سهراب مرادی طلایی شد

وزنه بردار ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو با درخشش در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در دوحه، تیم ذوب آهن را طلایی کرد. به گزارش مازنداسپرت،‌ فدراسیون وزنه برداری: روز سوم و پایانی رقابت‌های وزنه برداری جام باشگاه‌های آسیا و قطر کاپ در دسته ۹۴ کیلوگرم با رقابت ۱۴ وزنه بردار از ایران، قزاقستان، ازبکستان، عربستان، […]

وزنه بردار ایران در المپیک ۲۰۱۶ ریو با درخشش در رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در دوحه، تیم ذوب آهن را طلایی کرد.


به گزارش مازنداسپرت،‌ فدراسیون وزنه برداری: روز سوم و پایانی رقابت‌های وزنه برداری جام باشگاه‌های آسیا و قطر کاپ در دسته ۹۴ کیلوگرم با رقابت ۱۴ وزنه بردار از ایران، قزاقستان، ازبکستان، عربستان، افغانستان، سوریه، قطر و اوگاندا در هتل اینترکونتیننتال شهر دوحه برگزار شد. سهراب مرادی دارنده مدال طلای بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ ریو در قطر کاپ و جام باشگاه‌های آسیا توانست در حرکت یک ضرب ۱۶۶ کیلوگرم، در حرکت دوضرب ۲۱۶ کیلوگرم را به ثبت برساند و با مجموع ۳۷۵ کیلوگرم در جایگاه نخست جام باشگاه‌های آسیا و قطر کاپ بایستد.
عملکرد وزنه برداران کشورمان در حرکت یک ضرب:
سهراب مرادی، وزنه های ۱۶۲ و ۱۶۶ کیلوگرمی را به راحتی بالای سر برد و در حرکت سوم خود وزنه ۱۷۲ کیلویی را نتوانست مهار کند ولی با۱۶۶ کیلو، در صدر دسته ۹۴ کیلوگرم ایستاد. سید ایوب موسوی، هم دو مرتبه وزنه‌های ۱۵۵ کیلو و ۱۶۲ کیلوگرمی را مهار کرد و در سومین مرتبه در حرکت یک ضرب در به ثبت رساندن وزنه ۱۶۶ کیلویی ناموفق بود و صاحب گردن آویز نقره شد. رضا دهدار، ابتدا وزنه ۱۵۴ کیلویی را به نام خود ثبت کرد. او در مرتبه دوم وزنه ۱۶۰ کیلو را انداخت ولی در مرتبه سوم وزنه ۱۶۱ کیلوگرمی را بالای سر برد و به مدال برنز دست یافت. رضا حقوقی، وزنه‌های ۱۵۵ و ۱۶۰ را مهار کرد ولی در مرتبه سوم موفقیتی برای مهار وزنه ۱۶۳ کیلویی نداشت تا در رتبه پنجم شد. ارگاشف از ازبکستان با ۱۶۰ کیلوگرم به مقام چهارم رسید.
عملکرد وزنه برداران کشورمان در حرکت دوضرب و مجموع:
سهراب مرادی در حرکت دو ضرب به ترتیب وزنه‌های ۲۰۳، ۲۰۹ و ۲۱۶ کیلویی را مهار کرد و با مجموع ۳۷۵ کیلوگرم به سه مدال طلا دست یافت. ایوب موسوی، ابتدا وزنه ۱۹۰ کیلویی را مهار کرد، وزنه ۲۰۱ کیلویی را انداخت و وزنه ۲۰۷ را به نام خود ثبت کرد تا با مجموع ۳۶۹ کیلوگرم به سه مدال نقره برسد. رضا حقوقی هر سه حرکت خود را در دو ضرب بالای سر برد. وی وزنه‌های ۱۹۰، ۲۰۰ و ۲۰۶ کیلوگرم را مهار کرد تا با مجموع ۳۶۷ کیلوگرم به سه مدال برنز دست یابد.
سهراب مرادی در قطر کاپ با مجموع ۳۸۲ کیلوگرم، مدال طلا گرفت. حسونا ابراهیم از قطر با مجموع ۳۴۰ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت. رسول بکوف از قزاقستان با مجموع ۳۲۸ کیلوگرم به مدال برنز رسید./فردانیوز