور (وزن -٦٢ کیلوگرم کاراته)، تیم میکس ۱۰ متر تفنگ بادی (پوریا نوروزیان و نجمه خدمتی)، هانیه رستمیان (٢٥ متر تپانچه بادی)، محمد علی شنانی ( جودو نابینایان)، الهه احمدی (تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر)، مجید عسگری(وزنه برداری)، علیرضا کیخا(ژیمناستیک)، احسان حدادی(پرتاب دیسک)، جاوید احسانی شکیب(پرتاب وزنه معلولان)، حسین باقری(۵۰ متر ۳ وضعیت مردان)، علیرضا قلعه ناصری(پرتاب وزنه معلولان)

مدال برنز
امیر مهدی زاده (وزن -۶۰ کیلوگرم کاراته)، طراوت خاکسار (وزن -۵۵ کیلوگرم کاراته)، علیرضا خجسته (وزن ٦٦- کیلوگرم جودو)، تیم شنا چهار در صد متر، تیم ملی ژیمناستیک، ابوالفضل شهرجردی (برنز کاتا)، مهسا افسانه (برنز کاتا)، محدثه آقایی(کاراته)، محمد احمدی (۵۰ متر تپانچه مردان)، هادی خناری نژاد(ژیمناستیک دارحلقه)، مه لقا جام بزرگ (تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر)، جواد دلاکه( پرتاب وزنه معلولان)، فاطمه مداحی(تکواندو)، محمد یاری(پرتاب وزنه معلولان)، طیبه پارسا( تکواندوکار وزن ۵۷-)

برنامه مسابقات امروز نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

وزنه برداری: دسته ۱۰۵و ۱۰۵+

تکواندو

تیراندازی

دو و میدانی

دو و میدانی معلولین

واترپلو و شنا

تنیس روی میز و تنیس

کشتی فرنگی

بوکس/  تسنیم