صعود احمدی، خدمتی و امام قلی‌نژاد به فینال تفنگ بادی/ علیپور و دوستی در کاراته، خناری‌نژاد، مدنی و کیخا در ژیمناستیک فینالیست شدند

دومین روز بازی‌های کشورهای اسلامی امروز (شنبه) آغاز شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،روز دوم از چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی با رقابت‌های کاراته در بخش کومیته زنان و مردان آغاز شد و ورزشکاران ایران در چند رشته به مصاف رقبای خود رفتند. نتایج ورزشکاران ایرانی در روز دوم مسابقات به شرح زیر است:

بوکس:

-امید احمدی صفا نماینده وزن ۴۹ کیلوگرم کشورمان باپیروزی مقابل اوزتارک تولگاهان از کشور ترکیه به دور بعد راه یافت.

ژیمناستیک:

– سامان مدنی، ژیمناستیک کار جوان کشورمان، در رشته پارالل موفق شد راهی فینال شود. مدنی در این رقابت ها در رتبه هفتم قرار گرفت و مجوز حضور در فینال را به دست آورد. هادی خناری‌نژاد و سعیدرضا کیخا، دو ژیمناستیک کار دیگر کشورمان، در این بخش و به ترتیب در رده های نهم و یازدهم جای گرفته و از راهیابی به فینال بازماندند.

-در رشته دارحلقه هادی خناری‌نژاد، شرکت کننده کشورمان، پس از ژیمناستیک کاران آذربایجان و ترکیه در رده سوم قرار گرفت و راهی فینال شد. در همین بخش سعیدرضا کیخا با قرار گرفتن روی پله هشتم توانست به فینال راه یابد و به کسب مدال در این رقابت ها امیدوار باشد. در رشته دار حلقه، سامان مدنی با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم نتوانست راهی فینال شود.

تیراندازی:

– در تفنگ بادی ۱۰ متر نرجس امامقلی نژاد با کسب۴۱۶٫۲ امتیاز و ایستادن در جایگاه اول فینالیست شد. الهه احمدی و نجمه خدمتی نیز به ترتیب ۴۱۵٫۸  و۴۱۳٫۸ امتیاز دوم و سوم شدند و فینالیست شدند.

– پوریا نوروزی و حسین باقری در بخش تفنگ بادی ۱۰ متر مردان به ترتیب با کسب ۶۲۳ و ۶۲۱٫۵ امتیاز و قرار گرفتن در رده سوم و پنجم راهی فینال مسابقات شدند. مهدی احمدی با کسب ۶۱۷٫۵  امتیاز و ایستادن در جایگاه نهم از صعود بازماند. پوریا نوروزیان در فینال با ۲۰۳٫۹ امتیاز به مقام چهارم دست یافت و موفق به کسب مدال نشد. حسین باقری با ۱۶۰٫۹ امتیاز در رده ششم قرار گرفت.

-در ماده ٢٥ متر مسابقات تیراندازی مردان و در بخش دقت، محمد احمدی چهارم شد و وحید گل خندان در رده هشتم قرار گرفت. این دو تیرانداز باید در بخش سرعت نیز شرکت کنند و جایگاه نهایی پس از محاسبه مجموع امتیازات محاسبه خواهد شد.

جودو:

علیرضا خجسته جودوکار وزن ۶۶- کیلوگرم ایران در مرحله یک شانزدهم در دیدار نخست به مصاف خلیفه الهوسانی از امارات رفت و با نتیجه ۲ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله بعد راه یافت. خجسته در دو ردوم به مصاف جودوکار عربستانی رفت و در یک مصاف آسان حریف را ایپون کرد و به مرحله بعد راه یافت.

شنا:

-به دلیل به حد نصاب نرسیدن شناگران در رشته ۱۰۰ متر پروانه مهدی انصاری مستقیم به نیمه نهایی صعود کرد که این مسابقه بعدازظهر برگزار می شود. همچنین تیم ۴ در ۱۰۰ متر آزاد نیز به همین دلیل به فینال مسابقات که ساعت ۱۸:۳۰ امروز برگزار می شود راه یافت.

– آریا نسیمی‌شاد در رشته ۵۰ متر قورباغه با ثبت زمان ۲۹ ثانیه و ۵۸ صدم ثانیه در گروه خود سوم شد و به همراه ۱۵ نفر دیگر به نیمه نهایی مسابقات راه یافت.

