گزارش تصویری نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی سنتی ویژه بانوان شاغل ادارات ورزش و جوانان در بهشهر /عکاس:فرزانه حسنی

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی سنتی و بازی های بومی و محلی ویژه بانوان شاغل ادارات کل ورزش و جوانان استان مازندران به میزبانی شهرستان بهشهر برگزار شد . به گزارش خبرنگار مازنداسپرت از شهرستان بهشهر، نخستین جشنواره فرهنگي ورزشي سنتي و بازيهاي بومي و محلي ویژه بانوان شاغل ادارات كل ورزش و جوانان استان مازندران […]

12 24

نخستین جشنواره فرهنگی ورزشی سنتی و بازی های بومی و محلی ویژه بانوان شاغل ادارات کل ورزش و جوانان استان مازندران به میزبانی شهرستان بهشهر برگزار شد .

به گزارش خبرنگار مازنداسپرت از شهرستان بهشهر، نخستین جشنواره فرهنگي ورزشي سنتي و بازيهاي بومي و محلي ویژه بانوان شاغل ادارات كل ورزش و جوانان استان مازندران به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس به ميزباني روستاي زاغمرز شهرستان بهشهر برگزار شد.

مریم فرج پور در حاشیه این جشنواره در گفتگو با خبرنگار مازند اسپرت گفت: استان مازندران یکی از شهرهایی است که در آن بازی های محلی فراوانی یافت میشود
و زنان این استان هنوز به پوشاک سنتی و محلی خود پایبند هستند و از آنها در بیشتر اوقات و به خصوص در جشنها و مجالس عروسی استفاده می کنند.

سرپرست حوزه معاونت ورزش و جوانان استان مازندران با بیان اینکه بازیهای بومی و محلی، جزئی از فرهنگ و سنت به شمار می رود که اگر احیا نشود رو به زوال می رود، خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم با برگزاری این جشنواره ها این کار فرهنگی سنتی را به نسل امروزی منتقل کنیم تا به فراموشی سپرده نشود.

در ادامه، محدثه مهدوی اظهار داشت: جشنواره بازی های بومی و محلی علاوه بر ایجاد سلامت جسمی در بین ورزشکاران، باعث ایجاد شور، نشاط، اتحاد، همبستگی، همدلی و وابستگی می شود که در این راستا اداره کل ورزش و جوانان مازندران بیش از پیش به دنبال برگزاری اینگونه جشنواره ها می باشد.

وی گفت: در طی سال های اخیر به ورزش های سنتی، بومی و محلی توجه ویژه ای شده است که امید است با این توجه، این رشته های ورزشی بیش از گذشته احیا و سبب جذب مردم به سوی این رشته ها شود چرا که این رشته های ورزشی ریشه در آیین و سنن مردم منطقه دارد.

نائب رئیس هیات ورزشهای روستایی و بازی های بومی و محلی استان مازندران در پایان بیان داشت: این جشنواره در٤ بخش اعم از بازی های، يه قل دوقل، نشانه زني، تيراندازي با تيروكمان سنتي و چانه زني با حضور١٩ورزشكار از شهرهای بهشهر، نوشهر، نور، جویبار، محمودآباد، بابلسر، ستاد کل اداره ورزش مازندران برگزار كه در نهايت به نفرات اول تا سوم رشته هاي يه قل دوقل ،نشانه زني و تيراندازي و نفر اول چانه زني اهداء مدال و جوايز تعلق گرفت.

اسامی نفرات اول تا سوم این جشنواره به شرح ذیل می باشد:

يه قل دو قل:
مقام اول: فاطمه فولادي
مقام دوم:معصومه مومني
مقام سوم:صديقه انوري

نشانه زني:
مقام اول: زينب انوري
مقام دوم: فاطمه نوپور
مقام سوم: شهره مومني

تيروكمان:
مقام اول: فريده شجاعي
مقام دوم: سميه بزرگي
مقام سوم: فاطمه رضايي

چانه زني:
فاطمه رضايي

 

12 1

12 2

12 3

12 4

12 5

12 6

12 7

12 8

12 9

12 10

12 11

12 12

12 13

12 14

12 15

12 16

12 17

12 19

12 18

12 21

12 22

12 23

12 24

12 25

12 26

12 29

12 31