برنامه روز پایانی مسابقات/ تقابل ایران و کره جنوبی برای قهرمانی

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، نهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۲۴۶ تکواندوکار از ۲۰ کشور چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در قزاقستان آغاز شد. این رقابتها فردا جمعه با برگزاری مبارزات هشت وزن باقی مانده به پایان خواهد رسید. در قرعه کشی روز پایانی دو تیم ایران و کره جنوبی که […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،، نهمین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی نوجوانان آسیا با حضور ۲۴۶ تکواندوکار از ۲۰ کشور چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه در قزاقستان آغاز شد. این رقابتها فردا جمعه با برگزاری مبارزات هشت وزن باقی مانده به پایان خواهد رسید. در قرعه کشی روز پایانی دو تیم ایران و کره جنوبی که برای قهرمانی تلاش می کنند، در اکثر اوزان باید با هم رقابت رودرو داشته باشند تا تکلیف تیم قهرمان مشخص شود.

در وزن ۵۵- کیلوگرم دختران مبینا شاکری در مرحله یک چهارم نهایی باید با «وون کیونگ» از کره جنوبی پیکار کند. شاکری در صورت پیروزی به نیمه نهایی صعود می کند و برای رسیدن به فینال یکی از تکواندوکاران ویتنام، لبنان یا قزاقستان را پیش رو خواهد داشت. در این وزن ۹ تکواندوکار شرکت دارند.

در وزن ۵۹- کیلوگرم که ۱۰ تکواندوکار حضور دارند، یلدا ولینژاد در مرحله یک چهارن نهایی «کیم جی وون» از کره جنوبی را پیش رو دارد و در صورت کسب پیروزی بایدر نیمه نهایی به مصاف یکی از تکواندوکاران قزاقستان، ازبکستان یا هند برود.

مبینا بابالو تکواندوکار وزن ۶۸- کیلوگرم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی «اوچیلوا» از ازبکستان را پیش رو دارد و در صورت پیروزی باید با برنده قزاقستان و چین تایپه برای صعود به فینال پیکار کند. در این وزن هشت تکواندوکار حضور دارند. در وزن ۶۸+ کیلوگرم که ۵ تکواندوکار ثبت نام کرده اندنماینده کشورمان با یک دور استراحت به نیمه نهایی راه یافته و با کسب مدال برنز، برای رسیدن به فینال با برنده کره جنوبی و ازبکستان پیکار می کند.

در بخش پسران و وزن ۵۹-کیلوگرم حمیدرضا هادیان دور نخست استراحت دارد و سپس با برنده کره جنوبی و ویتنام مبارزه می کند. در وزن ۶۳- کیلوگرم امیرعلی پروین بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده چین و تایلند می رود.در وزن ۷۸- کیلوگرم امیرحسین وقوعی آذر «پارک وو» از کره جنوبی را پیش رو دارد. در وزن ۷۸+ کیلوگرم هم مهران برخورداری باید با «سلطان مراتوف» از قزاقستان مبارزه کند. وی در صورت برتری برنده مبارزه کره جنوبی و چین را در مرحله نیمه نهایی پیش رو دارد.

تیم ملی تکواندو ایران تا کنون موفق به کسب چهار مدال طلا توسط مبینانژاد، زهرا شجاعی راد، محمدحسین یزدانی، زهرا علیزاده، و چهار مدال نقره توسط مهلامومن نژاد، حمیدرضا صدری، احمدرضا مختاری و حامد اصغری شده است./تسنیم