باشگاه‌ها باید به مربیان پایه اهمیت ویژه بدهند

مربی پیشین پایه‌های پرسپولیس معتقد است که باشگاه‌ها باید مربیانشان را از نظر مالی تأمین کنند و در قبال آن، باشگاه‌ها نیز از مربیانشان، بازیکن‌های خوب بخواهند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،ضیا عربشاهی در مورد مشکلاتی که در لیگ پایه‌ها وجود داشت، گفت: یکی از مشکلات اساسی به ویژه در لیگ نونهالان و نوجوانان این است که برخی از تیم‌ها، بازیکن صغره سنی می‌آورند که باید جلوی این کار گرفته شود تا بازیکنان دیگر پشت آنها نمانند.

وی افزود: من افتخار این را داشتم که دو سال در تیم نونهالان پرسپولیس کار کنم، علت انتخابم هم این بود که در سنین نونهالان، بازیکنان الفبای فوتبال را یاد می‌گیرند و به همین خاطر من برای اینکه خدمتی به پرسپولیس کرده باشم، نونهالان را انتخاب کردم.

مربی پیشین پایه‌های پرسپولیس در مورد پیشنهادش برای پیشرفت لیگ پایه‌ها گفت: نباید به پایه‌ها کم‌توجهی شود. باشگاه‌ها باید بیایند و با مربیانشان قراردادهای مالی خوب ببندند تا آنها از هر نظر تأمین باشند و فقط فکرشان را صرف آموزش و پرورش بازیکنان مستعد کنند. باشگاه‌ها مربیانشان را باید تأمین کنند و در قبال آن هم برای مثال بگویند که سالی دو بازیکن باید از باشگاه آنها ملی‌پوش شود.

عربشاهی تصریح کرد: من اگر بخواهم بروم و مدرسه فوتبال بزنم، خیلی بیش از اینها می‌توانم درآمد داشته باشم اما به خاطر اینکه باید دِین‌مان را به فوتبال ادا کنیم، پایه‌ها را انتخاب کردم./تسنیم