تیم ملی کوهنوردی افغانستان عازم ایران شد

  تیم ملی کوهنوردی افغانستان جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزه کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد.   به گزارش مازند اسپرت، تیم ۴ نفره کوهنوردی افغانستان به سرپرستی «صدیقه نورستانی» معاون فدراسیون کوهنوردی افغانستان امروز (سه شنبه) جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزه کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد. «محمود […]

 

خبرگزاری فارس: تیم ملی کوهنوردی افغانستان عازم ایران شد

تیم ملی کوهنوردی افغانستان جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزه کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

 

به گزارش مازند اسپرت، تیم ۴ نفره کوهنوردی افغانستان به سرپرستی «صدیقه نورستانی» معاون فدراسیون کوهنوردی افغانستان امروز (سه شنبه) جهت شرکت در مسابقات کوهنوردی و همایش یک روزه کوهنوردی عازم جمهوری اسلامی ایران شد.

«محمود حنیف» معاون کمیته ملی المپیک در نشستی خبری که به همین منظور برگزار شده بود، گفت: هدف از سفر کوهنوردان افغانستان به ایران، افزایش ظرفیت کوهنوردی و شرکت در مسابقات بین‌المللی است.

حنیف با بیان اینکه شرکت در این مسابقات برای کوهنوردان افغانستانی ارزشمند است، افزود: حضور در این مسابقات می‌تواند ذهن ورزشکاران افغانستانی را تقویت کند.

در همین حال «صدیقه نورستانی» معاون فدراسیون کوهنوردی در این نشست گفت: فدراسیون ملی کوهنوردی افغانستان طی ۳ سال گذشته توانسته دستاورد‌های خوبی داشته باشد.

نورستانی افزود: سفر به ایران و صعود از دیوار‌های یخی می‌تواند فرصت خوبی برای ورزشکاران و کوهنوردان افغانستان باشد.

وی با بیان اینکه در این مسابقات ۴۸ کشور جهان حضور دارند، تصریح کرد: این مسابقات در «اردبیل» ایران برگزار می‌شود.

معاون فدراسیون کوهنوردی افغانستان با بیان اینکه اعزام کوهنوردان افغانستانی به ایران می‌تواند گام موثری در حوزه استحکام دوستی ۲ کشور باشد، اظهار داشت: تاکنون نیز چندین کوهنورد ایرانی به افغانستان آمده و قله‌های مرتفع را فتح کرده‌اند.

سرپرست تیم کوهنوردی افغانستان با اشاره به اینکه این ورزش در افغانستان می‌تواند دستاورد‌های خوبی داشته باشد، گفت: طی سال‌های گذشته دولت و کمیته ملی المپیک توجه جدی به این ورزش نداشته است.

صدیقه نورستانی افزود: کوهنوردی جایگاه خوبی در افغانستان ندارد، در حالیکه می‌تواند بودجه خوبی را نصیب دولت کند.

نورستانی در پایان سخنان خود اظهار داشت: در این مسابقات ۴ کوهنورد شامل ۴ ورزشکار و یک مربی از افغانستان حضور خواهند داشت.

گفته می‌شود که مسابقات بین‌المللی کوهنوردی به همت «فدراسیون جهانی کوهنوردی» با شرکت ۴۸ کشور در استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران برگزار خواهد شد./فارس