گپ و گفت صمیمی با پدر برادران عالمیان/نیما و نوشاد در مسیری پُرمدال و افتخار/باید به فکر مدال باشیم !

اختصاصی مازند اسپرت:برادران المپیکی تنیس روی میز ایران اکنون با تمرینات مداوم و تجربیاتی که تاکنون کسب کرده‌اند، در راهی پرافتخار و پر مدال قدم گذاشته‌اند و ای کاش دغدغه‎های حامی مالی، اشتغال و بیمه آنها به‌یاد مسئولان باشد! مازند اسپرت:پس از رسول و امیررضا خادم دو برادر المپیکی در رشته پهلوانی کشتی، حالا دو […]

photo 2016 12 09 20 25 50

اختصاصی مازند اسپرت:برادران المپیکی تنیس روی میز ایران اکنون با تمرینات مداوم و تجربیاتی که تاکنون کسب کرده‌اند، در راهی پرافتخار و پر مدال قدم گذاشته‌اند و ای کاش دغدغه‎های حامی مالی، اشتغال و بیمه آنها به‌یاد مسئولان باشد!

مازند اسپرت:پس از رسول و امیررضا خادم دو برادر المپیکی در رشته پهلوانی کشتی، حالا دو برادر المپیکی تنیس روی میز زبانزد خاص و عام هستند، برادرانی از خطه شمال که به دنبال حاشیه نیستند، کمتر سخن می‎گویند و همه حرفهای خود را در زمین بازی می‎زنند.

برای شناخت بهتر برادران عالمیان گپی صمیمی با پدر این دو قهرمان داشتیم، رحمت عالمیان در گفتگو با خبرنگار مازند اسپرت: می‎گوید: بنده به مدت ۴۵ سال در عرصه ورزش هستم، ۱۵ سال عضو تیم ملی تنیس روی میز بودم و به مدت ۲۰ سال مربی این رشته هستم.

وی درباره پسران خود (نیما و نوشاد) اظهار داشت: به مدت ۱۰ سال روزی ۶ ساعت با آنها تمرین می کردم که به لطف خداوند الان توانستند در سطح کشور و حتی دنیا مطرح شوند، در حین آن سالهایی که با آنها تمرین می کردم توانستند به عضویت تیم ملی درآیند.

این مربی کشورمان بیان کرد: نیما و نوشاد آن زمان در سن ۱۱ – ۱۲ سالگی به مدت ۵ سال در پانسیون آکادمی تنیس روی میز قیطریه بودند و زیر نظر بازیکنان کره‌ای  تمرین می‌کردند و بعد از ۵ سال کار، در سطح جهانی مطرح شدند و مقام‌های بسیار متعددی را کسب کردند.

عالمیان با بیان اینکه نیما و نوشاد در مقاطع نوجوانان، جوانان و امیدهای جهان مقامهای متعددی برای کشور به ارمغان آوردند، خاطرنشان کرد: ورزش تنیس روی میز چند سالی بر روی زبانها افتاده است و نزد مردم این رشته کاملا شناخته شده است و شاید رشته‎های راکتی از جمله تنیس و بدمینتون جزء هزار تا یا ۵۰۰ دنیا باشند اما تنیس روی میز حرف اول را می‌زند و اکنون با بزرگان این رشته در سطح دنیا بازی می‌کنیم تا حدی که حتی چشم بادامی‌ها که قدرت اول دنیا در این رشته هستند را شکست می‌دهیم.

وی تصریح کرد: نوشاد توانست در مسابقات کاپ آسیا، اسطوره تنیس روی میز را شکست دهد که در آن ۵ سال، رنکینگ اول دنیا و حتی دوبار قهرمان سوم المپیک شد و در چین با نتیجه قاطع ۴ بر ۱ حریفش “وانگ لی جین” را شکست داد، یکی از قهرمانان بزرگ ژاپن “کنتا” را از پیش رو برداشت و حتی بازیکن هنگ‌کنگی “تانگ پنگ” و دو بازیکن انگلیسی “پیچفورد” را شکست داد.

پدر برادران عالمیان ادامه داد: شکست تیم پرقدرت کره شمالی بعد از ۵۰ سال، در مسابقات آسیایی برای اولین بار توسط نیما و نوشاد انجام شد و آنها حریفان را شکست و پیروز میدان شدند و در مسابقات سوید نیز  با پیروزی بر آلمان “فرانسیسکا” خوش درخشیدند.

این مربی پیشکسوت تنیس روی میز گفت: نیما و نوشاد در اتریش نتیجه خوبی گرفتند و نوشاد توانست بین یک شانزدهم بیاید و علیرغم اینکه از حریفان پرقدرت دنیا ازجمله رنکینگ ۵ دنیا “اوتچاروف” با نتیجه ۱۱ بر ۷ باخت اما این بازی انعکاس خوبی داشت و نوشاد در حد توانش توانست بازی خوبی ارائه دهد.

عالمیان با بیان اینکه نوشاد یک تا دو سال افت کرده و تمریناتش بسیار کم شده بود، افزود: فدراسیون قبل نیز به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانست آنها را ساپورت کند و نوشاد هم نمی‎توانست با بازیکنان دنیا تمرین و بازی داشته باشد به همین دلیل، افت کرد.

و با اشاره به اینکه نوشاد رنکینگ ۹۸ و نیما رنکینگ ۱۲۸ دنیا را دارد، گفت: به دلیل بردهای پیاپی، نوشاد در این دوره ارتقا رنکینگ دارد.

