ششمين دوره مسابقات قهرماني كشور تالاسمي دررامسر در حال برگزاری می باشد/عکاس:تارا هاشمی

ششمين دوره مسابقات قهرماني كشور تالاسمي دررامسر با حضور ۲۳ استان در حال برگزاری می باشد به گزارش مازنداسپرت ؛به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ششمين دوره مسابقات قهرماني كشور ورزشکاران  تالاسمي  به مدت دو روز ( ۱۰و ۱۱ مهر ماه ) در بخش بانوان با شرکت ۲۳ استان درمجموعه  ورزشی شهید چمران واردوگاه امام […]

photo 2016 10 02 23 59 36 Copyششمين دوره مسابقات قهرماني كشور تالاسمي دررامسر با حضور ۲۳ استان در حال برگزاری می باشد

به گزارش مازنداسپرت ؛به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس ششمين دوره مسابقات قهرماني كشور ورزشکاران  تالاسمي  به مدت دو روز ( ۱۰و ۱۱ مهر ماه ) در بخش بانوان با شرکت ۲۳ استان درمجموعه  ورزشی شهید چمران واردوگاه امام رضا رامسر  در پنج رشته تيراندازي، دارت، شطرنج، تنيس روي ميز و بدمينتون در حال برگزراری می باشد .

مسئول کمیته برگزاری مسابقات قهرمانی کشور بنیاد امور بیماران خاص اذعان داشت : ششمین دوره مسابقات کشوری ورزشکاران تالاسمی در دو بخش بانوان و آقایان  و در پنج رشته تنیس روی میز ، پینگ پونگ، دارت ،تیراندازی شطرنج به میزبانی هیات بیماران خاص استان مازندران در شهرستان رامسر اردوگاه شهید چمران در حال برگزاری می باشد
شیخی فرد افزود : مسابقات قهرمانی کشور بنیاد امور بیماران خاص  تالاسمی  بهصورت مجزا  در دو بخش بانوان و آقایان با حضور ۲۳ استان برگزار می گردد.
شیخی فرد  گفت :  دراین دوره  از مسابقات با شرکت  400 نفر ورزشکاران در دو بخش بانوان و آقایان که در بخش بانوان ۱۸۰ نفر و در بخش  آقایان ۲۲۰ نفر با یکدیگر به رقابت می پردازند.
وی ادامه داد: به جهت تامین سلامت جسمی و روانی و تشویق و ترغیب به انجام فعالیت های ورزشی در ورزشکاران بیماران خاص تالاسمی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد و فدراسیون ورزش های بیماران خاص وظیفه ارائه خدمات ورزشی را برای ایجاد انگیزه در ورزشکارانی که توانایی بالایی دارند را دارد.
وی سطح مسابقات بیماران خاص را با توجه به استقبال خوب ورزشکاران بسیار خوب دانست، عنوان نمود:با توجه به همکاری آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان شهرستان رامسر میزبانی مسابقات به غرب مازندران داده شد و اینکه اداره ورزش و جوانان  رامسر برگزاری دو رشته ورزشی مسابقات بیماران خاص را بر عهده دارد .

حضور ورزشکاران بیماران تالاسمی در مسابقات ، نشان از قدرت و توان بالای آنان می باشد
مسئول فنی مسابقات دارت فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا  اظهار داشت :  مسابقات در دو رده سنی  بالای ۲۵ سال و زیر ۲۵ سال  با شرکت ۳۰ ورزشکار در بخش بانوان  در اردوگاه امام رضا ( ع)  شهرستان رامسر در حال برگزاری می باشد.
مجتبی حسن نژاد تصریح نمود: دور اول مسابقات قهرمانی کشور بنیاد امور بیماران خاص در رشته دارت بانوان بصورت گروهی  و در مرحله  دوم بصورت حذفی ادامه دارد تا مرحله فینال  مسابقات به جمع بندی نهایی ادامه دارد  و برترین ها معرفی خواهد شد
حسن نژاد تاکید نمود: حضور ورزشکاران بیماران تالاسمی در مسابقات از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد که باید مورد توجه و حمایت ویژه قرار بگیرد تا ورزشکاران بتوانند با توجه به استعداد و توانایی شان موفق باشند.

خلاقیت درمسابقات ورزشی را ،با نگاه و دیدگاه ترهم آمیز به ورزشکاران بیماران خاص هدیه منفی نکنیم
سرداور مسابقات شطرنج قهرمانی بیماران خاص گفت: انگیزه بالا در ورزشکاران تالاسمی و نگاه مثبت و هدفمند با روحیه بالا نشان از خلاقیت تفکر و رسیدن به اوج قدرت که بی شک برترین می باشند نیزمی باشد.
رینا فقی نوبری افزود: نگاه و دیدگاه ترهم آمیز به ورزشکاران بیماران خاص اصلا جذابیت خوبی در ورزش ما ندارد و به حق می توان گفت استعداد این عزیزان از افراد سالم بیش تر می باشد و نباید دیدگاه متفاوتی را ثبت نمود و باور غلط  این موضوع باید در جامعه ما ریشه کن شود که بهتر است هر کسی شروع  کننده خوبی برای موفقعیت اخلاقی و ورزشی باشد.
وی در خصوص نحوه برگزاری مسابقه شطرنج ششمین دوره مسابقات قهرمانی کشور افزود: مسابقات شطرنج قهرمانی کشور با شرکت  استان های اردبیل، خراسان ،قم ، خراسان شرقی،چهارمحال بختیاری،مرکزی ،یزد ، اصفهان ،مازندران و همدان  در سنین بالای ۲۵ و زیر ۲۵ سال به مدت دو روز به میزبانی مازندران- رامسر در حال برگزاری می باشد.
وی ادامه داد: نحوه برگزاری  مسابقات شطرنج قهرمانی کشور به دو روش سوئیسی و  دوره ای برگزار می شود.

مازندران مهد  پینگ پنگ بازان ورزشکار خانم و آقا می باشد
مسئول کمیته داوران  تنیس روی میز مسابقات قهرمانی کشور بیماران خاص گفت :مازندران مهد  پینگ پنگ بازان ورزشکار خانم و آقا می باشد .
حبیبی تصریح نمود: مسابقات قهرمانی کشور با تعداد ۱۸ نفر شرکت کننده بالای ۲۵ سال و ۴ شرکت کننده زیر ۲۵ سال بصورت انفرادی در دو مرحله به رقابت می پردازند.
حببیبی اظهار داشت : نحوه برگزاری مسابقات پینگ پنگ قهرمانی کشور بانوان  بصورت جدول دوره ای و حذفی برگزار می شود و استقبال ورزشکاران در مسابقات کشوری  نسبت به سال های قبل بهتر می باشد
وی حضور و شرکت ۲۲ نفر ورزشکار، از استان های اردبیل، سمنان ،گلستان، همدان، ایلام ،چهارمحال و بختیاری، یزد ،مازندران، فارس ،مرکزی، بوشهر، قزوین و البرز در ششمین  مسابقات قهرمانی کشور بیماران خاص خبر داد .

photo 2016 10 02 23 59 08 Copy

photo 2016 10 02 23 59 11 Copy

photo 2016 10 02 23 59 16 Copy

photo 2016 10 02 23 59 19 Copy

photo 2016 10 02 23 59 21 Copy

photo 2016 10 02 23 59 24 Copy

photo 2016 10 02 23 59 27 Copy

photo 2016 10 02 23 59 29 Copy

photo 2016 10 02 23 59 32 Copy

photo 2016 10 02 23 59 36 Copy