پیگیری‌های مدیرکل ورزش برای حل مشکلات ورزشکاران/وام ۱۰۰ میلیون ریالی برای قهرمانان مازندرانی !

مازند اسپرت:پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برای حل مشکلات ورزشکاران و مدال‌آوران استان فقط منحصر به برگزاری جلسات نمی‌شود. آن‌چه امیدهای ورزشکاران را برای به سامان رسیدن از راه پشتیبانی‌‌های مسئولان استانی ورزش زنده نگه داشته است، اهتمام فراوان دستگاه ورزش و از طرف دیگر حمایت مسئولان استانی دیگر بخش‌ها از ورزشکاران و به […]

3363مازند اسپرت:پیگیری‌های مدیرکل ورزش و جوانان مازندران برای حل مشکلات ورزشکاران و مدال‌آوران استان فقط منحصر به برگزاری جلسات نمی‌شود.

آن‌چه امیدهای ورزشکاران را برای به سامان رسیدن از راه پشتیبانی‌‌های مسئولان استانی ورزش زنده نگه داشته است، اهتمام فراوان دستگاه ورزش و از طرف دیگر حمایت مسئولان استانی دیگر بخش‌ها از ورزشکاران و به ویژه مدال‌آوران استان است.  در یکی از آخرین جلسات برگزار شده «حبیب حسین‌زادگان» با «علی نبیان»، معاون استاندار مازندران، قرار شد به تعدادی از مدال‌آوران استان تسهیلات بانکی ۱۰۰ میلیون ریالی اختصاص داده شود تا از این طریق زمینه برای ایجاد شغل این افتخارآفرینان فراهم شود.

اقدام شایسته‌ای که اگر رنگ عمل به خود بگیرد می‌تواند موجب بیشتر شدن انگیزه در میان جوانان ورزشکار و علاقه‌مند به حضور در دنیای قهرمانی و حرفه‌ای شود.  البته این تسهیلات ارتباطی با جوایزی که قرار شد به مدال‌آوران المپیک داده شود ندارد و صرفاً عامل انگیزشی برای قهرمانان استان است. این اقدام در ورزش مازندران پیشینه‌ای ندارد و تصمیمی جدید و تازه اتخاذ شده برای رونق بخشیدن هر چه بیشتر به ورزش استان است. 

این تصمیم اگر‌چه در ورزش مازندران دارای پیشینه نیست، استان همسایه اخیراً اجرای طرح مشابهی را آغاز کرده که شاید الگوبرداری درست از آن بتواند کارگشای بهتری برای باز کردن گره کور مشکلات ورزشکاران و مدال‌آوران مازندرانی باشد.  «بهمن طیبی» ، مدیرکل ورزش و جوانان استان گلستان، پس از برگزاری جلسات گوناگون با مدیرعامل صندوق کارآفرینی گلستان، وی را متقاعد کرد که مدال‌آوران مسابقات جهانی و آسیایی که مدال‌های آنان مورد تایید فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان باشد از تسهیلات صد میلیون ریالی بهره‌مند شوند.

مبلغ اختصاص یافته برای مدال‌آوران مازندران با گلستان یک اندازه است. اما تفاوت اصلی، نبود محدودیت در اعطای تسهیلات به افتخارآفرینان گلستانی است.
ورزش گلستان با رایزنی فراوان، مسئولان صندوق کارآفرینی را متقاعد کرد که این تسهیلات به مثابه یک قانون، برای همه کسانی که در دایره شمول آن قرار بگیرند واگذار شود تا عامل انگیزشی دائمی برای ورزشکاران گلستانی باشد. البته ممکن است گفته شود فاصله میان مدال‌آوران مازندرانی با گلستانی بسیار زیاد است و اگر در مازندران هم بخواهند به همه افتخار‌آفرینان وام صد میلیونی اعطا کنند باید مبلغ گزافی را برای این بخش درنظر بگیرند.  یقینا همین طور است. ورزشکاران مازندرانی که همواره می‌کوشند با بالا بردن پرچم ایران در مسابقات معتبر برون مرزی، دل مردم ایران را شاد و آن‌ها را خوشحال کنند، آن‌قدر حق دارند که از همه بودجه‌های دولتی، مبلغی آن هم به صورت وام دریافت کنند.

گذاردن سنگ بنای این اقدام توسط مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و پشتیبانی‌های مسئولان سیاسی استان می‌تواند این کار را به قانونی همیشگی برای آیندگان تبدیل کند که در نتیجه آن باید در انتظار رونق بیش از پیش و دلگرم کننده‌تر ورزش استان مازندران بود.