پدر نیما و نوشاد عالمیان با اعلام اینکه نوشاد در سن ۴ سالگی و یکسال زودتر از نیما تمریناتش را شروع کرد، اظهار داشت: پارکینگ منزل خود را به صورت سالن درآوردیم و تمرینات را در آن مکان انجام می‌دادیم و به این دلیل که نوشاد، زمانی به دلیل عدم تمرین، ضربه فورهندش افت کرده بود و در تمامی تمرینات و مسابقات از ضربه بک هند استفاده می کرد؛ که بالاخره توانستم بعد از ۸ ماه با تمرینات منظم و منسجم تغییر و تحول اساسی را در این زمینه به وجود بیاورم و اکنون به‌ مراتب ضربه فورهند او بهتر از بک‌هند شده است.

وی ادامه داد: ضربه سوم در بازی تنیس روی میز حائز اهمیت و به معنای ضربه تمام‎کننده است و بازی نوشاد نیز بعد از کار کردن مداوم با او به حد عالی رسید و آن روحیه و اعتماد به نفس او نیز مجدداً برگشت و در حال حاضر می‌تواند بازیکنان قوی دنیا را شکست دهد.

عالمیان گفت: به‌جرأت و صراحت باید بیان کنم که از این به بعد باید به فکر مدال باشیم ؛ نوشاد با بازی بازیکنی که رنکینگ ۵ دنیا را داشت “اوتچاروف” توانست بازی را به گیم ۷ بکشاند و توانمندی بالای خود را نشان داد که این در جای خودش بسیار مهم و قابل تحسین است.

مربی تنیس روی میز کشورمان افزود: ناگفته نماند که ورزش تنیس روی میز در خانواده عالمیان به صورت موروثی می باشد و بنده و برادرم آقای نعمت عالمیان عضو تیم ملی تنیس روی میز بودیم و حدود ۱۵ سال قهرمان کشور شدیم و همیشه در مسابقات عنوان‎دار بودیم و به این منوال بود که فرزندانم با دیدن این موفقیت‌ها راغب شدند.

این ورزشکار پیشکسوت تنیس روی میز با بیان اینکه متاسفانه نیما و نوشاد چون از هیچ هیئتی ساپورت نمی‌شوند و اسپانسر ندارند با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‎کنند اما خدا را شکر که در سطح جهان درخشیدند.

رحمت عالمیان ادامه داد: اکنون با حضور هادی باحشمت رئیس هیئت تنیس روی میز استان مازندران شاهد اتفاقات خوبی در ورزش تنیس روی میز خواهیم بود و قرار بر این بود رایزنی هایی برای جذب اسپانسر داشته باشند و ناگفته نماند وی از مدیران موفق بوده که در این حوزه سالم کار می‌کنند و مایه افتخار استان ما هستند.

وی از زحمات جناب مهرداد قارداشی رییس فدراسیون تنیس روی میز کشور، دبیران و مربیان تنیس روی میز کشور و همچنین از جناب مهندس شهنازی دبیر کمیته ملی المپیک و بنیانگذار آکادمی پینگ پنگ قیطریه تهران قدردانی کرد و گفت: ناگفته نماند که بعد از بازی‌های اخیر، استقبال زیادی از نیما و نوشاد در کمپ‎های، آلمان، سوئد و اتریش شده است.

پدر برادران عالمیان اظهار داشت: فرزندانمان باید با بزرگان تنیس روی میز در دنیا بازی و زندگی کنند تا روزبه‌روز شاهد افزایش قدرت و موفقیت آنها باشیم و این مهم با حمایت مسئولین و فدراسیون هموار می‌شود.

وی با بیان اینکه چین با داشتن یک میلیارد و ۴۰۰ هزار نفر دارای ۱۰۵ میلیون بازیکن تنیس روی میز است و ۲ سهمیه المپیک را کسب کردند، تصریح کرد: ایران تنها از یک خانواده ۲ سهمیه گرفت و این بسیار باارزش و حائز اهمیت است.

رحمت عالمیان همچنین از تلاشها و حمایت‌های حبیب حسین‎زادگان مدیرکل ورزش و جوانان استان مازندران قدردانی کرد و به ایشان دست‌مریزاد گفت.

این مقام مسؤول در پایان یادآور شد:نیما و نوشاد عالمیان علیرغم کارنامه درخشان ورزشی، اما هنوز بیمه نیستند و آینده حامی مالی و اشتغال آنها در ابهام است، لذا می‎طلبد که مسئولان همت کنند تا نیماها و نوشادهای دیگر به این دغدغه دچار نشوند و تنها دغدغه آنها بالا بردن پرچم پُرافتخار کشورمان باشد، هر چند که ورزشکاران ایران اسلامی همچون نیما و نوشاد در صحنه رقابت همه دغدغه‌های خود را فراموش کرده و تنها به سکویی فکر می‌کنند که با بالا رفتن از آن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را به اهتزاز درآورند.

مازند اسپرت: هم به نوبه خود برای نیما و نوشاد عالمیان و برای همه ورزشکارانی که با همه مشکلات و گاه ناملایمتی‎ها اما دست از مبارزه و افتخارآفرینی برنمی‎دارند آرزوی سلامتی و موفقیت بیشتری را از خداوند مسئلت داریم.

 

 

photo 2016 12 09 20 25 58

photo 2016 12 09 20 26 00

تصویری زیبا از حیاط منزل برادران عالمیان

photo 2016 12 09 20 26 02

photo 2016 12 09 20 26 06

photo 2016 12 09 20 26 09

photo 2016 12 09 20 26 13