میری:قهرمانان مان در حاشیه جاده ها تمرین می کنند/افتتاح پیست مافروجک دغدغه اصلی هیات !

رئیس هیات دوچرخه سواری استان مازندران که میهمان پایگاه خبری مازند اسپرت بود در اظهار داشت :امکانات و مکان های مناسب و زیر ساخت های لازم را برای تمرین های قهرمانان نداریم.

به گزارش مازند اسپرت (مازند ورزش)،سید احمد میری قلعه سری رئیس هیات دوچرخه سواری استان مازندران این هفته میهمان پایگاه خبری مازند اسپرت بود و در گفتگویی صمیمی پاسخ سوالات خبرنگاران ما را داد که در ادامه متن کامل این گفتگو را می خوانید .

چه خبر از دوچرخه سواری استان  ؟

بنده از اردیبهشت ماه مسئولیت هیات دوچرخه سواری استان را رسما بر عهده گرفتم و خداروشکر برنامه های خوبی هم در جهت پویایی ورزش دوچرخه سواری استان تدوین کردیم .

باتوجه به فعالیت های شما در بخش های سیاسی و اقتصادی و تحصیلات شما در علوم سیاسی چه شد از ورزش و دوچرخه سواری سر در آوردید ؟
بنده تقریبا شاید حدود بیش از ۱۰ سال در رشته ی ورزش رزمی کار کردم و علاقه خاصی به ورزش داشتم و سنگ بنای ورود ما را هم در رشته ورزشی دوستان ما در هیات دوچرخه سواری نکا سبب شدن و از مدیر کل دستگاه ورزش مازندران پیشنهادی داشتیم در خصوص ریاست هیات دوچرخه سواری استان به سبب اینکه مدتی بود این رشته رها شده و ماهم قبول این کار را داشتیم و وارد عرصه دوچرخه سواری شدیم.

ورزش دوچرخه سواری در چه وضعیتیه؟
روزی که ما ورود کردیم این ورزش و هیات به کلی تعطیل بود و نه دفتری و نه جایی که ما بتوانیم جلسات را برگزار کنیم. به همین منظور جلساتی با هیات های استان داشتیم با پیشکسوتان و دلسوزان این رشته داشتیم و تقریبا با همه ی مسولین استان ابتدا جلساتی برگزار کردیم و مشکلات و مسائلی مطرح شد در جهت اینکه بتوانیم کمک کنیم برنامه های خودمان را شروع کردیم و در حال حاظر با توجه به شرایطی که هست، خوشبختانه هیات احیا شده و مسابقات خوبی را برگزار کردیم. هم در شهرستان ها و هم در مرکز استان با محوریت هیات استان مسابقاتی  در حال برگزاری است و لیگ استان را شروع کردیم و دغدغه هایی هست متاسفانه همه ی ورزشکاران و دوستانی که در هیات ها هستند مطلع هستند که یک مقدار کمبود اعتبارات در سطح ملی و در سطح استان داریم و این هیات از هیچ ارگانی بابت تزریق مالی نشده و همه ی این هزیته هایی که صورت می گیرد به صورت خود گردان است و خودمان و دوستان داریم هزینه میکنیم تا مسابقات به خوبی برگزار شود و بتوانیم ورزش دوچرخه سواری رو شادابی و رونق تازه ای بدهیم.

مشکلاتی که ندارید ؟

مشکلات که هست ولی باتوجه به برنامه هایی که طرح ریزی کرده ایم، گام به گام رو به جلو می رویم و اینجا هم به تعبیر خیلی از دوستان موفقیت های خوبی کسب کردیم و مسابقات را توانستیم خوب برگزار کنیم و برنامه ریزی شده تا به مناسبت دهه فجر هم مسابقات قهرمانی در سطح استان باشگاه ها یا هیات های استان خواهد بود ایشالا با برنامه ریزی هایی که شده این رشته در مازندران جان تازه ای بگیرد.

وضعیت پیست دوچرخه سواری مافروجک به کجا رسیده ؟
یکی از دغدغه های هیات استان و فدراسیون دوچرخه سواری همین موضوع است .بحث پیست نیمه کاره مافروجک بین راه ساری و قائمشهر این پیست یکی از بزرگترین پیست های خاورمیانه است که به امید خدا راه اندازی بزودی راه اندازی شود.ما مذاکراتی داشته ایم و مکرر ارتباطی با ورازت ورزش گرفتیم با نماینده محترم مرکز استان جناب آقای دکتر یوسف نژاد یک صحبتی داشتیم و نامه ای هم تنظیم کردیم خدمت ایشان دادیم و ملاقاتی در هفته های آتی با وزیر خواهیم داشت پیرامون تکمیل پیست دوچرخه سواری استان تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم.

