نفر اول ماراتن هرمز به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود/ نیامدن مربیان خارجی به ایران مالی و سیاسی نبود

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: طبق تصمیم سازمان تیم‌های ملی نفر اول ماراتن جام هرمز به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد. به گزارش مازنداسپرت ؛ ماراتن جام هرمز جمعه هفته جاری در بندرعباس برگزار می‌شود. براساس تصمیم اتخاذ‌شده در کمیته سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی نفر اول این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی آسیا […]

خبرگزاری فارس: نفر اول ماراتن هرمز به قهرمانی آسیا اعزام می‌شود/ نیامدن مربیان خارجی به ایران مالی و سیاسی نبود

رئیس فدراسیون دوومیدانی گفت: طبق تصمیم سازمان تیم‌های ملی نفر اول ماراتن جام هرمز به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد.

به گزارش مازنداسپرت ؛ ماراتن جام هرمز جمعه هفته جاری در بندرعباس برگزار می‌شود. براساس تصمیم اتخاذ‌شده در کمیته سازمان تیم‌های ملی فدراسیون دو و میدانی نفر اول این رقابت‌ها به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد. 

مجید کیهانی در نشست خبری این رقابت‌ها اظهار داشت: یکی از برنامه‌های ما برگزاری سالانه ماراتن است. اهمیت برگزاری و سختی کار بر کسی پوشیده نیست. با برگزاری دو دوره گذشته به تجربه خوبی رسیدیم و استان‌ها هم استقبال خیلی خوبی کردند. سال گذشته ۷۵ شرکت‌کننده حضور داشتند و اما امسال شاید بیشتر شود. 

رئیس فدراسیون دو و میدانی گفت: حامی این مسابقه به بناگستر هرمز، شرکت توسعه ملی هرمز و شرکت ترنج هستند و یک ریال هم ما هزینه نمی‌‌کنیم. تمام هزینه‌ها برعهده این شرکت‌ها است که نزدیک صد میلیون تومان خواهد بود. 

وی عنوان کرد: ما توافق کردیم که این مسابقه در تقویم فدراسیون ثبت شود و تعیین می‌کنیم فاصله بین قهرمانی آسیا باشد که ورزشکاران بتوانند ریکاوری کنند. جوایز رقابت‌ها هم مشخص شده است.

کیهانی با اشاره به اینکه نفر اول به مسابقات قهرمانی آسیا اعزام خواهد شد‌،‌ گفت: شاید برخی دوستان مدعی باشند که در قهرمانی آسیا شرکت کنند اما طبق تصمیم نفر اول به طور قطع به این مسابقات اعزام خواهد شد. قهرمانی آسیا هم هنوز زمان و مکانش مشخص نشده است. ما می‌خواهیم جایگاه این مسابقه را بالا ببریم و هر کس مدعی حضور در آسیا است باید اینجا شرکت کند. 

وی گفت: از وزیر ورزش، معاونان و مسئولان کمیته ملی المپیک هم دعوت کردیم که این رقابت‌ها را از نزدیک ببینند و شاید در سال‌‌های آینده ماراتن هرمز به صورت بین‌المللی برگزار شود اما هنوز تصمیمی نگرفته‌ایم. 

کیهانی همچنین در مورد وضعیت حسن تفتیان و انتخاب مربی برای وی گفت: برنامه ما این بود که یک مربی را انتخاب کنیم که همه ورزشکاران سرعتی ما را زیرنظر بگیرند. با جامائیکا، آمریکا، هلند و فرانسه مذاکره کردیم اما متاسفانه به توافق نرسیدیم. بحث مالی و سیاسی هم در این میان وجود نداشت و آنها نمی‌خواستند که به ایران بیایند چون خودشان در یک کمپ مشخصی چندین شاگرد دارند. 

وی ادامه داد: آخرین نفری که صحبت کردیم  اوتانگای فرانسوی مذاکره کردیم. او هم گفت نمی‌تواند به ایران بیاید و آمادگی دارد که در فرانسه هدایت ملی‌پوشان ما را برعهده بگیرد. 

وی ادامه داد: قرار شد نزدیک مسابقات قهرمانی آسیا در این مدت به ایران بیاید و کار کند. با یک مربی دیگر هم صحبت‌هایی داشتیم و پیشنهاد ۵ هزار دلاری را دادیم که به توافق نرسیدیم. 

کیهانی در مورد وضعیت احسان حدادی و اینکه قرار است با مربی ایرانی یعنی هادی سپهرزاد کار کند، گفت: مربیان ایرانی هم توانمند هستند. خوشبختانه این دو روابط خوبی با یکدیگر دارند. احسان در حال حاضر از لحاظ تکنیکی سطح بالایی دارد و انتخاب سپهرزاد هم با خود او بوده و ما هم احترام می‌گذاریم. 

رئیس فدراسیون دوومیدانی در مورد وضعیت لیلا رجبی و خداحافظی او از دوومیدانی گفت: فدراسیون کلیه نفراتی که باید در اردو باشند را اعلام کرده است و برنامه آنها مشخص است. برای قهرمانی آسیا هم نفرات اعزامی را به زودی مشخص خواهیم کرد. 

وی در پایان گفت: قرار است ماراتن بین‌المللی تهران را هم برگزاری کنیم و با چند شرکت خارجی هم صحبت‌هایی را داشته‌ایم. به زودی برنامه‌های آن را هم اعلام خواهیم کرد. /فارس