نظرمحمدی: با دست خالی جنگیدیم و لیگ برتری شدیم منتقدان به جاي انگ زدن، سپيدرود را الگو قرار دهند

تیم ریشه‌دار سپیدرود رشت با شایستگی به لیگ برتر صعود کرد.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سال ۹۴ و زماني كه هدايت سپيدرود را بر ‌عهده گرفت كمتر كسي فكر مي‌كرد كه اين تيم دو – سه سال بعد با اقتدار به ليگ برتر برسد. همه چيز از ليگ دسته دوم شروع شد. پله پله و با صبوري حريفان‌شان را شكست دادند، قهرمان شدند و به ليگ دسته اول صعود كردند. همين اتفاق انگيزه‌اي شده بود براي رشتي‌ها: «خواستيم، توانستيم و باز هم مي‌توانيم.»

ليگ آزادگان به قول نظرمحمدي جاي شوخي و كم‌كاري نيست‌؛ نجنگي، مي‌افتي. به همين دليل هم بود كه بازيكنانش را مثل يك سرباز بار آورده بود و هر بار كه آنها مي‌خواستند به مصاف حريفان‌شان بروند در گوش آنها مي‌خواند: «شما بهترين هستيد، شما مي‌توانيد.» همين اتفاق هم افتاد و حالا علي نظرمحمدي و شاگردانش تاريخ را طور ديگري براي فوتبال رشت نوشته‌اند. تاريخي كه خودش تا سال‌ها سال بعد در تاريخ ماندگار خواهد شد!

*حالا خستگي دو – سه سال كار سخت از تن شما درآمد.

خسته كه شديم، خيلي هم خسته شديم، اما اگر همكاري ما ادامه داشته باشد بايد بگويم كه همه چيز تازه شروع شده است و خسته‌تر از اين هم مي‌شويم. همان‌طور كه قبل از بازي با نساجي هم گفته بودم اين تيم را شكست مي‌دهيم و به ليگ برتر صعود كنيم. الوعده وفا كرديم. جشن صعود را گرفتيم و حالا خوشحال‌ترين افراد روي زمين هستيم.

*از پروسه‌اي كه منجر به صعود شما به ليگ برتر شد حرف بزنيد.

من هميشه گفته‌ام كه سرباز مردم رشت و فوتبالش هستم. دِيني به رشتي‌ها داشتم كه بايد ادا مي‌شد. نمي‌خواهم درباره گذشته حرف بزنم اما اين فصل هم به عشق هواداران در سپيدرود مربيگري كردم. مديران قبلي باشگاه وقتي از همه جا ماندند سراغ من آمدند. نمي‌خواهم زياد در اين مورد حرف بزنم. دوست دارم در شادي مردم رشت سهيم باشم.

*مي‌گويند مردم رشت هنوز در خيابان‌ها در حال خوشحالي‌اند!

اينكه شوخي است (با خنده). اتفاق كوچكي براي اين مردم عزيز نيست. سال‌ها بود كه تيمي از رشت در بالاترين سطح فوتبال ايران حضور نداشت. باور مي‌كنيد ما زماني كه تيم را تحويل گرفتيم سه روزه همه كارها را كرديم؟ زمان نداشتيم. سه روز تلاش كرديم و خدا را شكر به نتيجه رسيديم. به هر كسي زنگ زدم روي من را زمين نينداخت. دست همه آنها را مي‌بوسم كه به عشق سپيدرود آمدند و حالا همه در اين پيروزي سهيم هستند.

*نقش حسين كعبي در اين بين چه بود؟خيلي‌ها مي‌گفتند او ديگر تمام شده است. در بازي با نساجي هم پنالتي خطرناكي زد.

