پرهام: امیدی به واگذاری باشگاه به انصاری ندارم/ قائمشهر من را ارزان از دست داد

مالک باشگاه نساجی قائم‌شهر می‌گوید امیدی به نتیجه رسیدن با انصاری برای واگذاری این باشگاه ندارد. به گزارش مازند اسپرت؛مهدی پرهام، مالک باشگاه نساجی مازندران در گفت‌وگویی  درباره جلسه‌اش با نماینده انصاری، خریدار جدید این باشگاه اظهار کرد: قرار بود جلسه ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه برگزار شود که ما تا ساعت ۱۵:۴۵ منتظر ماندیم ولی […]

مهدی پرهام

مالک باشگاه نساجی قائم‌شهر می‌گوید امیدی به نتیجه رسیدن با انصاری برای واگذاری این باشگاه ندارد.

به گزارش مازند اسپرت؛مهدی پرهام، مالک باشگاه نساجی مازندران در گفت‌وگویی  درباره جلسه‌اش با نماینده انصاری، خریدار جدید این باشگاه اظهار کرد: قرار بود جلسه ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه برگزار شود که ما تا ساعت ۱۵:۴۵ منتظر ماندیم ولی خود انصاری در جلسه حاضر نشد و نماینده‌اش با یک نماینده حقوقی در جلسه حاضر شدند. علاوه بر آن‌ها در این جلسه غلامرضا بهروان رییس هیات فوتبال استان مازندران، حسین زادگان مدیرکل ورزش جوانان استان مازندران و رمضانی مدیرعامل فعلی باشگاه نساجی حضور داشتند.
او ادامه داد: البته من در این جلسه به حسین‌زادگان گلایه کردم که باید خود شخص خریدار در جلسه حاضر شود چون اگر قرار است نماینده به جلسه بیاید، من هم نماینده‌ام را به جلسه می‌فرستم. درستش این بود که به احترام بهروان و حسین زادگان، خود انصاری در جلسه حاضر می‌شد تا بعد از این مرحله برای توافقات نهایی نمایندگان حقوقی ما با هم جلسه بگذارند. البته من به احترام هواداران، بهروان و حسین زادگان جلسه را ادامه دادم.
پرهام در ادامه درباره شرایطش برای واگذاری باشگاه نساجی مازندران، گفت: من شرایط را این‌طور شرح دادم. اول، بدهی‌های باشگاه از سال‌های گذشته؛ دوم، قردادهای جاری باشگاه و سوم، امتیاز باشگاه. وقتی بهروان درباره مبلغ امتیاز باشگاه پرسید، من به او پاسخ دادم که یک تیم معمولی لیگ یک دو تا سه میلیارد تومان ارزش دارد ولی چون نساجی یک باشگاه پرطرفدار است، ارزش آن بین چهار تا پنج میلیارد تومان است که من کلا امتیاز باشگاه را هبه کرده‌ام.
مالک فعلی باشگاه نساجی مازندارن درباره بدهی‌های فصل‌های گذشته باشگاه و هزینه‌ها و قراردادهای امسال این باشگاه، تصریح کرد: بدهی‌های سال‌های گذشته نساجی سه تا چهار میلیارد تومان است که بخشی از آن‌ها حاضرند به خاطر هوادران قسمتی از بدهی‌شان را ببخشند. البته برخی از این بدهی‌ها به‌خاطر جریمه‌ای که به آن‌ها خورده است، افزایش یافته است که آن‌ها هم حاضرند با مبلغ کم‌تری تسویه حساب کنند. در نتیجه می‌توان بدهی‌های باشگاه را بین ۱٫۵ تا ۲ میلیارد تومان برآورد کرد.
او افزود: مساله دیگر قراردادهای بچه‌هاست که ۳٫۵ میلیارد تومان است. در نتیجه خریدار در مجموع برای خرید باشگاه باید مبلغ حدود ۵ تا ۵٫۵ میلیارد تومان خرج کند. البته من چندان امیدی به نتیجه رسیدن با انصاری ندارم.
مهدی پرهام با بیان این که دلیل حضور بهروان و حسین‌زادگان به این خاطر بوده است که فردا نگویند پرهام به حرف‌هایش عمل نمی‌کند، بوده است، درباره خریدارانی که برای خرید باشگاه‌ها ابراز تمایل می‌کنند، گفت: به طور کلی اشخاصی که توانمند هستند به سمت تیم‌داری و فوتبال نمی‌آیند. چون وقتی حساب کتاب می‌کنند که باید پول بازیکنان، زمین، پخش تلوزیونی و پرواز و… را بدهد ولی از آن طرف از بلیط فروشی چیزی گیرشان نمی‌آید یا این که اسپانسری به‌خاطر لیگ یکی بودن تیم، ابراز تمایل نیم‌کند و هم‌چنین فدراسیون کمکی به باشگاه‌ها نمی‌کنند، در نتیجه دریافتی وجود ندارد و نمی‌آیند.
مالک باشگاه نساجی قائمشهر اضافه کرد: گروه دیگری هستند که مشکل اقتصادی دارند، مثلا به بانک به خاطر گرفتن وام‌های کلان، بدهکار هستند که برای پوشش کارهای‌شان و این که فوتبال خیلی زودتر افراد را مطرح می‌کند، پس برای سر زبان افتادن به فوتبال می‌آیند. وگرنه چه صرفه اقتصادی دارد که به فوتبال بیایند. البته منظور من در این دسته انصاری نیست.
وی ادامه داد: البته یک سری افراد هم هستند که به امید قول‌های مسوولان، رو به تیم‌داری می‌آورند که با این قول‌ها معمولا اتفاقی نمی‌افتد. چون مسوولان به خاطر قوانین نمی‌توانند کمک کنند و به خاطر این که جایگاه‌شان به خطر نیافتد، قدم برنمی‌دارند.
مهدی پرهام در ادامه با بیان این که اگر مسوولان کمکی به سرمایه‌گذار نساجی کنند، به جوانان و کارهای عام المنفعه برمی‌گردد، اظهار کرد: باید طبق قوانینی که هست به تیم‌ها کمک کنند. استانداری می‌تواند از بودجه فرهنگی استان مازندران در این راه استفاده کند. پس بودجه فرهنگی استان کجا می‌رود؟ مثلا مازندران که سینما برای کارهای فرهنگی ندارد. در هر بازی فوتبال نساجی ۱۰ هزار جوان برای دیدن بازی می‌آیند که هیجان‌شان را خالی می‌کنند و در آن بازه زمانی خلافی صورت نمی‌گیرد. اگر الان وارد نشوند، باید موقعی ورود پیدا کنند که تیم محبوب جوانان شهر درحال از بین رفتن باشد و هر آن ممکن است تشنج در شهر ایجاد شود.

