میراسماعیلی: سلطانی‌فر باید از مافیای ورزش دوری کند/برخی از مدیران تاریخ مصرف‌شان سرآمده است

پرافتخارترین جودوکار ایران گفت: برخی‌ها مافیای مدیریت ورزش را دارند و در هر دولتی سعی می‌کنند پست بگیرند و اگر سلطانی‌فر از آنها استفاده کند قطعاً موفق نخواهد شد.   آرش میراسماعیلی امروز با حضور در غرفه   مازند اسپرت؛ در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تقریباً بعد از ۴ […]

خبرگزاری فارس: میراسماعیلی: سلطانی‌فر باید از مافیای ورزش دوری کند/برخی از مدیران تاریخ مصرف‌شان سرآمده است

پرافتخارترین جودوکار ایران گفت: برخی‌ها مافیای مدیریت ورزش را دارند و در هر دولتی سعی می‌کنند پست بگیرند و اگر سلطانی‌فر از آنها استفاده کند قطعاً موفق نخواهد شد.

 

آرش میراسماعیلی امروز با حضور در غرفه   مازند اسپرت؛ در نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اظهار داشت: تقریباً بعد از ۴ سال مدیریت در فدراسیون جودو یک فرصتی بود که بنده بتوانم توانایی‌های خودم را به عنوان رئیس فدراسیون به عرصه ظهور بگذارم و به همین دلیل در انتخابات ریاست فدراسیون جودو شرکت کردم. خیلی بی‌مهری‌ها و بی‌اخلاقی‌ها در این مدت صورت گرفت و خیلی‌ها سعی کردند بنده را از جودو دور کنند و با حاشیه‌سازی برایم دردسر درست کنند. شاید به اهداف‌شان رسیدند و بنده را از جودوی ایران دور کردند.

وی در ادامه افزود: من هر آنچه دارم از لطف خدا است و پس از آن از جودوی ایران است. سعی کرده‌ام همیشه خادم جودوی ایران باشم و به ورزش کشورم خدمت کنم اما خوب عرصه انتخابات یک رقابت بود هرچند که دوست داشتیم در این انتخابات دموکراسی خاصی حاکم شود اما دست‌های پشت پرده و پنهانی که سعی می‌کردند با لابی‌گری و رانت یکسری کارها را انجام بدهند و به اهداف خودشان برسند که رسیدند. بعد از انتخابات سعی کردم به خاطر آرامش در جودو سکوت کنم.

نایب رئیس فدراسیون جودو در ادامه سخنان خود عنوان کرد: به خاطر مسئولانی که دوست داشتند که واقعاً از جودو دور باشم و کار خود را انجام دهند برای آنها آرزوی موفقیت کردم و در این مدت فقط سکوت کردم. حتی عزیزانی که با من مشورت کرده و اجازه خواستند به آنها توصیه کردم که با فدراسیون ایران همکاری کنند. امیدوارم واقعاًَ جودوی ایران به اهداف خود برسد.

میراسماعیلی در ادامه خاطرنشان کرد: واقعاً خیلی‌ها دوست داشتند دوران طلایی جودو را به خودشان منصوب کنند شاید در آن مقطع میراسماعیلی و میران‌ها بودند که توانستند مدال کسب کنند اما این را بدانند ما زاییده یک سیستم و فدراسیون خاص نبودیم هرچند که خیلی‌ها استفاده‌ها را از این قضیه بردند امیدوارم آنهایی که ادعای آن دوران طلایی را داشتند و دارند در حال حاضر هم دوباره آن دوران را تکرار کنند. ما برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنیم و سعی می‌کنیم از جودوی ایران فاصله بگیریم تا جودوی کشورمان به راه خودش ادامه دهد.

وی عنوان کرد:‌ آنهایی که همیشه منتقد و حاشیه‌ساز در جودو بودند و همیشه سعی می‌کردند ساز مخالف بزنند در حال حاضر در عرصه کار هستند. آنها همیشه خیلی‌ها را تحریک می‌کردند و در حال حاضر در عرصه کار هستند. امیدوارم که بتوانند جودو را به آن سرمنزل مقصود که خودشان دوست داشتند برسانند ما هم از خدای‌مان است جودوی ایران موفق شود.

