بهروان: تیم‌ها نمی‌توانند بگویند دست‌هایی در قرعه‌کشی دخالت داشته/ کیفیت جام حذفی باید بالاتر برود

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت:‌ جام حذفی برای ما ارزش معنوی دارد و سؤال من این است که اگر تیم‌ها می‌خواهند انصراف بدهند چرا در قرعه‌کشی شرکت می‌کننند؟   به گزارش خبرنگار ورزشی مازنداسپرت ؛ غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال درباره قرعه‌کشی مرحله یک هشتم جام حذفی اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی که […]

خبرگزاری فارس: بهروان: تیم‌ها نمی‌توانند بگویند دست‌هایی در قرعه‌کشی دخالت داشته/ کیفیت جام حذفی باید بالاتر برود

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال گفت:‌ جام حذفی برای ما ارزش معنوی دارد و سؤال من این است که اگر تیم‌ها می‌خواهند انصراف بدهند چرا در قرعه‌کشی شرکت می‌کننند؟

 

به گزارش خبرنگار ورزشی مازنداسپرت ؛ غلامرضا بهروان رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال درباره قرعه‌کشی مرحله یک هشتم جام حذفی اظهار داشت: برابر برنامه‌ریزی که از قبل بود قرعه‌کشی انجام شد و تیم‌ها خودشان قرعه را برداشتند بنابراین باید راضی باشند. برخی‌ها نگران میزبانی و نگرانی بودند بنابراین وقتی خودشان قرعه را برداشتند مشخص شد که دست‌های دیگری دخالت ندارد.

وی افزود: امیدوارم بازی‌های خوبی شاهد باشیم همین طور به فکر انصراف تیم‌ها باشیم. آئین‌نامه‌ها باید طوری طراحی شود که برای تیم‌هایی که نمی‌توانند در مسابقات شرکت کنند تکلیف‌شان مشخص شود. جام حذفی ارزش توصیفی دارد. تیمی که اینقدر هزینه می‌کند و در لیگ شرکت می‌کند اگر مسابقات زیادی ندهد جای حرف است و جای نقد هم وجود دارد. باید کاری کنیم که ارزش فنی مسابقات بالا برود.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال درباره اینکه AFC برای سهمیه‌ها دنبال طرح جدید است، عنوان کرد: سهمیه‌ها بر اساس ۳۰ درصد شرایط تیم‌های ملی و ۷۰ درصد شرایط فنی لیگ‌ها در نظر گرفته می‌شود در حالی که باید صد در صد به شرایط فنی لیگ بستگی داشته باشد. چیزی که در یوفا شاهد هستیم که تیم‌های ملی را جدا کردند. البته لیگ‌های اروپایی می‌توانند از بازیکنان خارجی استفاده کنند و محدودیتی ندارند اما در آسیا حداکثر ۴ بازیکن خارجی در تیم‌ها باید باشند. ما باید کاری کنیم کیفیت لیگ، تعداد مسابقات و جاذبه بازی‌ها بالا برود و شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه باشیم.

بهروان در پاسخ به این سؤال که آیا سهمیه ما برای لیگ قهرمانان آسیا ۲+۲ است، تصریح کرد: جلسه به صورت رسمی ۳۰ نوامبر (۱۰ آذر) برگزار می‌شود اما عملکرد را گفته‌اند. به عنوان مثال کره در رده اول قرار دارد. در غرب آسیا امارات، ایران،عراق و ازبکستان است. بنابراین سهمیه‌ها پیش‌بینی شده است و عراق هم اصلا مجوز حرفه‌ای ندارد اما حتی شیخ سلمان به آنها تبریک گفته است. سهمیه عملکرد ما ۲+۲ است. با توجه به اینکه کویت تعلیق است و سهمیه‌ها از بالا داده می‌شود سهمیه ما ۳+۱ خواهد شد. عربستان و امارات ۳+۱ سهمیه  دارند و ما ۲+۲ اما با تعلیق کویت باید به ما یک سهمیه بدهند. ما هم اینطور شنیده‌ایم از فیفا هم نامه آمده که گواتمالا تعلیق شده است.

رئیس کمیته مسابقات فدراسیون فوتبال در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه آیا نمی‌توان تیم‌هایی که از جام حذفی انصراف می‌دهند با محرومیت ۲ ساله مواجه شوند، خاطرنشان کرد: ما طرحی داریم که می‌خواهیم هیأت رئیسه آن را تصویب کند. کمیته انضباطی بر اساس قانون می‌تواند تیم‌ها را جریمه کند اما بحث خسارت‌های معنوی هم مطرح است. وقتی شما می‌خواهید به یک استان بروید مردم منتظر استقبال هستند اما سؤال من این است اگر می‌خواهید انصراف بدهید چرا در قرعه‌کشی شرکت می‌کنید؟

بهروان همچنین در پاسخ به این سؤال که اگر نفت تهران و استقلال در مرحله یک چهارم جام حذفی مقابل هم قرار بگیرند، کدامیک میزبان خواهد بود، گفت: ما باید به بازی‌های قبل نگاه کنیم اما از همین حالا می‌توانم بگویم نفت تهران میزبان است./ فارس