نتایج ضعیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان توجیهی ندارد

پیشکسوت بسکتبال گرگان با بیان اینکه کسب نتایج ضعیف تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال هیچ توجیهی ندارد از سرمربی این تیم خواست تا از مردم گرگان عذرخواهی کند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،لیگ برتر بسکتبال در این فصل برای تیم شهرداری گرگان با قرار گرفتن در مکان آخر جدول ۹ تیمی این رقابت‌ها به پایان رسید تا ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ بسکتبال گرگان در لیگ برتر رقم بخورد.

محمدمهدی ایزدپناه سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان هفته گذشته طی گفتگویی داشت مسائل مختلفی را دلیل نتیجه گیری ضعیف تیمش در این فصل عنوان کرد.

اظهارات سر مربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان واکنش یکی از پیشکسوتان بسکتبال گرگان را به همراه داشته است، «حمیدرضا کلاسنگیانی» که سال‌ها به همراه تیم گرگان در لیگ برتر بسکتبال بازی کرده و عضو تیم ملی بسکتبال هم بوده است اعتقاد دارد دلایل نتایج ضعیف تیم شهرداری گرگان مسائل دیگری است.

بودجه تیم شهرداری بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان بود

پیشکسوت بسکتبال گرگان  اظهار کرد: ابتدا باید از مردم گرگان و هواداران بسکتبال عذرخواهی کنم که نتوانستم در برنامه تلویزیونی که آقای سرمربی حضور داشتند، شرکت کنم اما انتظار جامعه از قهرمانان ملی این است که با آنها روراست باشیم.

حمیدرضا کلاسنگیانی افزود: انتظار بیشتری از سرمربی تیم داشتم که به عنوان یک قهرمان و مربی ملی واقعیت‌ها را عنوان کند و در مورد مشکلات بسکتبال گرگان صادقانه با مردم صحبت کند، زیرا حرفی که صادقانه باشد مردم می‌پذیرند اما وقتی یک طرفه صحبت می‌کنید و ۸۰ درصد صحبت‌های شما خلاف واقعیت است این را بدانید که به شما خرده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه بودجه تیم بسکتبال شهرداری گرگان در این فصل به هیچ وجه ۴۰۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان نبوده، خاطرنشان کرد: ۸۲۰ میلیون تومان قرارداد بازیکنان داخلی، ۱۶۵ میلیون تومان قرارداد کادر فنی، ۴۰۰ میلیون تومان هزینه‌های جاری، ۳۰ میلیون تومان هزینه‌های پزشکی، ۱۲۰ میلیون تومان قرارداد بازیکنان خارجی، ۸۵ میلیون تومان هم ورودی فدراسیون بوده و باید هزینه‌های جانبی که خود شهرداری برای تیم انجام می‌دهد را هم محاسبه کنیم.

وی ادامه داد: با این حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که تیم شهرداری گرگان در این فصل بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان هزینه کرده و چرا باید به مردم بگوییم که فقط ۴۰۰ یا ۸۰۰ میلیون تومان بودجه در اختیار داشتیم، تیم شهرداری بودجه خوبی در دست داشت اما نتوانست از آن استفاده بهینه کند.

کمیته فنی یک جلسه هم برای تیم لیگ برتری برگزار نکرد

مربی سابق تیم بسکتبال شهرداری گرگان با بیان اینکه در ابتدای فصل کمیته فنی برای تیم شهرداری گرگان تشکیل شد، گفت: ابتدای فصل به دستور شهردار کمیته فنی برای تیم بسکتبال شهرداری گرگان تشکیل شد و در کنار سرمربی تیم افرادی مانند بنده، زمان حسینی، ساعد کریمی، هادی ایزدپناه حضور داشتند تا تمام تصمیمات تیم از طریق این کمیته انجام شود، اما کمیته فنی فقط یک جلسه برای تیم زیرگروه تشکیل داد و برای تیم لیگ برتری هیچ جلسه‌ای نداشتیم.

کلاسنگیانی تصریح کرد: ابتدای فصل من می‌خواستم در تیم زیرگروه فعالیت کنم اما به حساب آقای ایزدپناه به تیم شهرداری گرگان آمدم و درخواستم این بود که به عنوان مدیرفنی کنار تیم باشم، اما ایشان بارها نارضایتی خود را اعلام کرد و من برای اینکه از حاشیه سازی جلوگیری کنم از سمت خود استعفا دادم.

وی بیان کرد: زمانی که مدیرفنی بودم هیچ مشورتی با من نمی‌شد و آقای ایزدپناه می‌گفت تمامی کارها را با شهردار هماهنگ می‌کنم و می‌توان گفت فقط ایشان و آقای شهردار بودند و حتی سازمان فرهنگی ورزشی نقش تدارکاتچی را داشت تا فقط پول پرداخت کند و مشکلات تیم را حل کند.

کم کاری خودمان را گردن شورا نیاندازیم

پیشکسوت بسکتبال گرگان در خصوص کمک‌های شورای شهر به تیم شهرداری گرگان، خاطرنشان کرد: شورای شهر گرگان طی تمام این سال‌ها از بسکتبال حمایت کرده و بودجه از طریق شهردار مشخص می‌شود تا در شورای شهر به تصویب برسد.

