حکم جالب ریاست هیاتی که رئیس اداره ورزش بابل برای خودش زد/وقتی انصار آری کشتی دوست می شود !

اختصاصی مازند اسپرت: نظام مقدس ج.ا.ا و دولتهای سابق و کنونی ( تدبیر و امید ) به حوزه جوانان نگاه خاص و ویژه ای دارد که مسولیت خطیر این نگاه خاص را بر دوش اداره ورزش و جوانان قرارداده است . به گزارش مازند اسپرت؛هم اکنون در ایران عزیز در روزهای فعالیت دولت تدبیر و امید […]

022222222222اختصاصی مازند اسپرت: نظام مقدس ج.ا.ا و دولتهای سابق و کنونی ( تدبیر و امید ) به حوزه جوانان نگاه خاص و ویژه ای دارد که مسولیت خطیر این نگاه خاص را بر دوش اداره ورزش و جوانان قرارداده است .

به گزارش مازند اسپرت؛هم اکنون در ایران عزیز در روزهای فعالیت دولت تدبیر و امید ، به جهت کوچک سازی سیستم و جلوگیری از موازی کاری، شایعاتی در رابطه با حذف پست مشاور جوان شنیده می شد لیکن هر چه که به جلو پیش می رویم در می یابیم این دولت، فارغ از شعار، نگاه مثبت، ویژه، و مبتنی بر برنامه ای به بحث جوانان دارد که مدیریت ورزش استان مازندران ضمن تاکید بر این اصل کمیته جوانان را راه اندازی نموده و به آن اهمیت ویژه ای می دهد .
 باید در حوزه جوانان از انجام کارهای نمایشی پرهیز کرده و به صورت نظام مند و با استفاده از همه ظرفیت ها، در راستای بهبود وضعیت جوانان استان و شهرستان گام برداریم جناب آقای حسین زادگان مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان در سطح کلان و استانی فعالیتهای چشمگیری داشته است .
برای اداره ورزش و جوانان که از نامش پیداست باید روسای شهرستانها گام بردارند تا غیر از سطح کلان زیر مجموعه های اداره کل نیز در این راستا پویا گردند و ایده های زیبایی را از جوانان اخذ کنند و حوزه مشاور جوان را راه اندازی نمایند زیرا این حوزه سعی دارد به جهت شناخت جوانان صاحب اندیشه و مستعد، استفاده بیش از پیش از نظرات جوانان در روند برنامه ریزی، و … به تناوب و به صورت مستمر اقدام به برگزاری نشست هم اندیشی با جوانان فعال در زمینه های گوناگون کند.
متاسفانه گاه شناخت صحیحی از وظایف حوزه مشاور جوان وجود ندارد و بعضا شهرستانها در اداره ورزش و جوانان ، هیچ گامی در این زمینه بر نمی دارند که شهرستان بابل به عنوان یکی از شهرستانهای بزرگ استان مازندران نیز  یکی از آنهاست که متاسفانه بدون هیچ برنامه ریزی در این زمینه پیش می رود هر چند که شاید حوزه مشاور جوان امکانات و اعتبار خاصی نداشته باشد اما اگر بتوانیم از ایده های جوانان و نیز پشتیبانی آنان بهره مند شویم می توانیم زمینه ساز اقدامات مثبتی برای جوانانی شویم که حضرت امام (ره) به زیبایی فرمودند آینده سازان این مملکت هستند .
شادابی اجتماعی، مشارکت در صحنه و … جوانان بابل ، سبب میشود در انتصابات، بحث مشاور جوان مورد توجه گروه های فعال مختلفی قرار بگیرد و نتیجه آن خواهد شد که با توجه به شعارهای دولت و دیدگاه مثبت استانداری ، به این حوزه توجه خاصی صورت بپذیردکه باز هم جای تاسف دارد که اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل بیشتر غرق در امورات خود شیفتگی و بوق کرنا شده و از اصل کار خود بازمانده است و سبب گردید از  12 برنامه های راهبردی حوزه جوانان ،  ارائه شده توسط وزیر محترم ورزش و جوانان وقت باز مانده و هیچ اقدامی صورت نپذیرد .   
متاسفانه جدیدا در حکمی دیده می شود آقای انصار آری رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان بابل خود را به عنوان سرپرست هیات کشتی این شهرستان معرفی می کند و ضمن ریاست اداره ورزش و جوانان می خواهد هیات کشتی این شهرستان بزرگ که کشتی گیران بزرگی هم دارد را مدیریت کند .
واقعا کسی نیست تا به آقای رئیس بگوید اگر شما توان مدیریت داشتید در اداره خود مدیریتی می کردید تا این همه منتقد بر جای نگذارید؟
کسی نیست بگوید شما چگونه می توانید بر مسندی دیگر هم زمان با ریاست اداره ورزش و جوانان بنشینید که از دیرباز ورزشکاران المپیکی را پرورش داده است .
شما هنوز نمی دانید اداره تربیت بدنی جای خود را به اداره ورزش و جوانان داده است و کارگروه جوانان ایجاد نکرده اید و همان نگرش قدیمی تربیت بدنی را دنبال می کنید چگونه می توانید در هیات کشتی که هیچ سر رشته ای این ورزش بصورت تخصصی ندارید ایده های جدید پیاده نمائید و مدیریت کنید .
آقای رئیس شما در مسند اول که از نظر نگارنده اشتباهی وارد گود شده اید مشکلی بزرگ دارید و پس از دو سال مدیریت هنوز در گام اول مانده اید چطور مسند بعدی را به راحتی پذیرا می شوید ؟ آیا قبول این حکم زیر سوال بردن منطق مردم نیست ؟؟؟
چرا وا نمود می کنید کسی چیزی نمی بیند و تنها شخص شماست که بر همه چیز احاطه دارد ! در صورتیکه شما تنها کسی هستید که نمی بیند و شاید نمی خواهید ببینید که همان مثل کسی که خوابیده و کسی که خود را به خواب زده می باشد ! و با قدرت می گویم که مردم کاملا آگاه هستند .
ما انتقاد می کنیم تا شاید خط و مش بوق و کرنایی و عکسهای یادگاری اداره ورزش از بین رفته و در جهت خدمت به جوانان تغییر مسیر دهد و امید است در پی تلاش و کوشش مسولین این شهرستان ، خصوصا اداره ورزش و جوانان ، در زمینه رشد شادابی ، فرهنگی ، تحصیلی ، اشتغال ، تندرستی ، ورزش و … جوانان این شهرستان پر جنب و جوش و مستعد گامی موثر برداشته شود .

 

نویسنده : مهدی غلام نیا

تنظیم : علی ناری