ضرر ۳۰۰ میلیون پوندی فیفا در سال ۲۰۱۶

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، و به نقل از سایت شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۰۰ میلیون پوند ضرر کرده و در سال ۲۰۱۷ هم چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون پوند از دست خواهد داد. هزینه‌های قانونی که صرف تحقیقات در زمینه اتهام فساد ریشه‌دار درون سازمانی  […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)، و به نقل از سایت شبکه تلویزیونی «بی‌بی‌سی»، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) در سال ۲۰۱۶ نزدیک به ۳۰۰ میلیون پوند ضرر کرده و در سال ۲۰۱۷ هم چیزی در حدود ۴۰۰ میلیون پوند از دست خواهد داد.

هزینه‌های قانونی که صرف تحقیقات در زمینه اتهام فساد ریشه‌دار درون سازمانی  شده و البته سرمایه‌گذاری‌های نامناسب گذشته، در ضرر مالی فیفا نقش داشته‌اند. بالاترین نهاد فوتبالی در سال ۲۰۱۵ هم نزدیک به ۱۰۰ میلیون پوند از دست داده بود.

فدراسیون جهانی فوتبال پیش‌بینی کرده که در سال ۲۰۱۸ ریکاوری مالی خواهد کرد، یعنی سالی که روسیه میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ است و انتظار می‌رود این نهاد سودی ۸۰ میلیون پوندی نصیبش شود.

فیفا که هنوز  توسط مقامات قضایی سوئیس و آمریکا در مورد اتهام فساد وارده به این نهاد، زیر ذره‌بین است، سال گذشته (۲۰۱۶) چیزی نزدیک به ۵۰ میلیون پوند فقط به وکلا پرداخت کرده است./تسنیم