کلاسنگیانی افزود: سال گذشته زمانی که لایحه کمک به تیم شهرداری گرگان وارد کمیسیون مربوطه شد پس از ۱۰ دقیقه این لایحه توسط شورا به تصویب رسید و این به دور از انصاف است که بگوییم شورا کمکی به بسکتبال نکرده است و نباید کم کاری خودمان را گردن شورا بیاندازیم.

وی ادامه داد: شهرداری هم در حد بضاعت خودش همکاری کرده و ایاب و ذهاب خوبی در اختیار تیم گذاشته، پس همه همکاری کردند و کوتاهی از خود مجموعه بسکتبال بوده است.

شاهد ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ بسکتبال گرگان بودیم

این پیشکسوت بسکتبال گرگان با اشاره به کسب مکان نهم تیم شهرداری گرگان در لیگ برتر بسکتبال، اظهار کرد: تیم شهرداری ۲۱ بازی از ۲۶ بازی خود را واگذار کرد و به این معنی است که ضعیف‌ترین نتیجه تاریخ بسکتبال گرگان رقم خورده است.

کلاسنگیانی بیان کرد: اگر بر اساس روال فصول گذشته محاسبه کنیم تیم شهرداری گرگان با قرار گرفتن در مکان آخر لیگ برتر بسکتبال به دسته پایین‌تر سقوط کرده است و این نتیجه برای بسکتبال گرگان بی سابقه بوده که اینچنین خار شویم.

وی تصریح کرد: ما به تمامی تیم‌ها نتیجه را واگذار کردیم و انتظارمان این بود که سرمربی تیم به دلیل باخت ها از مردم عذرخواهی کند و توپ را در زمین دیگران نیاندازد.

با بازیکنان بومی هم نهم می‌شدیم

مدیرفنی سابق تیم بسکتبال شهرداری گرگان با بیان اینکه بودجه مناسبی در اختیار تیم شهرداری گرکان بوده، گفت: شهرداری گرگان از تیم‌هایی مانند شهرداری کاشان، نیروی زمینی و آ اس شیراز، شرایط مالی بهتری داشت و می‌توانست جزو پنج تیم بالای جدول شود و کسب چنین نتایجی هیچ توجیهی نخواهد داشت.

کلاسنگیانی افزود: ابتدای فصل قرار نبود چنین تیمی بسته شود، قرار بود ۶ بازیکن گرگانی مانند سعید صالحی، یاسین کلاسنگیانی، رهام کبیر، کامیار صادق زاده، دانیال ایزدپناه و سروش بنی کریمی را بگیریم و با دو بازیکن خوب داخلی و دو بازیکن خارجی وارد لیگ شویم.

وی یادآور شد: هدف ما کسب قهرمانی نبود و می‌خواستیم در رده های میانی جدول باشیم و در کنار آن بازیکنان بومی ما میدان دیده شوند، اما اگر قرار بود با این بازیکنان نهم شویم، بهتر بود با بازیکنان بومی نهم می‌شدیم و هیچ کس هم انتقاد نمی‌کرد.

۹۴۰ میلیون تومان فقط صرف خرید بازیکن شد

پیشکسوت بسکتبال گرگان با بیان اینکه تمامی بازیکنان تیم شهرداری گرگان توسط سرمربی این تیم انتخاب شدند، گفت: ۹ بازیکن هم سطح جذب تیم شهرداری شدند که قرارداد آنها بین ۷۰ تا ۸۵ میلیون تومان بود و سقف قراردادی هم وجود نداشت، زیرا وقتی بودجه جذب بازیکن مشخص است، سرمربی باید تشخیص دهد که چه بازیکنانی جذب شوند.

کلاسنگیانی اضافه کرد: ۹۴۰ میلیون تومان صرف خرید بازیکن شد و با این پول می‌توانستیم سه بازیکن با کیفیت و سه بازیکن متوسط جذب کنیم و سایر بازیکنان هم بومی باشد و نتیجه بهتری هم بگیریم، اما اینجا مشخص می‌شود که کم کاری صورت گرفت.

وی ادامه داد: کامیار صادق زاده و رهام کبیر از دست سرمربی و جو حاکم از تیم شهرداری گرگان فرار کردند و سروش بنی کریمی و یاسین کلاسنگیانی در تیم جایی نداشتند، تمام اینها مشکل است و دست به دست هم می‌دهد که تیم نتیجه نمی‌گیرد و اینکه بخواهیم عده دیگری را زیر سوال ببریم کم لطفی و بی معرفتی است.

سرمربی در هفت بازی رسمی غایب بود

پیشکسوت بسکتبال گرگان با بیان اینکه عده ای خودشان بسکتبال گرگان را سیاسی می‌کنند، اظهار کرد: ما بسکتبالی‌ها نباید تن به این کار بدهیم و باید به فکر بسکتبال این شهر و هواداران آن باشیم، وقتی نتایج ضعیف موجب می‌شد تا فقط ۲۰۰ نفر برای بازی تیم شهرداری به سالن بیایند این یک فاجعه است.

