امام جمعه نوشهر خواستار حمایت مسوولان از ورزش زورخانه ای شد

امام جمعه نوشهر خواهان حمایت همه جانبه مسوولان و نهادهای ذیربط را از ورزش زورخانه ای و تقویت رشته ورزش باستانی و پهلوانی در این شهرستان شد.   به گزارش مازند اسپرت ، حجت الاسلام محمود مشایخ روز یکشنبه در آیینی که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در سالن زورخانه حمزه […]

214524امام جمعه نوشهر خواهان حمایت همه جانبه مسوولان و نهادهای ذیربط را از ورزش زورخانه ای و تقویت رشته ورزش باستانی و پهلوانی در این شهرستان شد.

 

به گزارش مازند اسپرت ، حجت الاسلام محمود مشایخ روز یکشنبه در آیینی که به مناسبت هفته فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای در سالن زورخانه حمزه سید الشهدا نوشهر برگزار شد، گفت: ورزش زورخانه ای ریشه در تاریخ و فرهنگ کهن ایران اسلامی دارد و به نوعی با اعتقادات ملی و مذهبی جامعه اسلامی نیز عجین شده است.
وی، افزود : در فرآیند فعالیت ها و حرکات ورزشی ورزشکاران این رشته از ائمه اطهار(ع ) بویژه مولا علی (ع ) یاد می شود این نشان از فتوت، مردانگی ، و غیرت دینی و ملی فعالان این رشته است که در پهلوانی و جوانمردی علی (ع ) را به عنوان اسوه و مقتدای خود می دانند.
امام جمعه نوشهر ، گفت : فعالیت در این رشته ورزشی به معنای آن است که بدانیم هیچگاه زیر بار ظلم و زور نرویم و به یاری افراد مظلوم و نیازمند بشتابیم و پذیرای ولایت علی (ع ) باشیم که ولایت از ولی فقیه در نظام اسلامی در واقع همان ولایت حضرت علی (ع ) است.
مشایخ ، تاکید کرد که امروز باید همه مسوولان و دست اندرکاران برای احیا و تقویت این رشته ورزشی که نقش بسیار اساسی در تزکیه روح و روان و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه به همراه دارد، تلاش کنند.
شهرام کیاکجوری رییس اداره ورزش و جوانان نوشهر نیز در حاشیه این آیین در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، آشنایی مسوولان با این رشته ورزشی و مشکلات موجود پیش روی آن را از اهداف برگزاری این آیین در این فضای ورزشی ذکر کرد.
وی با بیان اینکه ورزش باستانی و زورخانه ای یک ورزش ملی، مذهبی و عرفانی دراعتقادات مردم ایران است، افزود: این رشته ورزشی ضمن کمترین آسیب برای ورزشکاران در روح و جسم ورزشکاران نیز تاثیر گذار است.
وی برای احیا و تقویت این رشته ورزشی خواستار حمایت های مالی و اطلاع رسانی بیشتر رسانه ها در این حوزه شد.
به تعدادی از ورزشکاران نونهال این رشته ورزشی نیز که عناوین قهرمانی این رشته را در استان مازندران کسب کرده بودند لوح تقدیر و جوایزی اهدا شد.
دست کم ۴۰ نفر با هیات ورزشی باستانی زورخانه ای نوشهر همکاری دارند.