المپیک رکوردها و کوچ چاپه‌کوئنسه به آسمان

در سال میلادی ۲۰۱۶ که نفس‌های آخرش را تجربه می‌کند، اتفاقات ورزشی زیادی رخ داد که شاید تلخ‌ترین آنها مرگ تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه برزیل بود. به گزارش مازند اسپرت؛مرگ ۷۱ انسان در حادثه سقوط هواپیما در خاک کلمبیا تلخ‌ترین اتفاق ورزشی و فوتبالی سال میلادی ۲۰۱۶ بود. این حادثه تلخ دنیای فوتبال را در سکوت […]

خبرگزاری فارس: المپیک رکوردها و کوچ چاپه‌کوئنسه به آسمان

در سال میلادی ۲۰۱۶ که نفس‌های آخرش را تجربه می‌کند، اتفاقات ورزشی زیادی رخ داد که شاید تلخ‌ترین آنها مرگ تیم فوتبال چاپه‌کوئنسه برزیل بود.

به گزارش مازند اسپرت؛مرگ ۷۱ انسان در حادثه سقوط هواپیما در خاک کلمبیا تلخ‌ترین اتفاق ورزشی و فوتبالی سال میلادی ۲۰۱۶ بود. این حادثه تلخ دنیای فوتبال را در سکوت و بهت فرو برد و در مسابقات همه قاره‌ها به احترام آنها سکوت و همدردی کردند.

یکی دیگر از اتفاقات مهم سال ۲۰۱۶، قهرمانی لسترسیتی در لیگ برتر انگلیس بود، هیچ‌یک از کارشناسان فوتبال چنین چیزی را پیش بینی نمی‌کرد و رانیری و مردانش دست به کار بزرگی زدند. اتفاقی که در فصل بعدی چندان تکرار نشد و هواداران لستر از مقطعی بودن شکوه تیم فوتبالشان مطمئن شدند.

از اتفاقات مهم سال ۲۰۱۶ می‌شود به قهرمانی شیلی و شکست و ناکامی آرژانتین اشاره کرد. مسی و هم تیمی‌هایش روزهای تلخ و بدی را تجربه کردند و شاید یکی از دلایل ناکامی مسی در رقابت با رونالدو همین ناکامی در سطح ملی بود.

از مهمترین اتفاقات ورزشی و البته فوتبالی می‌شود به قهرمانی رئال مادرید در سوپرجام اروپا اشاره کرد. میلان ایتالیا میزبان قهرمان لیگ اروپا یعنی سویا و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا یعنی رئال مادرید بود. مردان زیدان این جام را با اقتدار بالای سر بردند و کاپیتان راموس بیش از پیش در تاریخ باشگاهش جاودانه شد.

از دیگر وقایع مهم ورزشی سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام رسمی بازنشستگی کوب برایان ابرستاره بسکتبال جهان بود.

قهرمانی شیکاگو کابس پس از ۱۰۸ سال در بیس بال سری جهانی یکی دیگر از اتفاقات جالب و مهم سال میلادی ۲۰۱۶ بود. این تیم هوادارانش را به وجد آورد و جشن پس از این قهرمانی به یکی از طولانی ترین جشن‌های خیابانی در آمریکا تبدیل شد.

درخشش و قهرمانی اوسین بولت سریعترین مرد جهان در سال ۲۰۱۶ میلادی یکی از رخدادهای مهم ورزشی بود، او بالاخره به وعده خود جامه عمل پوشاند و ۹ مدال طلا را درو کرد./فارس

شکسته شدن رکورد ۲۰۰۰ ساله المپیک توسط مایکل فلپس آمریکایی یکی دیگر از اتفاقات مهم و جالب سال میلادی ۲۰۱۶ بود. او به تنهایی نقشی بسیار مهم در موفقیت کاروان المپیکی آمریکا داشت.