کلاسنگیانی افزود: تیم قطران کاوه گرگان با کمترین بودجه و با ترکیبی بومی در لیگ دسته اول بسکتبال موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد، زیرا روی این تیم کار شد و تمرینات منظمی انجام داد، اما سرمربی تیم شهرداری در هفت مسابقه رسمی روی نیمکت تیم حضور نداشت، آیا کسی بود این مسائل را بررسی کند؟

وی ادامه داد: وقتی نمی‌توانیم کاری را انجام دهیم از همان ابتدا آن را قبول نکنیم، من بعد از سه ماه متوجه شدم نمی‌توانم کار کنم و از سمت خودم استعفا دادم.

تیشه به ریشه بسکتبال گرگان زدند

پیشکسوت بسکتبال گرگان با بیان اینکه تیشه به ریشه بسکتبال گرگان زدند، گفت: سرمربی فعلی سال ۸۵ که هدایت تیم شهرداری گرگان را بر عهده گرفت، حدود ۱۵ بازیکن گرگانی از جمله بنده، پیام خواجه نژاد، غلام خداوردی، صالح مخدومی، عرفان خردمند و .. را کنار گذاشت، در صورتی که هیچ جوانی جایگزین نشد و اکنون برخی صحبت‌های وی توهین به شعور مردم گرگان است.

وی افزود: عنوان می‌کنند عده‌ای پول گرفتند تا روی سکوها تیم را تخریب کنند، من نمی‌دانم منظور چیست و چطور بدون سند این تهمت‌ها را به تماشاگران و اهالی بسکتبال می‌زنند و تماشاگر گرگانی را به رشوه گیری متهم می‌کنند که توهین بزرگی به این عزیزان است.

کلاسنگیانی اضافه کرد: زمان سرمربیگری آقای کبیر هم انتقادات تماشاگران وجود داشت، اما چرا آقای کبیر نگفتند که تماشاگران پول می‌گیرند، تماشاگران شعور بسکتبال دارند و وقتی می‌بینند تیم شهرشان هیچ برنامه‌ای ندارد اعتراض می‌کنند. بازی بدون تماشاگر لذتی ندارد زیرا تمام شور و هیجان بسکتبال گرگان تماشاگرانش هستند و این تماشاگران کارشناسانه بسکتبال را دنبال می‌کنند و نبودشان به ضرر بسکتبال گرگان است

وی یادآور شد: همین تماشاگران وقتی که تیم خوب بازی می‌کند و حتی نتیجه هم نمی‌گیرد، تیم را تشویق می‌کنند و این نشان می‌دهد که هواداران شعور بسکتبال دارند و تیم شهرشان را حمایت می‌کنند.

بسکتبال گرگان را سیاسی نکنید

پیشکسوت بسکتبال گرگان با بیان اینکه همین مشکلات موجب می‌شود تا تماشاگران دیگر رغبتی به حضور در سالن نداشته باشند، خاطرنشان کرد: بازی بدون تماشاگر لذتی ندارد زیرا تمام شور و هیجان بسکتبال گرگان تماشاگرانش هستند و این تماشاگران کارشناسانه بسکتبال را دنبال می‌کنند و نبودشان به ضرر بسکتبال گرگان است.

کلاسنگیانی با بیان اینکه امیدوارم اتفاقات فصل گذشته در فصل آینده رخ ندهد، خاطرنشان کرد: مدیران اگر می‌خواهند خون تازه‌ای به بسکتبال گرگان تزریق کنند از همین الان به فکر فصل بعد باشند و اگر می‌خواهیم نتیجه بگیریم باید به بسکتبال که هویت و شناسنامه این شهر است بهای بیشتری بدهیم.

وی بیان کرد: همه باید دست به دست هم دهیم و بسکتبال گرگان را احیا کنیم، هر کس هر توانی دارد کمک کند و مدیران هم بسکتبال را به خاطر بسکتبال دوست داشته باشند و آن را سیاسی نکنند تا خانواده بسکتبال سربلند باشند.

موافق مربی غیر بومی برای بسکتبال گرگان هستم

مربی سابق تیم بسکتبال شهرداری گرگان در پاسخ به این سوال که آیا با حضور سرمربی غیر بومی در تیم شهرداری گرگان موافق هستید یا خیر، اظهار کرد: وقتی ۹ بازیکن غیربومی می‌آوریم چه اشکالی دارد که سرمربی غیر بومی بیاوریم.

کلاسنگیانی افزود: اگر می‌توانیم با مربی غیر بومی نتیجه بگیریم، هیچ اشکالی ندارد و حتی مربیان بزرگ کشور هم دوشت دارند در تیم گرگان که هواداران زیادی دارد مربیگری کنند.

وی یادآور شد: موافق هستم تا برای یک بار هم که شده تیم شهرداری گرگان را با هدایت یک سرمربی غیر بومی در لیگ برتر بسکتبال امتحان کنیم./مهر