به حسين مطمئن بودم كه پنالتي را گل مي‌كند. او يكي از بازيكناني است كه بومي نيست اما زحمات زيادي براي تيم ما كشيد. من و حسين در استيل‌آذين همبازي بوديم. حسين يكي از بهترين فوتباليست‌هاي ايران است كه هيچ وقت به آن چيزي كه حقش بود نرسيد. اين كار تنها كاري بود كه من مي‌توانستم براي حسين بكنم. وقتي هم كه به او زنگ زدم بدون اينكه چيزي بگويد گفت مي‌آيم و كمك مي‌كنم. حسين كعبي با يك ضربه خوب تيم را به ليگ برتر فرستاد. بسيار خوشحالم از اينكه مردم رشت خوشحال‌اند و احساس غرور مي‌كنند. به قول عادل فردوسي‌پور، سپيدرود با دست خالي از ليگ دو به ليگ يك و حالا هم به ليگ برتر رسيد و به همين دليل دوست‌داشتني‌ترين تيم الان ايران است.

*پس از صعود به ليگ برتر گريه‌هاي شما غير قابل كنترل بود و…

امسال دل من خيلي شكست. در اواسط فصل مادرم را از دست دادم و به همين خاطر ضربه بزرگي خوردم. دوشنبه وقتي به ليگ برتر صعود كرديم ناخودآگاه ياد مادرم افتادم. پس از صعود هم رفتم سر مزار مادرم و از او تشكر كردم. درست است از دنيا رفته است اما شك ندارم كه هنوز هم براي من دعا مي‌كند.

*برنامه شما براي فصل آينده چيست؟ بازيكنان جديد، امكانات و…

هدف ما حفظ وضعيت موجود است. ما به خودمان مي‌باليم كه يكي از بومي‌ترين تيم‌هاي ايران هستيم. شما برنامه نود را تماشا كرده‌ايد؟ هواداران ما را ديده‌ايد؟ ما مشكلي از اين لحاظ نداريم. البته من هم شرايطي دارم كه باشگاه بايد اين شرايط را فراهم كند. وقتي مي‌گويم شرايط، منظورم شرايط مالي براي خودم نيست. بلكه منظور ايجاد زيرساخت‌هاي موفقيت در ليگ برتر است كه تسويه‌حساب با بازيكنان هم در دل همين گنجانده شده است.

*بازيكن چطور؟ قصد نداريد بازيكن جديدي به خدمت بگيريد؟

بازيكن‌هاي ما حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارند. همين‌طور هواداران ما. به همه ثابت مي‌كنيم كه قطب جديد در فوتبال ايران ظهور كرده است. يكي از نقاط ضعف استان گيلان نبود منابع اقتصادي است، مسئولان استان ما بايد بدانند كه براي شركت در مسابقات بايد منابع اقتصادي قوي‌تري داشته باشيم تا بازيكنان و كادر فني بدون دغدغه به مسائل فني بپردازند. بدون شك ما هم نقاط ضعف زيادي داريم كه بايد آنها را پوشش بدهيم.

*در يكي از مصاحبه‌هايتان گفته بوديد كه با علي دايي مشورت مي‌كرديد.

هم آقاي دايي و هم آقاي قلعه‌نويي. از هر دوي اين عزيزان مشاوره مي‌گرفتم. هيچ ايرادي هم ندارد و اين دوستان هر كمكي از دست‌شان برمي‌آمد به ما مي‌كردند. از اين دوستانم تشكر مي‌كنم كه واقعاً به من لطف داشتند.

 *در برنامه نود شايعات زيادي درباره تيم شما مطرح شد. ملواني‌ها و…

همه را ديدم و شنيدم. من حرفي در اين مورد ندارم. نمي‌خواهم حاشيه‌اي هم درست كنم. مردم رشت خوشحال‌اند و به نظر من همه تيم‌ها بايد سپيدرود را الگو قرار دهند. ما از ليگ دو جنگيديم، به ليگ يك رسيديم و حالا در ليگ برتر هستيم. اميدوارم ظرفيت‌هايمان بالا برود.

*حرفي باقي مانده كه بخواهيد بيان كنيد؟

اين پيروزي و اين صعود مبارك همه رشتي‌ها، اما دوست دارم به خانواده عزيزاني كه در مرزهاي ايران و خارج از مرزها براي امنيت و آزادي ما مي‌جنگند خسته نباشيد بگويم. آنها هم در اين موفقيت ما سهم دارند. اميدوارم باز هم بتوانيم همه آنها را خوشحال كنيم./خبرآنلاین