میانگین سنی فرنگی‌کاران المپیکی بالا بود/علی ارسلان:قاسم رضایی زحمت زیادی برای کسب مدال کشید

قهرمان کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بالا بودن میانگین سنی فرنگی‌کاران المپیکی ایران، گفت: قاسم رضایی زحمت زیادی برای کسب مدال ارزشمند در میدان المپیک کشید. به گزارش مازند اسپرت، علی ارسلان پنج‌شنبه‌شب در پنجمین جشنواره تابستانی پارک پاک که با حضور پر شور مردم در پارک دهکده طلایی این شهرستان برگزار […]

2قهرمان کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به بالا بودن میانگین سنی فرنگی‌کاران المپیکی ایران، گفت: قاسم رضایی زحمت زیادی برای کسب مدال ارزشمند در میدان المپیک کشید.

به گزارش مازند اسپرت، علی ارسلان پنج‌شنبه‌شب در پنجمین جشنواره تابستانی پارک پاک که با حضور پر شور مردم در پارک دهکده طلایی این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: ورزش سلامتی و صحت می‌آورد و در روایات و احادیث زیادی برای داشتن جسم و جان سالم به ورزش توصیه شده است.

وی افزود: تا سال ۲۰۱۵ در رده سنی جوانان با عضویت در تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان در میادین مختلف بین‌المللی، جهانی و آسیایی به میدان می‌رفتم و در سال ۲۰۱۶ از رده سنی جوانان وارد رده سنی بزرگسالان شدم.

قهرمان کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران در مورد عدم حضورش در رویداد المپیک تصریح کرد: با توجه به اینکه برای اعزام ورزشکاران به مسابقات المپیک برزیل در وزن ۶۶ کیلوگرم رقابت انتخابی برگزار نشد امید نوروزی به صورت انتصابی راهی مسابقات شد و همچنین با نظر محمد بنا سرمربی تیم ملی که ترجیح داد به کشتی‌گیران با تجربه در المپیک میدان دهد نتوانستم در ترکیب تیم ملی جای گیرم.

این ورزشکار با اشاره به اینکه در عرصه بین‌المللی توانستم نخستین مدال طلای خود را در مسابقات قهرمانی کشتی فرنگی نوجوانان آسیا سال ۲۰۱۱ به گردن بیاویزم، گفت: در سال ۲۰۱۲ طی رقابت‌های کشتی فرنگی به میزبانی قرقیزستان به مدال طلا دست یافتم تا دو مدال طلا در رده نوجوانان را به نام خود ثبت کنم.

ارسلان با تاکید بر اینکه در رده سنی جوانان هم دو مدال طلا در میادین آسیایی کسب کردم، ادامه داد: در رده نوجوانان و جوانان توانستم چهار مدال طلا را به نام خود ثبت کنم.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات جهانی کشتی فرنگی رده سنی جوانان به میزبانی برزیل به مقام قهرمانی دست یافتم، خاطرنشان کرد: در رده سنی بزرگسالان نیز با مدال‌آوری در میدان بین‌المللی ورود خوبی داشتم.

ارسلان گفت: تاکنون ۱۴ مدال رنگارنگ بین‌المللی به گردن آویختم که ۶ مدال مربوط به میادین آسیایی و جهانی بوده و ۸ مدال به تورنمنت‌های مختلف بین‌المللی باز می‌گردد.

قهرمان ارزشمند کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران در مورد تیم اعزامی کشتی فرنگی ایران اسلامی به رقابت‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل، بیان کرد: تیمی که امسال به مسابقات اعزام شده از میانگین سنی بالایی برخوردار بود هر چند کشتی‌گیران ملی‌پوش باتجربه بودند ولی از لحاظ بدنی آن گونه که انتظار می‌رفت بدن‌شان در رقابت‌ها ورزشکاران را یاری نکرد.

این ورزشکار با اشاره به کسب مدال برنز قاسم رضایی دلاور مردم آملی تیم ملی کشتی فرنگی جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: این ورزشکار در سه دوره المپیک حضور داشته و از تجربیات زیادی برخوردار بود.

ارسلان با اعلام اینکه المپیک ۲۰۱۲ بهترین میدانی بود که تیم ملی کشتی فرنگی توانست به سه مدال طلا دست یابد، افزود: قاسم رضایی هم تنها فرنگی‌کار کشورمان است که دو مدال المپیک را از آن خود کرد.

وی با اشاره به اینکه ابتدا در رشته کشتی آزاد فعالیت داشتم ولی به سمت کشتی فرنگی روی آوردم، بیان کرد: کشتی آزاد به دلیل راحتی علاقمندان زیادی دارد ولی کشتی فرنگی پیچیده و فنی است و با توجه به فیزیک بدنی و فنی بودن در مقابله با حریفان به سمت کشتی فرنگی گرایش پیدا کردم.