مشکلات خط دفاعی تیم ملی نوجوانان کمتر شده خطیب: می‌توان ویتنام را شکست داد /قرعه خوبی به تیم ملی نوجوانان خورد

  مربی اسبق تیم ملی نوجوانان، گفت: ویتنام حریف ساده‌تری نسبت به دوره‌های قبل در مرحله یک چهارم نهایی است و امیدوارم تیم ملی نوجوانان با شکست این تیم مجوز حضور در جام جهاین را دریافت کند. به گزارش مازند اسپرت؛رضا خطیب در گفت‌وگویی در مورد صعود تیم ملی نوجوانان ایران مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های […]

 

خبرگزاری فارس: خطیب: می‌توان ویتنام را شکست داد /قرعه خوبی به تیم ملی نوجوانان خورد

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان، گفت: ویتنام حریف ساده‌تری نسبت به دوره‌های قبل در مرحله یک چهارم نهایی است و امیدوارم تیم ملی نوجوانان با شکست این تیم مجوز حضور در جام جهاین را دریافت کند.

به گزارش مازند اسپرت؛رضا خطیب در گفت‌وگویی در مورد صعود تیم ملی نوجوانان ایران مرحله یک چهارم نهایی رقابت‌های آسیا گفت: با توجه به تغییر و تحولاتی که در کادر فنی تیم ملی نوجوانان به وجود آمد طی هفتاد روز گذشته کار با قدرت دنبال شد. می‌دانستیم با حضور عربستان، امارات و هند در گروه اول قرعه خوبی نصیب ما شده و شانس ما برای صعود به مرحله بعد بالا است.

وی افزود: پس از صعود از گروه اول حالا در مرحله یک چهارم نهایی با ویتنام بازی داریم و نسبت به گذشته که معمولا در این مرحله با تیم‌های کره جنوبی، ژاپن یا کره شمالی روبه‌رو می‌شدیم کارمان راحت‌تر است. حداقل روی کاغذ شانس زیادی برای عبور از ویتنام داریم و می‌توانیم پس از گذشتن چند سال که در مرحله یک چهارم نهایی ناموفق بودیم بار دیگر قدرت پیروزی در این مسابقه به جام جهانی برویم و این انگیزه را برای تیم ملی جوانان که یک ماه دیگر مسابقه دارند به وجود بیاوریم که آنها هم می‌توانند موفق شوند.

مربی اسبق تیم ملی نوجوانان در رابطه با اینکه آیا این پیش‌بینی را می‌کردند که در این مرحله به مصاف ویتنام بروند، اظهار داشت: قبل از بازی‌ها شانس استرالیا را بالا می‌دانستیم و فکر می‌کردیم ژاپن در گروه دوم اول می شود و استرالیا در رتبه دوم قرار می‌گیرد ولی این تیم عملکرد خوبی نداشت و امروز خودمان را برای دیدار مقابل ویتنام آماده کنیم. در سال‌های اخیر در چند تورنمنت که در ویتنام برگزار شده شرکت کردیم و می دانیم ویتنام سرمایه‌گذاری بسیار خوبی در بخش پایه داشته و آنها تیم دست و پا بسته گذشته نیستند. ویتنام فوتبال خوبی بازی می‌کند و باید کاملا تمرکز داشته باشد.

وی در مورد تزلزل خط دفاعی ایران در مرحله گروهی خاطرنشان کرد: در بازی با عربستان با توجه به اینکه شناخت تیم‌ها نسبت به یکدیگر کم بود در نیمه اول غافلگیر شدیم و دو گل دریافت کردیم. در مقابل امارات هم گلی که خوردیم جزء اتفاقات فوتبال بود. در دیدار با هند دروازه تیم ملی بسته ماند. در کل قبل از مسابقات خط دفاعی مشکل زیادی داشت و تمام تلاش ما این بود که این مشکلات را برطرف کنیم. به نظر می‌رسد اکنون شرایط نسبت به قبل بسیار بهتر شده است و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای در دفاع‌ها داشتیم. البته هنوز مشکلات کوچکی وجود دارد که باید بازیکنان با تمرکز بالاتر حواس‌شان را کاملا جمع کنند./فارس