گزارشی کامل و مفصل از نخستین نشست هم‌اندیشی هیأت نجات غریق و غواصی استان در محمودآباد + تصاویر

معاون توسعه امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از کسب ۲۱۲ مدال ورزشکاران مازندرانی در میدان‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: به ازای هر روز یک مدال کسب شد. به گزارش مازنداسپرت؛ابوالقاسم عباسی امشب در نخستین نشست هم‌اندیشی هیأت نجات غریق و غواصی استان در این شهرستان، اظهار کرد: مازندران ۴۸ هیأت فعال دارد […]

1 16معاون توسعه امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران از کسب ۲۱۲ مدال ورزشکاران مازندرانی در میدان‌های بین‌المللی خبر داد و گفت: به ازای هر روز یک مدال کسب شد.

به گزارش مازنداسپرت؛ابوالقاسم عباسی امشب در نخستین نشست هم‌اندیشی هیأت نجات غریق و غواصی استان در این شهرستان، اظهار کرد: مازندران ۴۸ هیأت فعال دارد و از این تعداد ۲۵ هیأت در سطح جهان، آسیایی، المپیک و پارالمپیک مدال‌آوری دارند.
وی افزود: با وجود همه تأکیداتی که ناجیان غریق انجام می‎دهند ولی مسافران به نوشته‎ها و بنرهای هشدار دهنده و تذکرات توجه نمی‎کنند و این مشکل عدیده است و بسیاری از غرق‌شده‎ها از این افراد هستند که در غیر ساعت کاری ناجیان در دریا شنا می‎کنند.
معاون توسعه امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: ناجیان در دو شیفت کاری از هشت صبح تا هشت شب کار می‎کنند و بعد از آن نمی‎توانیم افراد را به‌صورت مستمر در کنار ساحل داشته باشیم و این هم از مشکلات است که با طرح‎های جدید برای سال ۹۶ قرار هست کارهای بهتری در این حوزه انجام شود.
این مسؤول درباره شرح وظایف ناجیان، تصریح کرد: انتظاری که از ناجیان داریم این است که با وظایف خود آشنا باشند و در محل کار خود حضور داشته باشند و گاها مشاهده می‎شد که برای مدتی ناجی محل کار خود را ترک کرده و این بر نگرانی می‌افزود.
عباسی خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما است که شرایط امنی را برای مسافران ایجاد کرده تا آنها با آرامش کامل به منزل خود برگردند و حادثه‌ای برای آنها پیش نیاید.
وی ادامه داد: از نکات دیگر اینکه ناجیان باید بر استخرهای سطح شهرستان خود نظارت کنند و این شامل استخر خصوصی و دولتی می‎شود و برخی از ناجیان کارت و گواهینامه ندارند و در پلاژها و شهرک‌ها به‌کار گرفته می‎شوند که حتما مدیریت شود.
معاون توسعه امور ورزشی اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران اظهار کرد: اول باید رتبه‌بندی ناجیان و درجه‌بندی آنها براساس مهارت و تجربه انجام شود تا شاهد کاهش غریق باشیم و مسئله دیگر اینکه باید طرح‌ها را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
این مسؤول بیان کرد: در استان ۵۵ باشگاه جت‌اسکی داریم و در هر شهر برای تأمین درآمد این باشگاه‌ها و مسؤولیت‌پذیر کردن آنها چند کیلومتر از ساحل را به آنها واگذار کنیم تا آنها با به‌کارگیری ناجیان خبره و جت‌اسکی در طول شبانه‌روز حافظ جان مردم باشند.
عباسی گفت: برای سال آینده برنامه‌ریزی شده تا با فرمانداران شهرها درباره واگذاری دریا به بخش خصوصی در استانداری جلسه‌ای برگزار شود تا با خرد جمعی به یک نتیجه مطلوب برسیم.
وی با اعلام اینکه مازندران مهد ورزش است و تاکنون ۲۱۲ مدال از میادین مختلف کسب شد، افزود: به ازای هر روز یک مدال کسب شد و مازندران از نظر ورزشی سرآمد تمام استان‌هاست که ۳۸ درصد مدال المپیک را در سطح کشور کسب کردیم.
* اراده‎ای برای ساماندهی ساحل دریا نیست
معاون فرماندار محمودآباد نیز تصریح کرد: با وجود همه توجهات و تذکرات در بحث دریا مدیریت یکپارچه و عمران ساحل اتفاق نیفتاد و ما وقتی میراث طبیعی خودمان را به مردم عرضه می‎کنیم باید با به‌کارگیری همه عوامل از جان مردم محافظت کنیم ولی این اتفاق در طول سال‌هایی که گذشت تقریبا کم‌رنگ بود.
حسین زراعتی درباره مشکلاتی که در حوزه نجات غریق در این شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: چند مشکل در این شهرستان داریم که باید آن را مدیریت کنیم یکی از این مشکلات راه دسترسی آسان و خیلی راحت به دریا در اینجاست یعنی مردم از هر راهی که بخواهند و اراده کنند وارد دریا می‎شوند.
وی ادامه داد: دومین مشکل این است که یک اراده‎ای برای ساماندهی ساحل دریا نیست و البته این برای کل استان هم وجود دارد و از زمانی که وزارت کشور را مکلف به این کار کردند تا با ابزار حاکمیتی این قضیه را مدیریت کند و در شهرستان به علت امورات بسیاری که بر دوش نماینده عالی دولت است این مسئله را پذیرفتیم و در حال مدیریت این قضیه هستیم.
زراعتی گفت: ناجیان غریق سربازان بی‌نام و نشان در این کشور هستید که مستقیماً با جان مردم سروکار دارید و این شامل همه افراد اعم از رئیس هیأت، ناجی و هلال احمر می‎شود.
وی خواستار حل مشکلات ناجیان غریق شد و اظهار کرد: ناجیان در گرمای تابستان در ساحل بوده و دولت هم حقوق آنها را تأمین کرده ولی ایراد هلال احمر حقوق ماه آخر آنها را با مشکل مواجه کرده است و با این افراد برای سال آینده هم کار داریم که نیازمند اعتمادسازی هستیم.
* برگزاری کلاس‌های نجات غریق در مازندران
رئیس هیأت نجات غریق مازندران نیز گفت: شهرستان محمودآباد در سال گذشته بیشترین غریق را داشته است و امسال با کاهش ۳۰ درصدی مواجه شد.

نقی کریمیان از برگزاری کلاس نجات غریق درجه دو و یک و مربیگری در تمام شهرهای استان خبر داد و افزود: ۱۵ کمیته داریم و افراد با تحصیلات بالا در این کمیته‌ها عضو هستند و با تمام غرق‌شده‌های نجات یافته‌ در استان دیدار داشتیم تا رصد کنیم که علت غرق‌شدن چی بود.
وی تصریح کرد: قرار است برای نخستین‌بار کلاس مربیگری و داوری نجات غریق را در مازندران برگزار کنیم و برای هر شهر دو نفر سهمیه در نظر گرفته شود.
رئیس هیأت نجات غریق مازندران در پایان گفت: شهرستان نوشهر با ۱۷ نفر غریق رتبه نخست و نکا با یک نفر غریق کمترین تعداد را داشتند و با توجه به حساسیت موضوع قرار است هر ماه در شهرستان‌ها به‌صورت تصادفی جلسه بگذاریم تا بتوانیم کاهش غریق را در سطح استان داشته باشیم.

 

1 1

1 2

1 3

1 4

1 5

1 6

1 7

1 8

1 9

1 10

1 11

1 12

1 13

1 14

1 16

1 17