تاکید بر انتخابی تیم‌ملی کشتی/ کمیل و رحیمی در وضعیت آماده‌باش

شورای فنی تیم‌های ملی کشتی آزاد تاکید دارد بر اینکه رقابتهای انتخابی به رغم کسب هر نتیجه‌ای در رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای اسلامی بر قوت خود باقی است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،پرونده رقابتهای قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی کشورهای اسلامی به عنوان دو رویداد مهم بین المللی برای کشتی ایران تا اول خرداد بسته خواهد شد و مدعیان کشتی آزاد و فرنگی ایران باید بلافاصله خود را مهیای حضور در رقابتهای انتخابی تیم ملی کنند.

ابراهیم جوادی، عضو شورای فنی تیم های ملی کشتی آزاد با اشاره به برنامه های پیش روی این تیم تا زمان اعزام به رقابتهای جهانی ۲۰۱۷ فرانسه  گفت: آنچه مسلم است دو میدان پیش رو یعنی قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است، اما فارغ از هر نتیجه ای که در این دو میدان بین المللی کسب شود، باید نگاه ویژه و خاصی به انتخابی تیم ملی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برد و باخت های قهرمانی آسیا و بازیهای همبستگی هیچ ارتباطی به حضور یا عدم حضور کشتی گیران در رقابتهای انتخابی تیم ملی ندارد و تمامی مدعیان باید طبق ضوابط و قوانین فرایند انتخابی در این مسابقات شرکت کنند.

دارنده چهار مدال طلای قهرمانی جهان ادامه داد: یکی از اهداف اصلی کشتی ایران در سالجاری، کسب بهترین نتیجه در رقابتهای جهانی است که به عنوان مهمترین میدان پس از المپیک ریو، اهمیت بالایی برای تمامی مدعیان کشتی دنیا دارد.

جوادی در پاسخ به این سوال که وضعیت حسن رحیمی و کمیل قاسمی برای حضور در رقابتهای پیش رو چگونه است، گفت: این دو آزادکار المپیکی و عنوان دار همواره نشان داده اند در بدترین شرایط هم می توانند در خدمت تیم ملی باشند.البته وضعیت مسابقات پیش رو و همچنین شرایط بدنی هر دوی آنها به گونه ای است که باید تصمیم دقیق تر و فنی تری در خصوص آنان اتخاذ شود. بر این اساس فعلا آنها در اردوی تیم ملی تمرین خواهند کرد و ما نیز وضعیت آنها را زیر نظر خواهیم داشت.

وی در پایان افزود: هنوز نمی توان با قاطعیت در خصوص عدم اعزام یا حضور حتمی آنها در رقابتهای پیش رو اظهار نظر کرد، اما آنچه مسلم است هر دو نفر فعلا تمرین می کنند تا شاید با صلاحدید شورای فنی و در صورت نیاز از توان و تجربه شان در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم.

رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی آسیا روزهای ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت ماه در شهر دهلی‌نو هند و مسابقات کشتی آزاد همبستگی کشورهای اسلامی روزهای ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه در شهر باکو آذربایجان برگزار می شود./تسنیم