مالک باشگاه نساجی قائمشهر با تاکید بر این که هشت سال بدون هیچ چشم داشتی به قائمشهر کمک کرده است، گفت: باید از سرمایه‌گذار حمایت شود. تا الان یک نفر از من به‌خاطر خدماتم تشکر نکرده هیچ، برعکس تهدید می‌کنند و بیانیه می‌دهند و می‌گویند این افراد غیربومی از منافع شهر درحال سودجویی هستند. مثلا نماینده شهر قائم‌شهر که برایش احترام خاصی قائلم و با هم دوست هستیم چنین چیزی را عنوان کرده است. نماینده شهر، تنها نماینده آن شهر نیست بلکه نماینده کشور هم محسوب می‌شود و باید سرمایه‌گذار را به شهر دعوت کند و از آن حمایت کند نه به این صورت که با من رفتار شده است.
او تاکید کرد: این مثل آن می‌ماند که یک نفر را به خانه‌ات دعوت کنی و به او تهمت دزدی بزنی. آن‌ها بیایند و سند نشان دهند که پرهام از فلان امکانات شهر سودجویی کرده است. البته حق سرمایه‌گذار است که باید در سرمایه‌گذاری‌اش ببرد. نگاه‌ها باید تغییر کند تا برای سرمایه‌گذار انگیزه ایجاد شود. متاسفانه افرادی فقط جلوی پای خودشان را می‌بینند و صحبت می‌کنند و به آینده توجه ندارند.
پرهام در پاسخ به این که چرا مانند شهر رشت که شهرداری قصد خرید سپیدرود را دارد، در قائمشهر هم چنین کاری صورت نمی‌گیرد؟ گفت: همه جا این‌طور است ولی در مازندران در این هشت سال هیچ کمکی به من نشده در صورتی که این یک بحث عام‌المنفعه است. من فکر نکنم در ادامه هم کاری صورت بگیرد. این‌ها من را خیلی ارزان از دست دادند، من هشت سال بدون حاشیه کار کردم و عاشقانه برای مردم و نساجی خرج کردم. ولی آسان از دستم دادند و حالا باید با ذره بین بگردند به دنبال من.
مالک باشگاه نساجی در پایان درباره سرنوشت سرمربی این تیم خاطرنشان کرد: شخصی که به‌عنوان مالک به باشگاه می‌آید در مورد این سمت تصمیم‌گیری می‌کند. امیدواریم که با این خریدار به نتیجه برسیم و مثل خریدارهای قبلی نشود./فارس