میراسماعیلی ضمن تبریک به سلطانی‌فر وزیر جدید وزارت ورزش و جوانان گفت: برای رأی اعتمادی که سلطانی‌فر از مجلس شورای اسلامی کسب کرد به او تبریک می‌گوییم. عرصه ورزش، عرصه بسیار سختی است برای او آرزوی موفقیت می‌کنم هرچند که او مدیر توانمندی است و با ورزش آشنا است. او قبلاً در ورزش بوده و اطلاعات به‌روز ورزشی دارد اما خوب واقعاً او باید بداند که آسیب‌شناسی و کالبدشناسی دقیق از دوره وزارت ورزش و جوانان نیاز ملزم سلطانی‌فر است.

وی در ادامه افزود: او باید ببیند مدیریت جزیره‌ای و اختلافاتی که در وزارت ورزش و جوانان بود به چه سببی بود و چه کسانی باعث آن بودند. اختلافات و مدیریت جزیره‌ای به بدنه ورزش ایران ضربه سنگینی زد با تمام احترامی که به گودرزی وزیر سابق قائل هستم هرچند که او یک فرد سلامت، اخلاق‌مدار و استاد دانشگاه بود اما در توان اجرایی اشتباهات زیادی داشت. شاید نفراتی که به او تحمیل کرده بودند او آنها را تحمل می‌کرد اما اختلافاتی بسیار شدید بین وزیر و معاونش بود و این موضوع واقعاً عرصه را به فدراسیون‌ها و مدیریت ورزش سخت کرده بود.

میراسماعیلی در ادامه عنوان کرد: خیلی از افراد باید قبول کنند که مدیریت ورزش آنها تاریخ مصرفش سرآمده است و آنها باید قبول کنند که بعد از هفت دوره المپیک رفتند باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند. اما همچنان به دنبال این هستند که با چیدمان کمیته ملی المپیک را بگیرند اگر سلطانی‌فر این نفرات را کنار نگذارد قطعاً او هم موفق نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: امیدوارم چیدمان مدیریتی واحد در وزارت ورزش و جوانان انجام دهد ورزش ما پتانسیل زیادی دارد و خیلی از قهرمانانی که مثل هادی ساعی، حسین رضازاده، علی دایی، آرش میراسماعیلی و… از عرصه ورزش دور کرده‌اند چیزی عاید کسی نمی‌شود خیلی‌‌ها در دوران وزارت گودرزی دوست نداشتند این قهرمانان نزدیک وزارتخانه باشند. شاید این عقده‌های قهرمانی‌هایی است که خودشان به دست نیاورده‌اند. آن نفراتی که چسبیده به ورزش ایران هستند و مافیای مدیریت در ورزش را دارند و در دوران هر دولتی سعی می‌کنند که پست داشته باشند امیدوارم که سلطانی‌فر از این نفرات استفاده نکند چون این نفرات به دنبال چیدمان برای کمیته ملی المپیک هستند. آنها به دنبال این هستند که رؤسای فدراسیون‌ها از خودشان باشند تا راحت‌تر کمیته ملی المپیک را به دست بگیرند. نگاه کنید در انتخابات چه اتفاقاتی رخ می‌دهد. این نفرات واقعاً اگر در بدنه ورزش باشند در آینده خواهیم دید که چه مشکلاتی پیش خواهد آمد.

میراسماعلیی در پایان صحبت‌های خود گفت: شما نگاه کنید کسی که بازنشسته است مدعی برکناری بازنشسته‌ها و دو شغله‌ها از ورزش است اما او باید بداند که از بدنه وزارت ورزش و جوانان این موضوع باید شروع شود و بعد مدعی دیگر نفرات باشد. به هر حال امیدوارم ورزش ایران موفق باشد من دلم برای جودو ایران می‌سوزد و برای آنهایی که دوست دارند قهرمانان که مدال‌آوران این رشته‌ها هستند از ورزش دور باشند، برای آنها نیز آرزوی موفقیت دارم. امیدوارم وزارت ورزش و جوانان نیز به این نتیجه برسد که این قهرمانان باید حفظ شوند./فارس