رژه کاروان ایران با پرچمداری جام‌بزرگ و تشویق آذربایجانی‌ها/ با پخش اذان، افتتاحیه رنگ و بوی مذهبی گرفت+ حواشی و تصاویر

مراسم افتتاحیه چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی برگزار شد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مراسم افتتاحیه چهارمین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی در حالی  آغاز شد که تدابیر امنیتی شدیدی در اطراف استادیوم المپیک باکو وجود دارد.

-خیابان‌های زیادی در باکو به دلیل این مراسم بسته بودند و خبرنگاران با اسکورت پلیس به ورزشگاه رسیدند.

– ورزشگاه المپیک باکو هنوز مملو از جمعیت نشده و صندلی خالی زیادی در آن دیده می‌شود. البته به نظر می رسد مردم باکو، این ورزشگاه را پر کنند.

– جایگاه ویژه در مقابل جایگاه خبرنگاران برای اجرای مراسم تعبیه شده که در اطراف آن دو مناره سفید رنگ قرار دارد.

– مراسم راس ساعت ۲۱:۳۰ به وقت تهران با حضور دو مجری خانم و آغاز بر روی سن آغاز شد. مجریان در حال خوشامدگویی به تماشاگران هستند و در ادامه نیز یک گروه موسیقی به اجرای برنامه پرداختند.

-مجریان در ادامه از تماشاگران درخواست اجرای موج مکزیکی داشتند  که پس از انجام این برنامه، تماشاگران سر و صدای زیادی کردند و به شادی پرداختند.

-اینترنت داخل ورزشگاه بسیار ضعیف است و خبرنگاران را با مشکلاتی در ارسال اخبار و تصاویر مواجه کرده است.

-اجرای موسیقی‌های مختلف پس از نزدیک به ۳۰ دقیقه تمام شد و همگان در انتظار آغاز بخش اصلی مراسم هستند.

-مجریان به هنگام ترک سن، از تماشاگران خواستند که چراغ موبایل خود را تا شروع بخش اصلی مراسم روشن نگه دارند.

-الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان به همراه همسرش در استادیوم حضور دارند و مورد تشویق تماشاگران قرار گرفتند.

-تعداد زیادی از نوجوانان آذربایجانی با وسایلی که در دست داشتند، به محل برگزاری مراسم رفتند و با آن وسایل کلمه baku 2017 و همچنین پرچم آذربایجان را ایجاد کردند.

-سپس پرچم آذربایجان با احترام وارد میدان و برافراشته شد. همزمان با این کار سرود ملی این کشور نیز پخش شد که تماشاگران آن را خواندند.

-آب نماد اصلی این بازی‌ها است. بر همین اساس کلیپی پخش شد که در آن آب از سرتاسر آذربایجان جمع شد و حالا این آب قرار است در محل ایجاد شده در افتتاحیه ریخته شود.

-مراسم رژه کشورها آغاز و افغانستان به عنوان اولین کشور رژه رفت. ایران بیست و یکمین کشوری است که در مراسم امروز با پرچم داری مه‌لقا جام بزرگ رژه خواهد رفت.

-نکته مهم درباره مراسم افتتاحیه آن است که ورزشگاه پر نشد و صندلی خالی که تعدادش کم هم نیست، دیده می‌شود.

-۵۴ کشور در مراسم افتتاحیه شرکت دارند و بنابراین بازی ها با این تعداد برگزار خواهد شد. سودان و لیبی و کویت  نتوانستند در این دوره شرکت کنند.

– هر کشوری که وارد مسیر رژه می‌شود و نامش از بلندگو پخش می‌شود، نام، پرچم و موقعیت جغرافیایی آن به نمایش در می آید که در نوع خود جالب توجه است.

-کاروان ایران وارد مسیر رژه شد و زمانی که نام ایران از بلندگو اعلام شد، تماشاگران به شدت تشویق کردند.

-کاروان آذربایجان به عنوان آخرین کشور وارد مسیر رژه شد و با تشویق فراوان تماشاگران مواجه شد. آذربایجان به عنوان میزبان، بزرگترین کاروان را در این دوره در اختیار دارد.

-پس از رژه کشورها، ۱۰ ورزشکار معروف آذربایجان، پرچم فدراسیون همبستگی کشورهای اسلامی را حمل کردند تا در محل مورد نظر و در کنار پرچم آذربایجان برافراشته شود.

-در ادامه همسر رئیس‌جمهور آذربایجان درباره بازی‌ها صحبت کرد و به شرکت کنندگان خوش‌آمد گفت و آرزوی موفقیت کرد.او همچنین این میزبانی را به تمام آذربایجانی‌ها تبریک گفت. همچنین رئیس فدراسیون کشورهای اسلامی نیز مطالبی را درباره این بازی‌ها و میزبانی آن عنوان کرد.

-کیومرث هاشمی در حاشیه مراسم امشب با الهام علی اف رئیس‌جمهور آذربایجان دیدار کرد.

-پس از اجرای مراسم های سنتی و آتش بازی، یک نفر بر روی یکی از مناره ها اذان را قرائت کرد تا افتتاحیه رنگ و بوی مذهبی به خود بگیرد.

-در ادامه نمایشی با زمینه مسائل تاریخی​ اجرا شد که حرکت شترسواران، اسب سواران و نمایش تصاویر مفاخر تاریخ اسلام در آن وجود داشت.

-یک سیمرغ بزرگ که دختری بر روی آن نشسته بود، در آسمان ورزشگاه به پرواز درآمد و تماشاگران نیز تشویق کردند.

-مراسم بسیار طولانی شده، این مسئله به همراه سرمای هوا باعث شد تا تماشاگران و حتی خبرنگاران آذربایجانی، استادیوم را ترک کنند.

-در ادامه تصاویر گرافیکی از استادیوم ها و نمادهای شهری باکو نشان داده شد.

-از سقف ورزشگاه کاغذهای رنگی به هوا پخش و به آرامی روی سر حاضران در استادیوم نشست . پراکنده شدن این کاغذها فضای زیبایی را به وجود آورد.

– آتش بازی بسیار زیبا بر فراز ورزشگاه آخرین بخش افتتاحیه بود.