برخورد جدی با شطرنج بازان خاطی می‌کنیم/ مسابقات جبل الطارق آزاد بوده است

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهرداد پهلوان زاده در گفت‌وگویی در مورد حواشی به وجود آمده برای بازی بدون حجاب شطرنجباز ایرانی در رقابت‌های جبل الطارق عنوان کرد: درنا درخشانی اصلا ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است و متاسفانه در مسابقات بدون حجاب شرکت می‌کند. مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده […]

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،مهرداد پهلوان زاده در گفت‌وگویی در مورد حواشی به وجود آمده برای بازی بدون حجاب شطرنجباز ایرانی در رقابت‌های جبل الطارق عنوان کرد: درنا درخشانی اصلا ساکن ایران نبوده و در اسپانیا دانشجو است و متاسفانه در مسابقات بدون حجاب شرکت می‌کند. مسابقات جبل الطارق هم به صورت آزاد بوده و هرکسی می‌توانست آنجا شرکت کند.

وی در مورد برنا درخشانی برادر وی که با نماینده رژیم صهیونیستی مسابقه داده است، گفت: برنا درخشانی ساکن تهران است و خودش ویزا دریافت و در آنجا حضور پیدا کرده است. در این رقابت‌ها چون تعداد شرکت کننده زیاد است، روی میزها پرچم نمی‌گذارند و فقط اسامی را می‌نویسند و خیلی مشخص نیست که با کدام کشور بازی می‌کنند و فقط در سایت نام نویسی می‌کنند.

رئیس فدراسیون شطرنج تاکید کرد: اولین اقدام ما این است که این افراد را از تمام مسابقاتی که در ایران و به نام ایران برگزار می‌شود، محروم می‌کنیم و دیگر شانس حضور در تیم ملی را نخواهند داشت.

وی گفت: متاسفانه اتفاقی که نباید می‌افتاد، افتاده است و در حال حاضر منافع ملی در جریان است و ما این موضع را به وزارت ورزش هم گزارش دادیم. سعی می‌کنیم جدی ترین برخوردها را داشته باشیم و تدابیری می‌اندیشیم که در تورنمنت‌های آینده این اتفاق دیگر تکرار نشود./فارس