ما تلاش خودمون را می کنیم همانطور که عرض کردم یک مقدار وضع نابسامان اقتصادی و کمبود اعتبارات حتی سطح ملی، پیست را دچار مشکل کرده من اتفاقا صحبتی با رادیو و ورزش کشوری داشتم اونجا هم عرض کردم حیف است که پول بیت المال هزینه شده حدود ۲۰ میلیارد هزینه شده و این به شکل نیمه کاره رها شده باشد و قابل استفاده هم نباشد. هزینه هایی شده  و بهتر این است که ما بیایم ادامه کار را در پیش بگیریم بگذاریم این پیست تکمیل شود.این پیست یکی از پیست های قابل استفاده در سطح بین الملی است و در خاورمیانه تک می باشد و نه در مازندران بلکه حتی در سطح کشور ممکن است تحولی عظیم و خوبی رو شاهد باشیم ما پیگیر هستیم و تلاش خودمون رو داریم انجام میدیم .

چند تا قهرمان این رشته در سطح کشور داریم و با این شرایط پیست مافروجک کجا تمرین میکنند؟

اتفاقا با قهرمانان خودمان که چند بار نشست داشتیم یا به شکل دیگر تماسی داشتیم توصیه کردم که هم ورزش قهرمانی و حرفه ای را داشته باشند و هم مراقب خودتان در جادها باشید.
امروزه قهرمانان ما محل تمرینشان حاشیه های جاده های نا امن است و واقعا آنجا هیچ امنیتی ندارد و گاها قهرمانان ما دچار آسیب دیدگی میشوند.امکانات و مکان های مناسب و زیر ساخت های لازم را برای تمرین های قهرمانان نداریم.استان مازندران بر خلاف استان های دیگر یک استان شلوغ و پر ترددی در امور قهرمانی است و دوستان اغلب کارمند یا کاسب هستند و دوست دارند آخر هفته ها به تمرین برسند که تماما جاده های ما شلوغ و پر ترافیک است و ورزشکاران ما با این اوضاع دچار مشکل می شوند.مشکلات در این ضمینه وجود دارد و امیدواریم که دست اندکاران در جهت بهره برداری رساندن از این پیست تلاش وافری داشته باشند و بودجه لازم را مد نظر قرار بدهند.

هیات دوچرخه سواری چه کارهایی برای جوانان و نوجوانانی که دوست دارند به این ورزش روی بیارند انجام داده است؟

ما کمیته استعداد یابی را تشکیل داده ایم و دوسه گروه استعداد یابی در همین لیگ هایی که داخلی برگزار میکنیم تشکیل شد تا برسی کنند و افرادی هستند که استعدادی در زمینه دوچرخه سواری دارند شناسایی شوند و به هیات معرفی بشوند . ما جایگاه لازم را برای آن ها تعریف کنیم و راه کارهای لازم را به آنها بدهیم و هر کمکی هم از ما هست حتما انجام میدیم تا بتونیم استعداد های خوبی پروش بدیم.ما به تمامی هیات های خودمون ابلاغ کردیم تا این برنامه سه شنبه های بدون خودرو را در شهرستان های خودشون پیاده کنند و این موضوع را بتونیم فرهنگ سازی کنیم و این هم میسر نمیشه مگر اینکه دوستان حمایت کنند و مسئولین و دست اندر کاران مخصوصا پلیس راه استان و راهنمایی رانندگی که حضورشان بسیار خوب و شایسته است و کمک های بسیاری داشتند.

ما دوستانمان در فرماندهی راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور استان را وارد خانواده دوچرخه سواری کردیم و به امید خدا با مساعدت های فرماندهان راهنمایی و رانندگی و پلیس راهور استان ما حاشیه امنیت خوبی رو برای دوچرخه سواران خودمان در جاده ها و مسابقات بی تردید خواهیم داشت.

 

تعامل شما و اداره ورزش و جوانان به چه صورت است؟

مشکلی نیست و تبادل نظر میکنیم و همکاری و هم فکری لازم را داریم و جاداره تقدیر و تشکر فراوان داشته باشم از حاج حبیب حسین زادگان و معاونین محترمشان که همکاری خوبی داشتند.

نظرتون در مورد توربرگزاری بین المللی بین مازندران و گلستان طبق پیشنهاد وزیر روسای مازندران و گلستان چیست؟

تور خزر شناسنامه دوچرخه سواری ایران است و متاسفانه به دلایلی کنسل شده و ما در تلاش هستیم تا دوباره این رو احیا کنیم ولی مستلزم این است که کمک همه مسولین استان چه از استاندار محترم و مدیران ارشد و دیگر عزیزان ما برنامه های به همین سمت داره میره و اگر توفیق حاصل شود ممکنه این تور را برای فصل بهار راه اندازی بکنیم .