مصاف انتخابی فرنگی‌کاران بر قوت خود باقی است/ توجیهی وجود ندارد!

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی گفت: مدعیان تیم ملی فارغ از کسب هر نتیجه و عملکردی در میادین پیش رو، باید خود را در انتخابی تیم ملی اثبات کنند.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،بهرام مشتاقی ، با بیان اینکه شورای فنی و فدراسیون کشتی نگاه ویژه و خاصی بر برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی دارند، گفت: کشتی فرنگی ایران پس از المپیک ۲۰۱۶ ریو با پوست اندازی و تغییرات اساسی روبرو شد که یکی از مهمترین نکات آن، استفاده از جوانان و نفرات باانگیزه در بدنه کادر فنی و ترکیب تیم ملی بود.

وی تصریح کرد: پس از این تغییر و تحولات، نوبت به آن رسید که با هدف گذاری و برنامه ریزی خود را مهیای رویدادهای مهم آینده و اصلی ترین آن یعنی المپیک ۲۰۲۰ توکیو کنیم. خوشبختانه پتانسیل موجود کشتی فرنگی به رغم خداحافظی نسل قبلی از عرصه ملی، توانست با جوانان باانگیزه و نفرات پشت خط مانده به حد و اندازه‌های امیدوارکننده ای برسد و ما را نسبت به آینده دلگرم کند.

عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی فرنگی ادامه داد: پس از رقابتهای جام جهانی ۲۰۱۷ کشتی فرنگی در آبادان که اواخر سال گذشته برگزار شد توانستیم چهره های جوان و آینده داری را در بدنه تیم ملی قرار دهیم که این نفرات می توانند در کنار فرنگی‌کاران باتجربه تر به یگ ترکیب ایده آل و توانمند برسند.

مشتاقی افزود: البته ما همچنان معتقدیم باید به اصل انتخابی تیم ملی و میدان دادن به مدعیانی که شایستگی پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند احترام بگذاریم. در نتیجه به رغم اهمیت رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی، ما همچنان به برگزاری رقابتهای انتخابی معتقد هستیم و مطمئنا هر فرنگی‌کاری که داعیه رفتن به رقابتهای جهانی دارد باید از این فیلتر بگذرد.

پیشکسوت کشتی کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: به همین دلیل بدون توجه به عملکرد هر کشتی گیری در این دو میدان پیش رو، هر کشتی‌گیر مدعی و آماده ای باید خود را در رقابتهای انتخابی تیم ملی اثبات کند. پس می توان از همین حالا به تمامی مدعیان تیم ملی اعلام کرد که هیچ غیبت و توجیهی برای عدم حضور در رقابتهای انتخابی وجود ندارد./مهر