ورزشکاران ایرانی جهت حضور در بازی‌های عشایر وارد قرقیزستان شدند

  هیئتی ۱۲ نفره از ورزشکاران ایرانی برای شرکت در بازی‌های جهانی عشایر وارد «ایسیک‌کول» قرقیزستان شدند.   به گزارش مازند اسپرت،عصر روز گذشته هیئتی از ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در بازی‌های جهانی عشایر که قرار است شنبه (۱۳ شهریور ماه) در «ایسیک‌کول» قرقیزستان برگزار شود، وارد این کشور شدند. این هیئت که به […]

 

خبرگزاری فارس: ورزشکاران ایرانی جهت حضور در بازی‌های عشایر وارد قرقیزستان شدند

هیئتی ۱۲ نفره از ورزشکاران ایرانی برای شرکت در بازی‌های جهانی عشایر وارد «ایسیک‌کول» قرقیزستان شدند.

 

به گزارش مازند اسپرت،عصر روز گذشته هیئتی از ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در بازی‌های جهانی عشایر که قرار است شنبه (۱۳ شهریور ماه) در «ایسیک‌کول» قرقیزستان برگزار شود، وارد این کشور شدند.

این هیئت که به سرپرستی «رسول خادم ازغدی» به قرقیزستان سفر کرده‌اند، مورد استقبال گروهی از مقامات دولتی این کشور و همچنین برگزارکنندگان مسابقات بازی‌های جهانی عشایر در فرودگاه بین‌المللی «مناس» قرار گرفتند.

خادم اذغدی در خصوص حضور ایران در دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر گفت: تیم ایران شامل ۱۲ ورزشکار است که بسیاری از آنها در رشته‌هایی نظیر کشتی شرکت خواهند کرد. ضمن آنکه در سال‌های بعدی در مسابقات اسب‌سواری که یکی از مطلوب‌ترین ورزش‌های عشایر می‌باشد، نیز شرکت خواهیم کرد.

وی گفت: چنین برنامه‌هایی علاوه بر حفظ ورزش‌های محلی سالم در بین جوانان در توسعه روابط بین کشورها مؤثر خواهد بود.

سرپرست تیم ایران با اشاره به ظرفیت پیروزی ورزشکاران ایرانی در این مسابقات، عنوان کرد: تیم ایران متشکل از ورزشکاران حرفه‌ای است اما تا وقتی که ما با رقبای خود در بازی‌های جهانی عشایر آشنا نشدیم، اظهار نظر درباره تعداد مدال‌هایی که می‌توانیم کسب کنیم، زود است.

دومین دوره بازی‌های جهانی عشایر در استان ایسیک‌کول قرقیزستان در تاریخ سوم سپتامبر سال جاری میلادی (۱۳ شهریور ماه) آغاز می‌شود که در این مسابقات ورزشکاران ۵۳ کشور در ۲۳ رشته ورزشی شرکت خواهند کرد.  

/fars