هدف کسب سهمیه المپیک است/ بزرگترین دغدغه ما نبود پیست چوبی است

سرمربی تیم دوچرخه سواری سرعت ایران هدف گذاری رکابزنان پیست را کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ دانست و گفت: بزرگترین دغدغه ما نبود پیست چوبی در ایران است.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،محمد ابوحیدری از شروع اردوهای رکابزنان از ابتدای اردیبهشت ماه خبر داد و گفت: طبق برنامه در سال جاری چندین رویداد مهم آسیایی و جهانی را پیش رو داریم. آخرین رویدادی که در آن حاضر بودیم اسفندماه در مسابقات قهرمانی آسیای هندوستان بود و ورزشکاران در این مدت ضمن ریکاوری طبق برنامه دریافتی تمرینات شخصی شان را دنبال کردند.

وی افزود: مهمترین مسابقه ای که به آن نزدیک هستیم بازیهای داخل سالن آسیا در ترکمنستان است بعد از آن هم طبق روال هر سال در مسابقات قهرمانی آسیا حضور پیدا خواهیم کرد. البته برای بالابردن سطح آمادگی رکابزنان حضور در چندین کاپ آسیایی نیز در برنامه ریزی مان قرار دارد.

سرمربی تیم دوچرخه سواری سرعت ایران خاطرنشان کرد: هدف گذاری ما برای رکابزنان کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۰ است. ما برای این هدف باید امسال در چند کاپ آسیایی شرکت کنیم تا بتوانیم با دریافت امتیاز ورودی رقابتهای کاپ جهانی را هم بدست آوریم. با شرکت در کاپهای جهانی می توانیم مجوز حضور در رقابتهای قهرمانی جهان را بدست آورده و به کسب سهمیه المپیک نزدیک شویم.

وی در مورد اینکه در چه رشته هایی شانس حضور در مسابقات قهرمانی جهان و کسب سهمیه المپیک را داریم نیز گفت: در اولین رویداد جهانی سال ۲۰۱۷ تیم چین و ژاپن که در ماده اسپرینت قهرمانی آسیا اول و سوم شده بودند در بین ۱۰ تیم برتر جهان قرار گرفتند. تیم ما در مسابقات قهرمانی آسیای هند دوم شد و با این ارزیابی می توانیم به دریافت سهمیه حضور در مسابقات قهرمانی جهان در این ماده امیدوار باشیم.

ابوحیدری ادامه داد: دو ماده کایرین و ۲۰۰ متر نیز از دیگر شانس های ما برای دریافت سهمیه جهانی است. در کنار آن محمد دانشور نیز هم اکنون در رده چهارم رده بندی جهانی ماده یک کیلومتر تایم تریل پیست است و بیشتر از مابقی شانس حضور در رقابتهای جهانی و حتی کسب سهمیه المپیک را دارد.

وی به مصدومیت دانشور نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مصدومیت وی جدی نیست و می تواند بعد از استراحت هفته آینده به اردوهای تیم ملی بپیوندد. هرچند دست وی آسیب دیده است اما می تواند در برخی تمرینات حضور یابد.

وی با تاکید بر اینکه رکابزنان سرعتی ایران پتانسیل المپیکی شدن را دارند، گفت: بزرگترین دغدغه امروز ما نبود پیست چوبی است. نداشتن پیست چوبی سرپوشیده بر روی عملکرد رکابزنان تاثیر مستقیم دارد. تمرین و مسابقه روی این پیست تکنیک ها و ریزه کاری هایی دارد که مسلما وقتی از داشتن آن محروم هستیم در زمان حضور در مسابقات خارجی دچار مشکل می شویم.

سرمربی رکابزنان سرعتی ایران در پایان گفت: خوشبختانه امکانات ما از لحاظ دوچرخه و تجهیزات خوب است و مشکلی از این بابت نداریم و حتی می توان گفت دوچرخه های ما یکی از بهترین های دوچرخه های دنیاست . /مهر