تلاش‌های کمیته ملی ملی پارالمپیک برای حضور فوتبال ۷ نفره در ریواشرفی: خالی شدن میدان از رقبای اصلی جالب توجه نیست/ رقابت باید در فضایی سالم صورت گیرد

  دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: خالی شدن میدان از رقبای اصلی زیاد جالب توجه نخواهد بود چراکه باعث افت مسابقات از نظر فنی می‌شود، اما باید رقابت در فضایی سالم صورت گیرد که این بیش از هر چیزی اهمیت دارد.   به گزارش مازنداسپرت ؛ مسعود اشرفی  درباره محرومیت کاروان روسیه از حضور در بازی‌های پارالمپیک گفت: […]

 

خبرگزاری فارس: اشرفی: خالی شدن میدان از رقبای اصلی جالب توجه نیست/ رقابت باید در فضایی سالم صورت گیرد

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک گفت: خالی شدن میدان از رقبای اصلی زیاد جالب توجه نخواهد بود چراکه باعث افت مسابقات از نظر فنی می‌شود، اما باید رقابت در فضایی سالم صورت گیرد که این بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

 

به گزارش مازنداسپرت ؛ مسعود اشرفی  درباره محرومیت کاروان روسیه از حضور در بازی‌های پارالمپیک گفت: بعد از اتفاقاتی که در المپیک رخ داد و آژانس جهانی ضد دوپینگ گزارش کاملی از دوپینگ سیستمی ورزشکاران روس مطرح کرد، NOC روسیه به عنوان متهم اصلی شناخته شد و برخی ورزشکاران این کشور از حضور در المپیک محروم شدند.

وی افزود: در ادامه نیز ورزشکاران پارالمپیک روسیه مورد بررسی قرار گرفتند که نشان می‌داد آنها نیز مرتکب این اشتباه شده‌اند و به صورت سازمان‌یافته از مواد ممنوعه استفاده کرده‌اند. روز گذشته رئیس کمیته بین‌المللی پارالمپیک در نشست خبری خود از محرومیت کاروان ورزشی روسیه در پارالمپیک خبر داد و ضمن ابراز ناراحتی و تاسف از این موضوع گفت: چون روس‌ها نتوانسته‌اند با ارائه اسناد قابل قبول از خود رفع اتهام کنند مجبوریم این تصمیم را بگیریم.

دبیرکل کمیته ملی پارالمپیک تصریح کرد: البته این فرصت به آنها داده شده است که طی ۲۱ روز درخواست استیناف داشته باشند که روس‌ها نیز پیگیر این مسئله هستند. اگر دفاع روس‌ها قابل قبول باشد ممکن است این محرومیت مانند المپیک به صورت رشته‌ای باشد و تمام کاروان روسیه را شامل نشود که این موضوع بستگی به دفاعی دارد که رشته‌های مختلف از خود خواهند داشت.

اشرفی در پاسخ به این سوال که با توجه به اینکه در برخی رشته‌ها روس‌ها حریفان مستقیم ورزشکاران ما هستند محرومیت آنها چه اثری بر نتایج کاروان ایران در پارالمپیک می‌تواند داشته باشد، گفت: روس‌ها در رشته‌های دوومیدانی، تیراندازی و تیر و کمان حریفان مستقیم ورزشکاران ما هستند. البته زیاد جالب توجه نخواهد بود که میدان از رقبای اصلی خالی شود چراکه باعث افت مسابقات از نظر فنی می‌شود، اما باید رقابت در فضایی سالم صورت گیرد که این بیش از هر چیزی اهمیت دارد.

وی ادامه داد: تنها نکته‌ای که بیش از هر چیز مورد توجه ما قرار دارد فوتبال ۷ نفره است. با توجه به اینکه ما به دلیل کارشکنی انگلستان موفق به حضور در مسابقات جهانی نشدیم و حضور در پارالمپیک را از دست دادیم؛ با توجه به محرومیت روس‌ها این احتمال وجود دارد که بتوانیم مجوز حضور در پارالمپیک را به دست آوریم. این درخواست را به مسئولان فدراسیون جهانی CP ارائه داده‌ایم.

اشرفی تصریح کرد: البته براساس رنکینگ در جایگاه و درجه‌ای قرار نداریم که پس از روس‌ها راهی پارالمپیک شویم، اما در صورت اعمال نتایج مسابقاتی که اخیرا در دانمارک برگزار شد و ما قهرمان شدیم این احتمال برای ما بیشتر خواهد شد. ما تلاش‌های خودمان را شروع کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم مجوز حضور تیم فوتبال را بگیریم. در ادوار گذشته پارالمپیک تیم‌های روسیه، اوکراین و ایران همواره سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص می‌دادند که محرومیت روس‌ها علاوه بر احتمال حضور ما می‌تواند به کسب مدالی خوشرنگ منجر شود./فارس