کاراته:

– امیر مهدی‌زاده در وزن ۶۰- کیلوگرم در نخستین گام مالک سلاما از مصر را با نتیجه ۵ بر صفر مغلوب کرد. وی در دومین دیدار به مصاف حریفی از افغانستان رفت و در حالی که ۴۰ ثانیه تاپایان مبارزه وقت باقی بود موفق شد با نتیجه ۸ بر صفر بر این کاراته‌کا غلبه کند. وی در نیمه نهایی به مصاف صدرالدین سایماتوف ازبکستانی رفت و شکست خورد و از صعود به فینال بازماند.

– سعید احمدی در وزن ۶۷- کیلوگرم در نخستین مبارزه مقابل عمر کمال اوغلو از ترکیه رفت و با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب این کاراته‌کا شد.

-عبدالقادر گوریح از جیبوتی حریف علی اصغر آسیابری حاضر به مبارزه نشد تا نماینده وزن منهای ۷۵ کیلوگرم کاراته کشورمان بدون پیکار راهی دور دوم شود.

-نسرین دوستی در ۵۰- کیلوگرم در اولین گام به مصاف شرمین سگاران دارنده برنز آسیا در سال ۲۰۱۵ و سه برنز رقابت‌های لیگ جهانی کاراته وان از مالزی رفت و در هانتی با نتیجه ۴ بر یک بر این حریف غلبه کرد و به دور بعد راه یافت. وی در دومین دیدار به مصاف “سرونیتا سوکوتندل” از اندونزی رفت و با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و گام به دور بعد گذاشت. وی در نیمه نهایی نورانا آلیوا از آذربایجان را یک بر صفر برد و به فینال این وزن راه یافت.

-طراوت خاکسار در وزن ۵۵- کیلوگرم در اولین مبارزه موفق شد یک بر صفر حریف ازبکستانی را مغلوب کند. وی در مبارزه دوم “سیاکیلا جفری” از مالزی را یک بر صفر برد و راهی دور نیمه نهایی شد. وی در نیمه نهایی مقابل یاسمین آتیا از مصر و نفر سوم جهان در سال ۲۰۱۲ قرار گرفت و پس از تساوی صفر-صفر در وقت قانونی مبارزه در وقت اضافه ۵ بر صفر مغلوب شد.

-رزیتا علیپور در ۶۱- کیلوگرم به عنوان اولین نماینده ایران در این دوره از رقابت‌ها به روی تاتامی رفت و در اولین بازی با نتیجه ۶ بر صفر کاراته‌کای پاکستانی را شکست داد. وی در دومین مبارزه به مصاف “دوینا دیا” از اندونزی رفت و توانست با نتیجه ۸ برصفر این حریف را شکست دهدو به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کند. رزیتا علیپور در دیدار نیمه نهایی مقابل “مروه کوبان” از ترکیه با نتیجه یک بر صفر به برتری رسید و به فینال این دوره از رقابت‌ها راه یافت.

برنامه روز دوم بازی‌های کشورهای اسلامی، شنبه ۲۳ اردیبهشت به شرح زیر است:

– کاراته: کومیته بانوان و مردان مراحل حذفی، شانس مجدد، یک چهارم و نیمه نهایی، ساعت ۱۰:۳۰/ شانس مجدد و فینال، ساعت ۱۸:۳۰

-تیراندازی: ساعت ۹: تفنگ بادی ۱۰ متر زنان و مردان (مقدماتی و فینال)/ تپانچه ۲۵ متر زنان و مردان

– شنا: مرحله گروهی ۱۰۰متر پروانه  و ۵۰ و ۲۰۰متر قورباغه، ساعت ۱۰:۳۰/ نیمه نهایی  و فینال ۵۰ و ۲۰۰متر قورباغه ساعت ۱۷:۳۰

– ژیمناستیک: مقدماتی پارالل و دار حلقه ساعت ۹:۳۰

– جودو: مراحل یک شانزدهم، یک هشتم و یک چهارم نهایی وزن ۶۶-کیلوگرم ساعت ۱۰:۳۰/ نیمه نهایی و فینال ساعت ۱۸:۳۰

– بوکس: مراحل یک هشتم  ۴۹ ، ۷۵  و ۹۱ کیلوگرم از ساعت ۱۸:۳۰

– واترپلو: ایران -آذربایجان ساعت ۱۶:۳۰  /تسنیم